Ga naar inhoud

Paradise

Members+
  • Aantal items

    51
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Paradise

  • Verjaardag 09-08-1984

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Deventer

Overige

  • Vagcom
    Nee

Paradise's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedoel je zoiets: http://postimg.org/image/ekcfzni6d/
  2. Bijna drie jaar geleden kocht ik mijn VW Passat 1.8 20V uit '98 (viewtopic.php?f=104&t=30256). Ik heb er in die tijd met gemengde gevoelens in gereden. Het is een luxe auto, maar wel met de nodige mankementen. Als ik die keuze opnieuw had moeten maken, had ik 'm waarschijnlijk niet gekocht. Het is dat ik Matthijs heb leren kennen en op die manier veel geld en oplichterij bespaard ben gebleven, anders had het nog veel meer geld gekost. Het volgende onderhoud stond weer voor de deur (APK, nieuwe banden, draagarm, achtervering, multiriemspanner, piepende airco, etc) en daar heb ik natuurlijk ook niet veel zin in... Naast het onderhoud is de Passat me eigenlijk te duur. Vijftig euro wegenbelasting per maand is niet niks, en een verbruik van 1 op 10 (ik rij veel in de stad) is naar huidige maatstaven ook wel aan de hoge kant. Veel van de ruimte die de auto biedt gebruik ik amper of nooit. Eigenlijk had ik een kleinere auto nodig, maar wie verkoopt nou z'n auto waar ie z'n historie van kent voor iets anders waar ie niks van weet, zonder dat ie veel geld uit wil geven? Toch kwam vanaf afgelopen vrijdag aan de Passat-periode onverwacht een einde. Op 29 maart 2012 werd ik gebeld door een marketeer van Bakker Bart. Ik had namelijk 20 februari online broodjes besteld op kantoor (doen we bijna dagelijks) en er was een actie gaande waarbij een nieuwe Peugeot 107 weggegeven werd (waar ik geen weet van had), wist die jongen mij te melden. Ik bleek gewonnen te hebben! Ik geloofde er in eerste instantie natuurlijk niks van. Vast een 'prank' van m'n collega's. Maar natuurlijk was ik wel nieuwsgierig. Een uurtje later belde ik naar het hoofdkantoor van Bart's Retail, met de vraag of ik de desbetreffende jongen nogmaals kon spreken. Zo had ik 'm weer aan de lijn, maar nog had ik m'n twijfels. Tot het die avond ook op de Facebook pagina van Bakker Bart stond. Jawel, ik had daadwerkelijk een auto van 9000 euro (inclusief afleverkosten etc) gewonnen. Geen kansspelbelasting, geen kleine lettertjes, 'gewoon' een auto. Twee weken later werd ik gebeld door de dealer. Afspraak gemaakt om te kijken wat voor opties ik wilde hebben. En of ik eventueel ook de 'roze-wit-geblokte-wrapping' van Bakker Bart eromheen wilde hebben. Dat is optioneel. Lijkt me niet dus. Toen maar een testrit gemaakt, maar de auto kon me niet bekoren. Alles is klein, plastic, slap. Knoppen zijn niet logisch, het dashboard is niet aantrekkelijk, de binnen-looks zijn verschrikkelijk, al ziet ie er van de buitenkant wel aardig uit. De rij-ervaring is ook niks; hij schakelt stroef, remt matig en de 3 cilinder 1.0 levert maar weinig vermogen. Daar was ik snel klaar mee. Gelukkig is de dealer ook Kia-dealer en van de Picanto was ik meer gecharmeerd. Een volwassen-auto, goede reviews van o.a. Autoweek, 7 jaar garantie, leverbaar met 1.2 4-cylinder ipv 1.0 3-cylinder en leuke opties. Ook daar een prijsberekening voor laten maken. Die viel me nog niet tegen, al wilde ik wel graag een model hebben dat op voorraad is, want 4 maanden wachten tot een auto geleverd kan worden, is niks voor mij. Uit voorraad is een 1.2 Picanto met Comfort & Exterior pack verkrijgbaar in Silver-kleur. Dat zag ik wel zitten! Voor een bijbetaling van 4000 euro (minus inruil van de Passat) zou ie van mij zijn. Een buitenkansje. Dus werd mij vrijdag een 107 uitgereikt, voor de show. Het publiek moet natuurlijk wel denken dat de 107 gewonnen is, want dat staat in de voorwaarden. Gelukkig is de dealer -en Bart's Retail- erg flexibel en heb ik de mogelijkheid gekregen een andere auto ervoor in de plaats te nemen. Na de officiele uitreiking reed ik met een vertegenwoordiger van de dealer mee, om m'n Picanto in ontvangst te nemen en de Passat in te leveren. Uitreiking 107: De uiteindelijke Picanto: Ik heb -mede door mijn beperkte auto-kennis- (ik ben een ICT-er, geen autotechnicus, alhoewel Matthijs bewijst dat het goed samen kan, heb ik die balans niet zo goed kunnen vinden) nooit zoveel zelf gepost, maar altijd veel op dit forum gelezen en gezocht naar oplossingen voor piepjes, kraakjes en andere ongemakken. Ik vond het altijd een erg prettig forum, met leuke mensen en een goede sfeer. Dank aan eenieder die me heeft helpen zoeken naar oplossingen voor problemen! In het bijzonder wil ik Matthijs (Vdub) bedanken voor zijn uitstekende service en vaardigheden waarmee hij m'n Passat meerdere keren goed gerepareerd heeft. Indien mogelijk kom ik met auto's van familie nog zeker bij 'm langs wanneer het nodig is. Het is indrukwekkend om te zien hoe een "hobbyist" zo'n vakman kan worden. Bedankt!
  3. Ik neem aan dat dit niet de nokkenaskettingspanner is? Dit is wat er bij mij zo ratelt namelijk. Een of ander span-ding, die niet genoeg spanning houdt..
  4. Het klinkt me wel heel bekend. Mijn 3B 1.8 20V doet hetzelfde bij een koude start, na een tijdje wordt het minder maar het blijft bij het optrekken altijd een beetje. Hoe minder gas ik geef bij het optrekken (en dus meer op de koppeling wegrijd), hoe meer ik het hoor. Geef ik veel gas, dan klinkt het minder. Naarmate de motor warmer wordt, is het minder hoorbaar.
  5. Ik kan je geen specifieke nummers geven, maar je moet inderdaad de roosters vervangen door open roosters. De huidige roosters moet je uit je paneel halen, daar heb je als ik het me goed herinner wel enig 'geweld' voor nodig, ze zitten niet simpel geklikt zeg maar. Die open roosters kan je makkelijk krijgen bij een VW dealer. Daar hebben ze ook adapters voor verschillende maten speakers die erin passen.
  6. Deze set werkt inderdaad prima. M'n vader heeft 'm ook in de Corsa; hij heeft de ledjes uit de behuizing gehaald en in het plafond voor de binnenspiegel geplaatst. Is erg netjes te verwerken op die manier. Hou met een trekhaak wel rekening met het feit dat de binnenste sensoren niet te dicht bij de trekhaak komen te zitten; in dat geval kan je vals alarm krijgen.
  7. Graag gedaan, beterschap met je voet.
  8. Ik had vandaag alleen m'n iPhone bij me, daar is geen foto mee te maken waar je iets op terug gaat zien. Hij is hoe dan ook verdomd goed verstopt. Aan de oppervlakte is ie niet te vinden. Er is ook geen draad te zien die achteraf aangebracht zou zijn. De meest logische plek zou me ergens bij de grill lijken, waar de claxon ook vaak zit, maar daar kon ik 'm niet herkennen. Iemand vond deze handleiding van de Germini 7590TN voor me, die qua specificaties sterk lijkt op wat ik heb, maar zeker weet ik het niet: http://csb.nl/component/option,com_jdow ... sk,finish/ Als ik dat zo lees is het verwijderen van het gehele alarm geen makkie. Sowieso moet je 'm eerst een keer 30 sec af laten gaan voordat je 'm kan 'ontmantelen'. Dat moet ik dan maar een keer op een afgelegen plek doen. Toch zou ik dan graag willen weten waar die sirene zit, zodat ik 'm idd wellicht af kan dekken ofzo. Zal proberen z.s.m. fatsoenlijke foto's van de motorruimte te maken. Tot die tijd zet ik 'm alleen op slot met de sleutel in het slot van de deur. Als ik de handleiding goed begrijp, wordt het alarm op die manier niet geactiveerd. Ik hoop het...
  9. Die pen die je bedoelde bij de achterbank is deze neem ik aan? Ik heb 'm niet losgehad, maar daar zit ie niet. Heb vandaag m'n uiterste best gedaan dat ding te vinden, maar zonder succes. Zo ziet 't Geminikastje eruit: Ik had er al een witte en een rode kabel uitgehaald. Bij nader inzien denk ik dat dat niet de stroomkabels, maar de aansluitingen van de interieur sensoren zijn. Vervolgens heb ik maar eens dat grote blok eruit gehaald, maar dat was geen succes; alarm ging direct af. Kon 'm pas weer van 't alarm halen nadat ik de stekker terug had gedrukt. Dat was even wat moeite dus de buurt wist meteen hoe laat het was. Interieursensoren zien er als volgt uit: En het viel me op dat er volgens mij ook een sensor in de motorkap zit: Er liep iig een klein zwart draadje van weg.. Hoe dan ook, ik kan de sirene zelf niet vinden. Als het alarm afgaat is het geluid zo oorverdovend dat je geen enkele richting kan bepalen. In de auto is het in ieder geval zachter dan buiten de auto, dus het moet ergens onder de kap zitten. Ik ben er met een zaklantaarn wel een half uur doorheen gegaan, maar ik zie die sirene werkelijk nergens. Word er een beetje moedeloos van, want rustig gaan slapen is nu niet echt aan de orde met het idee dat ie elk moment af kan gaan. Als het moet ga ik maandag maar naar een inbouwboer, hopelijk kan die me een hint geven. Ik weet niet waar ie orgineel is ingebouwd namelijk..
  10. Dubbel op het alarm afstandsbediening drukken werkt niet. Voor de duidelijkheid, ik heb zo'n afstandsbediening: Als ik 2 keer op sluiten druk, gaat de auto op slot en meteen weer open. Dat heeft dus geen zin..
  11. Dat tweemaal sluitknopje drukken had ik ergens gelezen. Maar dan moet het lampje stoppen met knipperen toch? Dat doet ie namelijk niet.. Krijg dat lampje niet uit. Maar ook dan weet ik nog niet of het goed gaat, wellicht geeft een andere sensor dan de ultrasoon sensoren de storing en gaat ie 's nachts alsnog af, toch? Ik zou eens op het ledje kunnen letten, al vraag ik me af of die wat doet als het alarm aftermarket is. Bovendien wacht ik er liever niet op. Ik ging er vanuit dat het Germini kastje het regelapparaat was, en dat wanneer ik daar de stroom vanaf zou halen, er geen alarm meer af zou gaan. Kennelijk had ik dat mis.
  12. Ik heb een 1.8 met achteraf ingebouwd alarm. Althans, dat vermoed ik. Ik word helemaal dol van dat ding want hij gaat te pas en te onpas af, met name als het vriest buiten. Het vervelendste is nog dat ie niet ophoudt. Heb al meerdere malen 's nachts m'n bed kunnen verlaten om 'm uit te zetten. Doe ik dat met de afstandsbediening, dan gaat ie even later weer. Doe ik dat met de sleutel in het slot, dan lijkt het over te zijn. Heb begrepen dat 1 van de sensoren kapot kan zijn. Het liefst zet ik dat hele ding uit, ik vind het overbodig en het veroorzaakt veel meer overlast dan dat ik er gemak van heb. Als ik de klep waar de zekeringen los maak (bij de bestuurdersdeur) zie ik een kastje zitten van Gemini. Daar heb ik de plus en min draad al van losgehaald (neem tenminste aan dat het plus/min is, zwarte en rode draad) en was in de overtuiging dat het daarmee gedaan was, maar ik kom net naar buiten en zie 'm weer afgaan. Hoe zet ik dat ding dan wel uit? Ik heb nergens de sirene kunnen vinden, neem aan dat die onder de motorkap moet zitten? Is daar een standaard plek voor? Even wat gegevens, waaruit iemand misschien af kan leiden waar het in kan zitten: - Ik heb 2 binnensensoren op ooghoogte in de stijlen tussen de voordeuren / voorruit, - Ik heb geen knopje aan de binnenzijde om die sensoren uit te schakelen (volgens mij een vereiste bij een fabrieksalarm), - Ik heb een losse afstandsbediening met 2 knopjes, 1 om de deuren dicht/open te doen, 1 waarmee de knipperlichten eenmaal branden als de deuren gesloten zijn, - Het type Gemini kan ik niet vinden, het is me nog niet gelukt het hele kastje los te halen, - Heb nog geen foto kunnen maken, het is nu te donker, zou ik evt morgen kunnen doen - Ik heb een startonderbreker (weggewerkt in zo'n 'klepje' onder de achterruitverwarming) die ontgrendeld met de afstandsbediening en met een los stickje, als de afstandsbediening niet werkt - Het Gemini apparaat lijkt hierop: http://www.gemini.ee/index.php?id=4&rtid=4&lm=49&lng=2, maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit 'm is. De sensoren / startonderbreker lijken er wel sterk op. Alle hulp is van harte welkom, ik wil dat ding zo snel mogelijk uit hebben! Koen
  13. Paradise

    antenne

    Vreemd, stelde dezelfde vraag een maand of 2 geleden bij Pouw in Deventer; was volgens hen niet los te leveren, dan zou ik een hele nieuwe voet en al moeten kopen voor een veelvoud van 5,90. Juist...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden