Ga naar inhoud

  • 0

Gezocht geruisloze banden


comfortcruiser

Vraag

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb sinds een aantal dagen de Dunlop SP Sport Maxx TT (225/45ZR17 91W) banden en deze zijn stil zeg. Deze band is #2 van de 2010 ANWB test in de 17 inch klasse. Ik had daarvoor de Falken FK 452, ook in 17 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb zelf conti sc2 235-40 18". Erg tevreden over, ook over het geluid.

 

Heb onder mijn vorige auto's Dunlops gehad met V-groef, welk type precies weet ik niet, iets met 2000?

Deze maakten aanzienlijk meer kabaal dan de de goodyears eagle die ik onder mijn vorige auto had

 

Kan de SC2's vergelijken met een set Michelin..... sport ofzo die mijn vader onder zijn auto had, deze zijn wel erg stil... en duur.

 

Misschien kun je iets met deze info...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had eerst Dunlop SP sport nogwat onder de Passat. Nu eens de Pirelli Cinturato P7 geprobeerd (weet niet of die in de gevraagde maat bestaat).

Behoorlijk verschil, Pirelli stukken stiller en ook nog leuk voor de portemonnee, nooit gedacht met 225/45/17 een gemiddelde van 1:17 te kunnen doen (diesel). In vergelijking, met de Dunlops had ik gemiddeld 1:15 / 1:16.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jazeker.. leuke band, zachte compound en met 180 Pk 420Nm binnen 15.000km op... ik zou ze niet weer kopen.

Ik rij al 30.000km op de sc en kan nog zeker 10.000km mee.... 400nm en 170pk.

 

Zou dat een kwestie van uitlijnen oid kunnen zijn aangezien je maar 40% rijdt van de km's die ik op de banden rijd/gereden heb?

 

Ik wil niet zeggen dat het de beste/stilste band is, maar qua duurzaamheid en slijtage heb ik niks te klagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker dan...

Wordt ik gister gebeld dat de banden niet op voorraad zijn en voorlopig ook niet aangeleverd kunnen worden...

 

En nu vroeg ik?!?

 

ff een mailtje sturen naar het hoofdkantoor dat u uw geld terug wil...

 

NEEE ik wil banden hebben zoek maar een alternative!

 

Maandag wordt ik terug gebeld, wordt vervolgd.

 

 

Naadje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb zelf ook de dunlop sp01 gereden en was zeer tevreden daarmee. slijtage valt echt mee het enige wat je in het oog moet houden is het cuppen vanuit de achteras regelmatig wisselen om de 15.000km's.

heb er de beste ervaringen mee en de uitlijning van jou wagen moet in oorde zijn . laat hem direct mee uitlijnen voor het beste resultaat . bandenspanning 2,4 voor en achter .

 

grz stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo met een VW iig voor een profiel gaan dat "recht" is en geen V profiel o.i.d. Dat schijnt meer te cuppen. Je auto laten uitlijnen (officieel 1 x per jaar) kan je ook veel schelen.

 

De A-merk banden Cuppen toch niet zo heel erg? dat ligt toch aan de uitlijning/schokbrekers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb eerst conti sc 1 eronder gehad deze begonnen al aardig snel (10.000km) te cuppen,dus onwijs herrie te maken.

daarom heb ik de banden voor bijna niets verkocht, heb nu al 15.000 km michelin primaci hp eronder. deze banden zijn ook onwijs gaan cuppen en ik stoor me mateloos aan het lawaai die ze geven.

 

misschien dat het aan het eibach setje ligt maar ik hoop dat ze snel afgesleten zijn. de maat is 225/45R17 ET48 op 2.5bar.

moet er wel bij zeggen dat alleen de banden van de achteras aan de binnenzijde zijn gaan cuppen

mn winterbanden van dunlop maat 215/55R16 gaan al 3zomersetjes mee en die blijven gewoon gelijk.matig afslijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb sinds een maand B merk banden onder mijn passat waar ik tot nu toe redelijk tevreden over ben

Heb Minerva F105 banden in de maat 235/47/17

Ze zijn super stil tot ca 130 km dan overstemt wind en motor alles.

Nadeel van deze band is dat hij slappe wangen heeft en een beetje in bochten dweilt.

Nu maar eens het slijtage verloop volgen. Heb inmiddels 5000 km gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb eerst conti sc 1 eronder gehad deze begonnen al aardig snel (10.000km) te cuppen,dus onwijs herrie te maken.

daarom heb ik de banden voor bijna niets verkocht, heb nu al 15.000 km michelin primaci hp eronder. deze banden zijn ook onwijs gaan cuppen en ik stoor me mateloos aan het lawaai die ze geven.

 

misschien dat het aan het eibach setje ligt maar ik hoop dat ze snel afgesleten zijn. de maat is 225/45R17 ET48 op 2.5bar.

moet er wel bij zeggen dat alleen de banden van de achteras aan de binnenzijde zijn gaan cuppen

mn winterbanden van dunlop maat 215/55R16 gaan al 3zomersetjes mee en die blijven gewoon gelijk.matig afslijten.

mag ik een suggestie doen? nl. hetzelfde probleem gehad.

 

Auto meerdere malen na het verlagen laten uitlijnen... geen resultaat. Uiteindelijk de gok genomen dat mijn schokbrekers kapot waren en ja hoor; hele banden verhaal opgelost! Heb met mijn winterbanden afgelopen zomer 20k gereden (vredestein wintrac 235 40 18") en heb nog bijna overal 7mm!

 

Ik had ook Eibach 30mm onder mijn auto en ben nu overgestapt op koni 40mm. (sportkit oid). Teneerste; wat rijdt de Eibach beroerd tov de Koni's, tentweede; auto ligt echt als een HUIS op de weg, tenderde, slijtage is opgelost.

 

Ik zou eens kijken naar de schokbrekers. Het schijnt dat als je de verlagingsveren na een behoorlijk aantal km's monteert, ze de slijtage op de schokbrekers gaan bevorderen en dat komt niks ten goede.

 

Destijds bestelde ik altijd "jong" gebruikte banden... 7/8mm .. maar achteraf bleek dat deze ook al ligt gecupt waren en in DE niet meer gebruikt werden... Dat is het begin van het einde en al helemaal als een andere auto ook cupvorming aanmoedigt.

 

Ben benieuwd of je hier iets mee kunt 10k met een set conti's is wel heel erg weing en bovendien een heeel erg dure hobby!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden