Ga naar inhoud

Wasstraat = krasstraat?


Bartman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Hierbij een vraag aan de fanatieke poetsers van dit forum (volgens mij zijn dat er een hoop).

 

Omdat mijn Passat (+velgen) toch wel erg vies was, en het niet echt weer is om buiten met mijn emmer en spons aan de gang te gaan, ben ik gisteren tot mijn spijt voor de eerste keer met mijn Passat naar de wasstraat gegaan :embarassed:. Nu heb ik natuurlijk niet zomaar een wasstraat uitgekozen, maar een wasstraat die zegt vriendelijk voor de lak te zijn omdat ze geen borstels, maar textiel gebruiken, namelijk de Anac wasstraat in Eindhoven (http://www.anaccarwash.com/).

 

Het resultaat mag er best wezen vind ik, maar weet iemand in hoeverre dit soort wasstraten (met textiel dus) schadelijk is voor de lak, zoals de conventionele wasstraat dit is?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je komt gewoon voor een poetsclinic in het voorjaar naar dordrecht :wink:

 

Deal! Daar is mijn lak ook wel echt aan toe, volgens mij is de vorige eigenaar alleen maar naar de wasstraat geweest. Krasjes overal en een keer goed kleien kan ook geen kwaad. Zijn we wel lang mee bezig vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook kan om niet in de regen gaan staan of met slecht weer je auto te wassen is , in een spuitbox twee emmers vullen en je auto met de hand wassen, eerst effe met de lans auto wassen natuurlijk. Zo doe ik het ook en kost mij dan maar 2,- euro, en mijn auto krijgt geen krassen en is heel schoon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is relatief. Als jij normaal je auto wast met één emmer, een huis-tuin-en-keuken spons en vervolgens droogt met de oude poets/handdoeken, dan is een goede wasstraat helemaal geen kwaad iets. Het liefst touchless, maar textiel is al beter dan borstels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook kan om niet in de regen gaan staan of met slecht weer je auto te wassen is , in een spuitbox twee emmers vullen en je auto met de hand wassen, eerst effe met de lans auto wassen natuurlijk. Zo doe ik het ook en kost mij dan maar 2,- euro, en mijn auto krijgt geen krassen en is heel schoon..

Zo doe ik het ook altijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een wasbox sta je toch ook droog? :mrgreen::mrgreen:

Ik zal maar niet zeggen wanneer mijn buurman zijn auto wast. Doe het toch maar, als het regent gaat hij naar buiten en dan met een stoffer (ja, van een blik) gaat hij de auto wassen. En nu vind hij het raar dat hij krassen krijgt. En de reden omdat hij dat doet in de regen is dat het schoon water is. :bash::bash::bash:

 

René (Tiefleger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een wasbox sta je toch ook droog? :mrgreen::mrgreen:

Ik zal maar niet zeggen wanneer mijn buurman zijn auto wast. Doe het toch maar, als het regent gaat hij naar buiten en dan met een stoffer (ja, van een blik) gaat hij de auto wassen. En nu vind hij het raar dat hij krassen krijgt. En de reden omdat hij dat doet in de regen is dat het schoon water is. :bash::bash::bash:

 

René (Tiefleger)

 

je verzint het!!! :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een wasbox sta je toch ook droog? :mrgreen::mrgreen:

Ik zal maar niet zeggen wanneer mijn buurman zijn auto wast. Doe het toch maar, als het regent gaat hij naar buiten en dan met een stoffer (ja, van een blik) gaat hij de auto wassen. En nu vind hij het raar dat hij krassen krijgt. En de reden omdat hij dat doet in de regen is dat het schoon water is. :bash::bash::bash:

 

René (Tiefleger)

 

je verzint het!!! :shock:

ik weet niet meer wie maar die jongen haalde een keer volgelpoep met een schuursponsje van zijn auto. en dan later afvragen waar die doffe plekken toch weg kwamen? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Hallo allemaal,

 

Hierbij een vraag aan de fanatieke poetsers van dit forum (volgens mij zijn dat er een hoop).

 

Omdat mijn Passat (+velgen) toch wel erg vies was, en het niet echt weer is om buiten met mijn emmer en spons aan de gang te gaan, ben ik gisteren tot mijn spijt voor de eerste keer met mijn Passat naar de wasstraat gegaan :embarassed:. Nu heb ik natuurlijk niet zomaar een wasstraat uitgekozen, maar een wasstraat die zegt vriendelijk voor de lak te zijn omdat ze geen borstels, maar textiel gebruiken, namelijk de Anac wasstraat in Eindhoven (http://www.anaccarwash.com/).

 

Het resultaat mag er best wezen vind ik, maar weet iemand in hoeverre dit soort wasstraten (met textiel dus) schadelijk is voor de lak, zoals de conventionele wasstraat dit is?

 

Alvast bedankt!

Hoi Bartman

Iedere wasstraat geeft krasjes af ook textiel.

Je hebt ook wasstraten waar geen borstel aan te pas komen. bij Texaco in Den Haag op de Maanweg

Er wordt een week goedje op de auto verspreid en daarna aleen hogedruk spuiten, die aan de zijkanten van de auto langs gaan aan iedere kant teglijk,je weet niet wat je mee maakt maar echt schoon wordt ie, en goed gedroogd ook :thumb:

Kost wel iets maar je hebt geen krasjes in je lak. ik geloof iets van € 13.50

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden