Ga naar inhoud

allseth

Members
  • Aantal items

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over allseth

  • Verjaardag 19-03-1978

Profile Information

  • Plaats
    Venray (limburg)

allseth's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik ga 600 km per week rijden. Mijn V5 lust hiervoor te graag benzine...Ik heb een mooie highline 1.9 tdi 75kw uit 2002 gevonden. Is deze motor sterk genoeg om lekker en zuinig te rijden? Of is het beter een andere motor te kiezen? Helaas heeft deze mooie diesel geen xenon, open dak en lederen/alcantra zoals mijn V5. Maar ja, beperkt budget... Mijn V5 is overigens te koop voor de inruil prijs (8500 euro) Het is een 2.3 V5 Highline full options, leer pakket, clima, elec. open dak, middenarmsteun, winterbanden op velg 16" naast de LM 16", radio CD, Xenon, garage onderhouden, net grote beurt gehad, alles technisch 100%. Draagarmen/long life bougies/olie enz enz is onlangs vervangen. Ik kan de nieuwe passat beter kopen zonder inruil nml.
  2. Helaas heb je gelijk, ik ben wel met de hier verkregen info naar de dealer geweest. Deze wist alleen voorzeker dat het om de draagarmen ging. Waarschijnlijk zal hier ook wel iets mee mis zijn geweest anders zullen ze er niet aan beginnen. Ik bleef alleen last houden en het was nauwlijks aanwezig als er een vw monteur bij me in de auto zat. Nu heeft mijn vaste beun alleen een paar dagen de auto gehad en ineens voelde / hoorde hij wat ik bedoelde. Het bleek de motorsteun. Nogmaals dank voor jullie meedenken en geloof me dat ik er wat mee doe...
  3. Het was inderdaad een motorsteun! Helaas ben ik inmiddels 3 draagarmen verder.....
  4. Mooi, een discussie is dit alles niet eens waard. Ik ben de eerste de erkent dat een merk-dealer belangrijk is en dat de gevraagde prijzen vaak prima te verantwoorden zijn. Weinig geld uitgeven is vaak korte termijn geld besparen omdat je dan later voor grotere kosten komt te staan. Nu wilde ik alleen laten weten dat er voor de ge-intersseerden geld valt te besparen met een simpele ingreep als bouigies verwisselen.
  5. Chippy, moeilijk doen is ook een kunst. Een paar weken geleden heb ik nog een posting geplaatst over de goede service en prijsstelling van de vakgarage. Nu hebben we het over 5 bougies kostprijs zo'n 16 euro per stuk rechtsreeks bij de fabrikant. 90 euro, dwz 85 euro werkloon, ik verzin die verhoudingen niet dat doet de dealer. De uurprijs van een dealer is een optelsom van uitrusting, verzekeringen, salarissen enz. Dat neemt dus niet weg dat 85 euro werkloon inhoud dat ze 1,5 uur bezig zijn met 5 bougies, bij een auto die vorige maand bij ze is geweest en volledig nieuw is afgesteld en ge-update dus niets geen spannende modifiocaties. Chippy, vertel mij niets over de kosten van een bedrijf, het zijn de anderhalf uur werkloon voor het verwisselen van 5 bougies waar ik niet van glimlach! Mraal van deze reactie, als je me op mijn plaatst wilt zetten dan neem de moeite om een zinnig verhaal te bedenken, geen rare conclusie mbt een dure rekening die ik verdien de volgende keer dat ik de dealer (die ik een paar weken positief heb genoemd) bezoek. Slaap maar eens lekker uit, misschien help dat!
  6. Bij de dealer, 5 bougies van NGK (platinum en longlife) incl monteren 175 euro! Nu via een kinnesje in het auto-wereldje dezelfde bougies besteld en 10 minuten van mijn eigen tijd.......62 euro!!! Soms is de dealer ideaal, zie mijn vorige post met niets dan lof voor de dealer, soms wat minder zie dit verschil van ruim 100 euro! Groeten!
  7. De onderedelen zij al bijna 400 euro, dus de rekening is erg goedkoop. De auto is twee dagen weggeweest en ze hebben meerdere zaken getest om achter het probleem van de slecht lopende motor te komen. Een gleidearm vervangen kost al een uur of twee, het waren de armen links en rechts! Al met al een mega goede prijs denk ik. Ongeacht de uren (die ruik boven de twee uitkomen)
  8. Ik heb zoals in vorige berichten gevraagd en/of gemeld wat problemen met mijn passat 2.3 V5 uit 2000 gehad. Nadat alle draagarmen aan de rechterzijde en de twee achterste aan de linkerzijde waren vervangen had ik nog steeds een hele erge rammel/roffel in het vooronder. Mijn auto liep niet mooi stationair en startte slecht s'morgens. Ik heb een hele goede beun maar dit kreeg hij niet opgelost. De VW dealer bezocht en nu een dag later heb ik een perfecte passat terug voor een erg redelijk bedrag. De roffel bleken de geleidearmen te zijn die waren krom?! Geen speling dus maar verkeerde stand van alles.. Het slechte lopen een combinatie van een vervuild Gasklephuis, deze is gereinigd en ingeleerd, en de LMM die niet goed meer was. Erg latsig ding in een benzine auto, niet goed door te meten maar na vervangen loopt de motor stukken beter. Een nieuwe luchtfilter kon ook geen kwaad. De auto is uitgelezen (4 maal, bij binnenkomst, na reinigen gasklephuis, en s'morgens met koude start een keer met oud en een keer met nieuwe LMM). Dit alles incl BTW en werkloon voor:.......425,00 euro Niets dan lof voor de dealer.
  9. Ik heb waarschijnlijk een slecht contact gehad op een van mijn bougies, ik heb ze allememaal (5) losgehad en nu loopt het weer prima.
  10. Ik ga vanaf nu 98 tanken, mijn 2.3 V5 heeft dit erg hard nodig zeggen ze bij de VW dealer.
  11. Mijn 2.3 V5 heeft het volgende: Als ik een vaste snelheid heb in rustige toeren en ik laat mijn gas iets los dan valt meteen de soepele draai weg...lastig te omschrijven..als ik weer gas bij geef dan is het weer nieuw zoeken naar het momentum waar ik in zat. Dus het cruisen is niet optimaal, lekker rijden maar heel erg nauwkeurig koppelen ander dan heb je iedere keer dat optrekgevoel. Het gaat dus om het volgende (proberen duidelijker te zijn nu) als ik in zijn vier een fijne snelheid heb en ik laat even mijn gas iets opkomen (dus normaliter zonder koppeling) omdat ik zie dat een auto voor me afremd, dan is meteen mijn hele toerenbereik weg zoadt ik dus met koppeling en gat weer op snelhedi moet komen (terwijl ik nog snel genoeg ga en eigenlijk mijn gas weer wil kunnen oppakken waar ik was. De toeren vallen dus eigenlijk gewoon te snel weg als ik gas wat terugneem. Ook is de wagen bij een koude start wat te hoog in de toeren zoadt hij wat gaat loeien als ik bij het afrijden van de oprit moet koppelemn, is dit omlaag af te stellen of start hij dan niet meer? Mijn auto verstand houd op bij wat ik mooi vind dus please be kind....
  12. Mijn buurman gooit ook altijd een emmer warm water over zijn auto, is levens gevaarlijk. Warm water (echt waar!!) bevriest overigens in verhouding sneller dan koud water, maar dat terzijde. Je ruit kan hier prima tegen maar de de raamrubbers en ruitenwissers niet. wordt te snel warm en krijgt haarscheuren. Niet na een of twee keer schadelijk maar de algemene levensduur is korter. Bij de ruitenwisser best overheen te komen maar de raamrubbers is toch lastig. Ik ben geen specialis maar al jaren een kever rijder en daar is me dit ooit verteld, een beetje originele kever heeft nml binnen en buiten de ruiten bevroren en dan probeer je alles om het ontdooit te krijegn..
  13. Ik heb mijn tank gruwelijk leeg gereden laatst en volgetankt. Vanaf dat moement stotteren en sputteren bij koude start en pas bij een warme motor weer prettig rijden. Nu blijkt het dat er vuil, condens of lucht uit de tank in de leidingen kan komen bij een erg leeggereden tank. Hoe krijg ik alles vanaf de tank tot mijn ontsteking weer schoon?? Laat me raden het is gruwelijk duur? Het gaat om ee n 2.3 V5. Dan blijft s'morgens mijn afstelling vrij hoog in de toeren, automatische choke denk ik of zoiets? Erg koud is het nu toch niet?? Hoe krijg ik dat wat rustiger, ik moet na 20 meter mijn koppeling indrukken en dan loeit mijn motor in de toeren. Kan dit worden teruggesteld of is dit een V5 probleem>?
  14. Je moet bij een electronicazaak nieuwqe koolborstels halen. Dan loopt ie weer als een nieuwe
  15. Het is al een wat ouder forum bericht maar toch nog even een vraag. Is de prijs van 160 euro een prijs die je voor mij ook kunt regelen of is het een vriendenprijs geweest? Ik heb een offerte liggen van rond de 500 euro en dat gaat me net te ver voor een visuele verbetering....daar koop ik beter luires voor!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden