Ga naar inhoud
  • 0

Normaal verbruik 1.8T


Ari007

Vraag

Heb vandaag m`n auto volgetankt, nu zit ik op 90km met ... liter weet niet hoeveel precies maar is dit niet teveel ?

 

27112009121.jpg

 

ff nog een foto`s van m`n auto deze had ik nog niet laten zien :P slecht misschien maar ja wilde toch ff laten zien... beetje standaard maar alles komt nog wel.

 

27112009122.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan er weinig van zeggen puur en alleen op de benzinemeter afgaande. Het eerste kwart gaat bij mij ook veel sneller dan het tweede kwart. Vervolgens gaat het derde kwart weer sneller dan 't tweede en 't vierde weer langzamer. Helemaal accuraat is die meter dus niet. Ik rij exact 1 op 10, geen snelwegen, 70% buitenwegen en 30% binnenwegen. Ik rij vrij beheerst, in een 1.8 20V uit '98.

 

Merk wel dat 't verschil tussen wat ik rij, en 100% snelweg enorm is. Op de snelweg verbruik ik nog maar +/- 8liter op 100km, dat scheelt dus een liter per 50km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf rij ik rustig, ben niet een race fanaat. maar toen ik de auto gekocht had reed ik 650km op volle tank, nu rij ik 400 km op een volle tank, ook merk ik dat soms m`n toerenteller schommelt tussen 900 en 1000 :S...

 

ook merk ik dat wanneer ik 80 rij meer verbruik dan als ik 100 tot 110 km rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar zou dit aan kunnen liggen,

 

Ik rij normaal schakel altijd tussen de 2500, druk nooit mn pedaal in.

laatst had ik m`n auto op een brug gezet en als ik de banden draaide, draaide deze niet door, dus het stopte is dit normaal ? of moet de band doordraaien als ik een zet geef aan de band ?

 

:S:S sta om de 5 dagen bij de pomp ;\

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
laatst had ik m`n auto op een brug gezet en als ik de banden draaide, draaide deze niet door, dus het stopte is dit normaal ? of moet de band doordraaien als ik een zet geef aan de band ?

voor of achter?

ze hoeven natuurlijk niet oneindig door te draaien maar als je ze een slinger geeft moeten ze wel een paar keer rond kunnen. anders heb je een remzuiger vast zitten denk ik.. dat zou ook het hoge verbruik kunnen verklaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het namelijk voor en achter ?? ze draaien niet echt rond een paar keer misschien 1 halve rondje, en als ik volgas geef en laat m`n gas los dan zie ik zo m`n km/u naald snel naar beneden gaan. dus van 140 naar 100 zit ik binnen 6 á 10 seconden, heb een tijdje geleden m`n voorremmen en achterremmen laten vervangen, in begin veel gepiep maar nu haast geen piepen meer.

 

edit: ff op youtube gekeken naar filmpjes van mensen die zeg maar snel rijden met hun passat en gas los laten die gaan ook best snel omlaag dus dat zal het probleem niet zijn de wielen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb hetzelfde probleem met een 1.8 t bj '98... :shock: benzine meter loopt ook zo snel terug, na 90 km ook al een kwart terug en na ongeveer 250 km half leeg. Ook de temp meter loopt niet echt omhoog.

Echter als ik weer tank en het aantal gereden km deel door het aantal liters valt het verbruik wel mee 1:11 ongeveer dus ik denk dat je daar eerst eens naar moet kijken en dan idd je temp zender en/of thermostaat eens zou kunnen vernieuwen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden