Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

ET waarde dat vertelde iemand mij 1x

 

Filters haal ik bij de dealer/olie via internet oliehandel.nl/zelf doe ik de beurt

Bijrijders kant omhoog daar zit oliefilter ook aftapplug los en 9liter olie laten lopen.

schijfen wil ik uit USA laten komen.

je mag ook bij mij komen doe ik het wel voor je,je bougie's niet vergeten :wink:

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar halen jullie onderdelen voor de W8, zoals bijvoorbeeld ruiterwisserbladen, lucht-/interieur-/oliefilters, remblokken en -schijven?

 

Bij de stealer, ik moet zeggen dat de bestelservice bij VW goed functioneert, maar je betaalt wel altijd de hoofdprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag ook bij mij komen doe ik het wel voor je,je bougie's niet vergeten :wink:

 

vr grt ydwer

 

Op dit moment alleen wisserbladen hard nodig.

In juni groot onderhoud gedaan dus dat zing ik nog wel even uit hoop ik.

Dank voor je aanbod, ik hou het zeker in mijn achterhoofd.

Ging mij er vooral om waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie sleutelt er zelf aan zijn W8 en wat kun je allemaal zelf?

 

Voor mezelf pratende zorg ik ervoor dat ik 1 maal per 2 jaar een beurt laat doen bij de dealer.

Voor de rest doe ik alles zelf.

Op dit moment ben ik een nieuwe crossauto aan het bouwen voor het komernde cross seizoen 2011.

Het is wel geen VW :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie sleutelt er zelf aan zijn W8 en wat kun je allemaal zelf?

 

Voor mezelf pratende zorg ik ervoor dat ik 1 maal per 2 jaar een beurt laat doen bij de dealer.

Voor de rest doe ik alles zelf.

Op dit moment ben ik een nieuwe crossauto aan het bouwen voor het komernde cross seizoen 2011.

Het is wel geen VW :lol::lol:

 

 

in welke klasse Ad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij noemen dit de balken klasse, onder toezicht van de Asuz.

Afgelopen jaar met een Nissan sunny gereden, de heeft het goed vol gehouden, deze ligt wat te laag.

Ben nu een Astra 2.0 GSI aan het opbouwen, dit zijn vrijwel de sterkste voor de balkenklasse.

De VW golfjes hebben niets dan problemen met de aandrijflijnen, dus daarom geen VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toch maar even een ruime parkeerplaats op gereden en de W8 eens flink laten driften in de sneeuw :-)

Eerst met ESP aan.

Rustig aanrijden voor de bocht, insturen en geleidelijk meer gas geven.

En daar gaat de achterkant. Hevig knipperend lampje. Overstuur, wat ik prettiger vind dan onderstuur.

Het wordt redelijk in toom gehouden maar te veel gas is niet meer te corrigeren of je moet heel vroeg al gaan tegensturen.

Daarna ESP uit.

Alles een factor erger. De achterkant komt wel wat enthausiast voorbij als je niet oplet.

We zaten met tweeën voorin, verder alleen een driekwart volle tank.

Toch had ik meer neutraliteit verwacht van een 4motion.

Mijn 5 serie Touring, zelfde gewicht ongeveer, was voor mijn gevoel iets eenvoudiger in het spoor te houden.

Wat zijn jullie ervaringen?

Overigens staat de auto nog op zomerbanden, maar dat is wel prettig zelfs als je het uitbreken wil testen.

Wel in alle gevallen probleemloos wegrijden met die 4motion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vandaag het zeeeer groot onderhoud aan de W8 uitgevoerd, na het fluchen van de motor 2X uitgevoerd en nu de motor gevuld met de juiste motorolie heb ik vandaag de aandrijfashoes, bougies vervangen. Omdat er bij hogere toeren een lichte trilling in de motor voelbaar was (was mij eerder nooit opgevallen) heb ik de voorkant van de motor, ik wilde toch alle span en looprollen en de multiesnaar vervangen, gedemonteerd om de riem van de balans assen te controleren. Wanneer ik het deksel van de ballansassen los haalde kwamen de losse tanden van de gebroken riem mij tegemoet. De oorzaak van de trilling was dus gevonden .

Maandag maar met spoed een riem bestellen kan ik mogelijk dinsdag nog met de W8 op vakantie naar Frankrijk

Ik weet niet of er een vervangingstermijn voor de riem staat maar mijn passat heeft nu 140000 km gedraaid en nu is de riem gebroken, vervangen bij 100000 km??

 

Gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

De achterkant komt wel wat enthausiast voorbij als je niet oplet.

We zaten met tweeën voorin, verder alleen een driekwart volle tank.

Toch had ik meer neutraliteit verwacht van een 4motion.

Mijn 5 serie Touring, zelfde gewicht ongeveer, was voor mijn gevoel iets eenvoudiger in het spoor te houden.

Wat zijn jullie ervaringen?

Dat is mijn ervaring ook al heb ik dan een V6 en een variant. Hij blijft heel lang in het spoor, maar als hij komt gooit hij toch onverwacht zijn kont om en dan word je er druk mee. Daarmee is hij toch wel een tikje verraderlijk. Toch valt 'ie ook dan nog wel goed te controleren, mits je voldoende ruimte hebt aan de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het grote onderhoud afgesloten met het vervangen van de riem van de ballansassen, heb wel het nodige gereedschap gemaakt waar mee de poelie mee tegengehouden kon worden. Het vervangen van de riem is hiermee echt een karweitje van 2 uurtjes.

 

Na de boel weer op tijd gezet te hebben loopt de motor als voorheen heerlijk trillingsvrij :mrgreen::mrgreen: . van de oude riem waren 59 tanden afgescheurd en de riem was gebroken.

 

Voor de W8 rijders is het misschien raadzaam de riem ook eens te laten bekijken/vervangen :!:

 

gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob, heb je een paar foto's van dit speciale gereedschap, ik zal de riem ook wel een keer moeten vervangen.

Heb je de radiator eruit gehaald of hem in de service stand gezet?

 

Ik heb mijn W8 de vorige week gespoeld met forte en nieuwe olie erop gedaan.

De olie was toch zwarter als ik gedacht had, en dit toch met maar 10000 km.

Ook heb is een tijdje onder de auto gelegen om eens te bekijken hoe het blok eruit te halen als

dit nodig zou zijn, zoals ik het kan zien is het niet mogelijk om het blok eruit te halen zonder het subframe los

te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ad,

 

ik heb van een dop 46 een sleutel gemaakt waarmee je de poulie kan blokeren en zo de centrale bout kan los/ vast draaien. bij het vervagen van de riem moet ook de centrale bout vervangen worden omdat dit een ''rekbout'' is 100nm en daarna 90 gr verder natrekken.

Wanneer het front in de service stand staat heb je genoeg ruimte de riem te vervangen, anders moet de radiateur en ook de airco losgekoppeld worden (dit is dus niet nodig)

 

wanneer denk je de riem te gaan vervangen? en hoeveel km heeft jou w8 inmiddels gelopen? wil je evt met dit klusje assisteren.

 

mijn wagen loopt nu echt weer zoals voorheen nu de riem vervangen is!!

 

gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas wel op met langdurig slippen i.c.m. veel gas geven. Cardans willen nog wel eens verbranden......

Vraag me niet hoe .........

 

+1 rij al heel wat jaartjes diverse 4motions van vw en gelukkig nooit geen problemen gehad... maar handrem erop trekken en gas geven geeft te veel slip op de vrijloop en dan kan een duur grapje worden voor jou... voor VW/dealer beter 8-)

 

Weet waar je mee bezig bent :wink: ..... maar het staat buiten kijf dat als het glad is je 'makkelijker' rijdt zeker icm met winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden