Eerst een sleutel gemaakt om tussen de koelvin en looprol te plaatsen.
Metalen strip van 80 mm breed , 8 mm dik en 500 mm lang.
Uitsparing van 46 mm breed en ongeveer 50 mm lang.
Volgorde:
-Afdekkap eraf halen.
-Minpool accu los.
-Stekker en kabel van dynamo los maken.
-Onderstebout van dynamo los maken ( deze krijg je nu nog niet eruit)
-Bovenste bout losmaken en eruit halen.
-Dynamo kantelen zodat de riem eraf kan.
-Speciale sleutel tussen koelvin en looprol plaatsen en aan de ander zijde de imbus bout waar de koelvin mee vastzit losdraaien ( hier had ik een afgedraaide imbusdopsleutel 8 mm voor zodat deze door het gat kon) Wel met de speciale sleutel de grote moer tussen koelvin en looprol tegenhouden.
-Koelvin eraf nemen.
-Onderste bout van dynamo eruit pakken.
-Dynamo wisselen.
-Onderste bout plaatsen en los/vast draaien.
-Koelvin terugplaatsen en riem goedleggen en dan bout van koelvin aandraaien.( ook weer de speciale sleutel nodig met imbusdopsleutel)
-Bovenste bout van dynamo erin zetten ( Het kan zijn dat je een beetje op de spanner moet drukken zodat het makkelijker wordt om de dynamo te positioneren zodat de bovenste bout er makkelijker in kan )
Vraag
ron.s
Vandaag de dynamo vervangen in een half uurtje tijd ( en dit voor een leek en nog niet eerder gedaan)
Passat 3bg 1.9 tdi 2002
Zie voor probleem topic http://www.passatclub.nl/viewtopic.php?f=109&t=33508&sid=d17915e181c76de06a46c0de781318e3
Eerst een sleutel gemaakt om tussen de koelvin en looprol te plaatsen.
Metalen strip van 80 mm breed , 8 mm dik en 500 mm lang.
Uitsparing van 46 mm breed en ongeveer 50 mm lang.
Volgorde:
-Afdekkap eraf halen.
-Minpool accu los.
-Stekker en kabel van dynamo los maken.
-Onderstebout van dynamo los maken ( deze krijg je nu nog niet eruit)
-Bovenste bout losmaken en eruit halen.
-Dynamo kantelen zodat de riem eraf kan.
-Speciale sleutel tussen koelvin en looprol plaatsen en aan de ander zijde de imbus bout waar de koelvin mee vastzit losdraaien ( hier had ik een afgedraaide imbusdopsleutel 8 mm voor zodat deze door het gat kon) Wel met de speciale sleutel de grote moer tussen koelvin en looprol tegenhouden.
-Koelvin eraf nemen.
-Onderste bout van dynamo eruit pakken.
-Dynamo wisselen.
-Onderste bout plaatsen en los/vast draaien.
-Koelvin terugplaatsen en riem goedleggen en dan bout van koelvin aandraaien.( ook weer de speciale sleutel nodig met imbusdopsleutel)
-Bovenste bout van dynamo erin zetten ( Het kan zijn dat je een beetje op de spanner moet drukken zodat het makkelijker wordt om de dynamo te positioneren zodat de bovenste bout er makkelijker in kan )
-De 2 bouten aandraaien.
-Stekker en kabel er weer op.
- Minpool accu aansluiten.
- Afdekkap erop.
- Klaar is kees !!!!
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten