Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Hallo Ad,

 

ik heb van een dop 46 een sleutel gemaakt waarmee je de poulie kan blokeren en zo de centrale bout kan los/ vast draaien. bij het vervagen van de riem moet ook de centrale bout vervangen worden omdat dit een ''rekbout'' is 100nm en daarna 90 gr verder natrekken.

Wanneer het front in de service stand staat heb je genoeg ruimte de riem te vervangen, anders moet de radiateur en ook de airco losgekoppeld worden (dit is dus niet nodig)

 

wanneer denk je de riem te gaan vervangen? en hoeveel km heeft jou w8 inmiddels gelopen? wil je evt met dit klusje assisteren.

 

mijn wagen loopt nu echt weer zoals voorheen nu de riem vervangen is!!

 

gr Rob

 

Die van mij heeft nu 130000 gelopen, op het moment dat het blok niet mooi meer loopt vanwege de riem vervang ik hem.

Ander wordt het op het einde van dit jaar, dan moet de auto groot onderhoud hebben.

Ik doe dit om de 2 jaar, de auto loopt ongeveer 10000 km per jaar.

Wel komt er ieder jaar nieuwe olie in ondanks long life olie.

 

Alvast bedankt voor het aanbod voor hulp :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week tijdens een ritje naar Thermae 2000 kreeg ik de melding dat ik het oliepeil moest controleren.

Tja, ik weet dat er longlife olie inzit, is immers als optie genoemd bij de optielijst, maar die hebben ze niet bij de tankstations langs de snelweg.

Dus maar even de VW thuis gebeld, ja er mag andere bij en max 1 liter, en vooral niet te veel toeren draaien :-(

Toch maar even de navi opgestart en zowaar er was een optie om de dichtbijzijnde VW dealer op te zoeken.

Tien minuten rijden en die ook maar even gebeld.

Bijna zelfde verhaal maar die zei max 0,5 liter bijvullen.

Naar de dealer toegereden en die hebben ter plekke 1L longlife bijgevuld.

Overigens moet er 1L bij zodra die melding verschijnt, dus dan heb je 7L + 1L is weer 8L :-)

Ik heb er 14000 mee gereden sinds de vervanging dus die 1L lijkt me wel normaal.

Koelvloeistof hebben ze ook meteen 0,5L bijgevuld.

Prima dus en het gas mocht er weer op :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de zomer 3x een melding gehad dat de remmen nagekeken moeten worden.

Lijkt me de slijtagedraad maar van de drie keer kwam die gisteren twee keer voor.

Vandaag geen meldingen.

Vrijdag even nakijken, hopelijk alleen remblokken :roll:

Zijn die meldingen in de VAGCOM terug te vinden, waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De w8 motor heeft idd 3 kettingen voor de aandrijving van de nokkenassen, 1 dubbelrijige vanaf de krukas die naar een tussen tandwiel gaat, vanaf dit tandwiel gaan er naar iedere cilinderbank een aparte ketting. De kettingen zitten aan de achterkant van het blok gemonteerd. De oliepomp heeft zoals bij andere motoren een apart klein kettinkje. De riem die ik bedoel zit aan de voorkant van de motor (niet de multie riem die de waterpomp, stuurbekr, airco pomp aandrijft) de getande riem zit achter een, bijna niet zichtbare, plastic zwarte kap achter de krukaspoulie.

De riem en de rekbout kosten 30 euro, alleen in de werkplaats komt er waarschijnlijk een paar honderd euro arbeidskosten bij.

 

gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

De riem en de rekbout kosten 30 euro, alleen in de werkplaats komt er waarschijnlijk een paar honderd euro arbeidskosten bij.

 

gr Rob

 

Daar was ik al bang voor, mijne heeft 190.000 gelopen, dus wellicht dit jaar nog hulp van je vragen.

Maar hij loopt nu nog heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn van harte welkom in Limboland, garage vol gereedschap en warm.

Alleen staat deze op dit moment vol met crossproject en mijn eigen W8 :D

Koffie is ook geen probleem, en wil je er een weekend meeting van maken, sleurhutten kun je meenemen plaats genoeg :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nee ik ga hem niet uitbouwen, maar mocht het nodig zijn wil ik wat info hebben

hoe en wat en met wat voor speciaal gereedschap.

Ik heb wel meer motors in en uitgebouwd maar dit is toch wel even iets anders dan Opeltjes.

Ik had gedacht dat de motor er alleen uit kon, maar dat gaat niet omdat je niet bij alle schroeven

rondom de bak kunt.

 

Als de video digitaal heb dan is het wel mogelijk om er een op te sturen op verzoek, maar ik ga niet

voor iedereen op het Forum een DVD branden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden