Ga naar inhoud

wijnantsrmj

Members
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over wijnantsrmj

  • Verjaardag 17-05-1971

Profile Information

  • Plaats
    Houten
  • Naam
    Robin

wijnantsrmj's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik bedoel aan de voorkant bij de dynamo en de koelslang... Volgens mij is het de slang die van de turbo naar de intercooler gaat of andersom... Ik heb foto's gemaakt (zie link)... Je kunt het trouwens op de foto's slecht zien, want ik heb het droog gemaakt om te zien of het weer terug komt... https://picasaweb.google.com/108853981369118860906/Passat?authuser=0&feat=directlink
  2. Uiteindelijk gegaan voor een revisie dynamo. Met een waterpomptang gaat het inderdaad ook, maar het moet wel 1 zijn die ver open kan. Met de handleiding is het inderdaad een half uurtje werk... Wat mij opviel is dat de turbo slang vochtig leek... is dit normaal? Is wel een ander topic, maar toch...
  3. zulke onzin heb ik nog nooit gehoord, gewoon goede olie gebruiken en de auto niet gebruiken om alleen maar in en uit de garage te rijden. Klinkt misschien als onzin, maar staat namelijk ook in de vw software, (via een bevriende vw monteur achter gekomen). Is t/m bloknummer 120.000. Ik had bloknummer 93426. Ik rijd inmiddels geen 2.5 TDI V6 meer, maar nu een 2003 1.9 TDI. Dat scheelt toch aanzienlijk in de kosten, hoewel de V6 toch meer rij plezier gaf. Nu echter een defecte dynamo vervangen, maar die lijkt makkelijk zelf te vervangen.
  4. Ik zal het er eens mee proberen. Nu even snel een dynamo bestellen.
  5. Hoe zorg je ervoor dat het alarm niet afgaat als je de accu ontkoppelt? Ik ga trouwens en dynamo in Duitsland bestellen. Voor € 100,- heb je daar een nieuwe. Heeft iemand dat al eens gedaan en wat is je ervaring?
  6. Ron, Zou je die tool voor mij ook willen maken. Heb hetzelfde probleem en wil niet de hele voorkant van de auto afhalen! Gr. Robin
  7. Heren, Uiteindelijk de turbo maar vervangen en het probleem is nu inderdaad opgelost. De oorzaak dat de turbo kapot is gegaan is terug te leiden naar een slechte dealer die niet gekeken heeft naar de karter ontluchting. Probleem van mijn auto. Elke 60.000km dient de karter ontluchting te worden vervangen anders krijg je uiteindelijk dit soort problemen. Turbo krijgt namelijk op een gegeven moment namelijk geen smering meer en daardoor gaat hij kapot. Gr. Robin
  8. Nee, nog steeds niet... Ga de turbo nu schoonmaken... maar dat doe ik als het wat warmer is!
  9. Afgelopen vrijdag andere LMM geplaatst. Probleem leek verholpen, maar als ik naar de gegevens kijk weet ik het niet meer... Iemand een idee?
  10. Nogmaals een LOG gemaakt van de auto met de nieuwe N75 aangesloten (zie bijlage). Heb geprobeerd om de Turbo handmatig te bedienen, maar dit lukt dus echt niet. Daarom ook mijn gedacht dat de turbo vast zit. LOG-01-003-008-011-62-001.xls
  11. Vanmiddag de N75 vervangen. Geen verschil in rijden echter. Dus nu verder op zoek naar het werkelijke probleem. Een N75 kost trouwens € 46,- in de BTW bij de dealer. Echter het type dat op mijn auto moet is vervangen door een ander type waarvan de aansluitstekker is veranderd. Dit koste me nog eens € 8,- aan onderdelen om de nieuwe aangesloten te krijgen. Zal de straks nog eens een LOG maken en de foutmelding uitlezen om te zien wat hij nu aangeeft. Denk zelf niet dat het probleem door de LMM wordt veroorzaakt, maar eerder door de EGR of de turbo. Iemand nog ervaring met het schoonmaken van een turbo? Of iemand een idee wat zo'n ding kost?
  12. N75 kost: € 40,- Ex B.T.W. Dit viel dus nog mee... Nu nog erop zetten om te zien of het probleem is opgelost.
  13. Hallo, Heeft iemand een beschrijving hoe ik een turbo uit en in elkaar zet en meteen al de roet eraf krijg? Ben bang dat mijn variable turbo schoepen vast zitten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden