Ga naar inhoud

  • 0

Gezocht geruisloze banden


comfortcruiser

Vraag

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
ik heb eerst conti sc 1 eronder gehad deze begonnen al aardig snel (10.000km) te cuppen,dus onwijs herrie te maken.

daarom heb ik de banden voor bijna niets verkocht, heb nu al 15.000 km michelin primaci hp eronder. deze banden zijn ook onwijs gaan cuppen en ik stoor me mateloos aan het lawaai die ze geven.

 

misschien dat het aan het eibach setje ligt maar ik hoop dat ze snel afgesleten zijn. de maat is 225/45R17 ET48 op 2.5bar.

moet er wel bij zeggen dat alleen de banden van de achteras aan de binnenzijde zijn gaan cuppen

mn winterbanden van dunlop maat 215/55R16 gaan al 3zomersetjes mee en die blijven gewoon gelijk.matig afslijten.

mag ik een suggestie doen? nl. hetzelfde probleem gehad.

 

Auto meerdere malen na het verlagen laten uitlijnen... geen resultaat. Uiteindelijk de gok genomen dat mijn schokbrekers kapot waren en ja hoor; hele banden verhaal opgelost! Heb met mijn winterbanden afgelopen zomer 20k gereden (vredestein wintrac 235 40 18") en heb nog bijna overal 7mm!

 

Ik had ook Eibach 30mm onder mijn auto en ben nu overgestapt op koni 40mm. (sportkit oid). Teneerste; wat rijdt de Eibach beroerd tov de Koni's, tentweede; auto ligt echt als een HUIS op de weg, tenderde, slijtage is opgelost.

 

Ik zou eens kijken naar de schokbrekers. Het schijnt dat als je de verlagingsveren na een behoorlijk aantal km's monteert, ze de slijtage op de schokbrekers gaan bevorderen en dat komt niks ten goede.

 

Destijds bestelde ik altijd "jong" gebruikte banden... 7/8mm .. maar achteraf bleek dat deze ook al ligt gecupt waren en in DE niet meer gebruikt werden... Dat is het begin van het einde en al helemaal als een andere auto ook cupvorming aanmoedigt.

 

Ben benieuwd of je hier iets mee kunt 10k met een set conti's is wel heel erg weing en bovendien een heeel erg dure hobby!

 

 

Even een kleine correctie denk ik. Eibach maakt de beste veren die je vinden kunt. Wanneer hier een gare schokdemper naast staat zegt dit niet over de veer. Dat de Koni het blijkbaar beter doet komt omdat hier meteen een nieuwe demper naast staat. Verder maakt Koni geen veren, dus is het maar afwachten welke fabrikant deze levert.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd correctie klopt!

 

Bedoelde dan idd dat de eibachs op een (bijna) kapotte schokbreker worden gemonteerd.

 

Het schijnt wel zo te zijn dat als je verlagingsveren op wat oudere schokbrekers monteerd, deze sneller kapot gaan.

 

Denk wel dat een complete set beter in balans is omdat deze voor elkaar gemaakt zijn. Maar zo'n set heeft eibach ook wel...

 

Jos heeft m'n verhaal uitstekend aangevuld en dit had er bij moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb toen de veren en de schokbrekers van eibach laten monteren(nieuw),en ook gelijk uit laten lijnen.

daar zou het niet aan moeten liggen,maar wat niet kan natuurlijk.

 

waar de banden juist cuppen is de binnenzeide van alleen de achter wielen,gezien dat de banden daar ook het meeste indeuken omdat het wiel niet echt recht op het asfalt staat.

maar ik hoor niemand met een verlaagde auto dat zij ook raar afslijtende banden krijgen.

 

bedankt trouwens voor de reactie, slijten jou achterbanden wel rond af? hoeveel bar doe je erin?

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, mijn banden cuppen bijna niet meer achter. Voor helemaal niet.

 

Bij mijn auto zijn we aan het prutsen geweest met de uitlijning. Mijn wielen staan achter max naar "buiten" en sinds dien dus geen problemen meer.

 

Een verlaagde auto heeft altijd iets last van cuppen (schijnt). Heb met mijn winters bijna 25k gereden en minimale slijtage. Denk nog zo'n 7mm op de banden rondom!

 

Ik heb nu 3bar in de banden en dat rijdt fijn. Vredestein adviseerd 3,5bar... Maar dat lijkt mij teveel van het goede..

 

Als een complete set van eibach hebt, kan het niet het probleem zijn wat ik gehad heb. Schokbrekers kunnen wel stuk zijn, maar alleen achter en beide kanten tegelijk lijkt mij vreemd. Of heb je vaak zware belaging/caravan achter de auto? Dat kon volgens de bandenhandel ook invloed hebben omdat de banden door dat gewicht op de kogel ook iets naar binnen komen....

 

Ben benieuwd naar je bevindingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lading of zware lading... das een heel verschil :wink:

 

Ik heb voor de zomervakantie nieuwe banden gekocht, na 3000km caravan en 5000km normaal sturen.... banden gecupt en onwaarschijnlijk genoeg afgekeurd voor verder gebruik. Setje koste bijna 800,-...

 

Combinatie van kapotte schokbrekers, zware lading (waarschijnlijk caravan toch te zwaar op de kogel, tegenwoordig weegschaal in neuswiel) en slechte uitlijning icm verlaging....... werd me afgezien van alle extra kosten dus duur aan banden.

 

spacers... als hij niet aanloopt, maakt dat niks uit want de "hoek" hoe de band staat veranderd niks aan. Teveel "spacers" gebruiken kan wel extra slijtage op de lagers tot gevolg hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff weer on topic :wink:

 

De Dunlop SP Sport Maxx GT bevallen tot nu toe prima. Afrol geluid kan beter, grip en remmen op droog wegdek is Top.

Aangezien "we " met grote droogte te kampen hebben kan ik nog geen duidelijk oordeel vellen over het

natte gebruik van de Dunlop SP Sport Maxx GT... Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ff weer on topic :wink:

 

De Dunlop SP Sport Maxx GT bevallen tot nu toe prima. Afrol geluid kan beter, grip en remmen op droog wegdek is Top.

Aangezien "we " met grote droogte te kampen hebben kan ik nog geen duidelijk oordeel vellen over het

natte gebruik van de Dunlop SP Sport Maxx GT... Wordt vervolgd.

 

 

Ik heb Dunlop sport maxx eronder zitten, voor houden ze zich wel goed maar achter is het net een kasteel rand,-_-_-_-_-_.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf de ultrac sessenta's eronder zitten van vredestein.

 

Vooraan slijten ze wel vrij snel vindt ik ... Dus heb ik maar even de banden gewisselt de voorste staan nu achter en achterste staan vanvoor.

 

Nog iemand dat dit voorheeft dat ze zo snel slijten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Cruisers,

 

Ik ben op zoek naar een geruisloze bandje met de maat: 225/40/18 voor m`n cruiser.

Nu weet ik dat geen echte geruisloze bestaan maar met de minste noise lets say :mrgreen:

Enige tips/ervaring /waar kopen?

 

Alvast bedankt.

 

Ik zou gewoon ff bij de zomerbandentest van de ADAC kijken. Daar staat ook altijd wel iets in over geluid. Ik zweer zelf bij Dunlop maar iedereen heeft hier blijkbaar zo z'n eigen ervaringen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff een updatje..

We zijn weer thuis van een ritje Frankrijk met de Vouwwagen. Ik heb daar en onderweg met regen gereden en ze bevallen ook met nat weer prima.

De banden hebben voor 2.3 en achter 3.0 bar en beviel prima. Ruim 5000km mee gereden en nog geen cup verschijnselen.

Alleen de wegen in Belgie zijn echt in zeer slechte staat, wat is dat een drama daar zeg!

Als toetje zag ik bij thuiskomst dat er een klein gaatje in de r. ashoes zit :( Dat wordt weer ff langs Ommen (Paul Kelder) voor 2 nieuwe hoesjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Slechtste ervaring had ik met p*irell*ie-. Wat een herrie maakte dat rubber :shock:

 

Hier dezelfde ervaring met Pirelli. Bij regen was ik alle grip ook nog eens kwijt. :x

 

Heb Pirelli PZero Rosso 235/40 18'' eronder( af fabriek) en hebben ultra veel grip, ook in regen...en totaal geen last van cuppen. Zomers ook met de caravan erachter naar het buitenland, perfect weggedrag. Ga binnenkort twee banden vervangen, ( weer p*irell*ie :roll: )deze hebben dan ongeveer 52 dkm erop zitten.

Bij normaal gebruik heb ik 2,4-2,5 bar rondom in, vlg's eigen bandenspanningsmeter die ik af en toe controleer op het werk. Die van bezinestations wijken soms enorm af.

Waarom, bij normaal gebruik, 3-3,2 bar of zelfs meer vraag ik me af. Werkt het cuppen volgens mij alleen maar in de hand. Band gaat meer stuiteren/slechter contact met de weg krijgen wat slijtage v/d band bevordert lijkt me.

 

 

http://www.bdc-oostbrabant.nl/formulier ... cuppen.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds twee weken rij ik op Pirelli Centurato P7 (225/45/17). Superstil. Heb voorheen op Continentals gereden (verschillende types) die vond ik veel afrolgeluid hebben, Vredenstein Hi-Trac iets minder maar nog steeds redelijk. Maar nu? Heerlijk wat een rust. En dat voor een merk wat in Passat land eigenlijk "not-done" is. IK wil niet meer terug naar een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden