Ga naar inhoud

Nieuwe 1.6 TDI voor Volkswagen Passat Bluemotion


Passant

Aanbevolen berichten

(Bron: Autoweek)

 

Een wisseling van de wacht bij Volkswagen: in de Passat Bluemotion maakt de 110 pk sterke 2,0-liter TDI plaats voor een kleiner aggregaat.

Een nieuwe TDI met een cilinderinhoud van 1,6 liter volgt de tweeliter op. De 1.6 TDI heeft een vermogen van 105 pk, vijf pk’s minder dan voorheen. Het gemiddeld verbruik bedraagt 4,5 liter per 100 kilometer. De Sedan stoot 118 gram CO2 per kilometer uit, de Variant 119 gram. Zodoende zitten beide carrosserievarianten net boven de grens van 20 procent bijtelling, die immers op 116 gram per kilometer ligt.

De prijzen starten bij 30.550 euro. Voor dat geld staat een 1.6 TDI Trendline Bluemotion voor u klaar. Wie meer spullen wil, bestelt de 1.6 TDI Comfortline Bluemotion. Die kost 31.850 euro. Beide versies zijn er als Variant, de meerprijs bedraagt 400 euro. De prijswijzigingen gelden per direct.

 

Een 1.6 TDI in de 25% bijtelling.....

Wie gaat dit kopen? Ik had verwacht dat deze in de 20% zou komen....

 

ca5d56cc8cab80dcd38de85c7d10052e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maar blijft wel een mooie auto! :D

Maar met die velgen is een Bluemotion 'officieel' niet leverbaar! Af fabriek is alleen de Monza velg op de Blumotion leverbaar, en dat ziet er heel wat anders ui dan de 17 of 18" die hier getoond wordt.

 

(Bron: Autoweek)De Sedan stoot 118 gram CO2 per kilometer uit, de Variant 119 gram. Zodoende zitten beide carrosserievarianten net boven de grens van 20 procent bijtelling, die immers op 116 gram per kilometer ligt.

 

Een 1.6 TDI in de 25% bijtelling.....

Wie gaat dit kopen? Ik had verwacht dat deze in de 20% zou komen....

ca5d56cc8cab80dcd38de85c7d10052e.jpg

Dat betekend maar 1 ding: nog even wachten op de volgende generatie van de Bluemotion, die zal dan wel in de 20% klasse vallen. Ik hoop dat tegen de tijd dat ik voor een nieuwe mag shoppen er wel een 20% versie van de Passat beschikbaar is, dat zou me een fors pak geld schelen elke maand. Tenzij de regering de normen tegen die tijd weer gaat verlagen, je weet wat dat betreft toch nooit waar je aan toe bent op de lange termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik het wel snel, die 110pk is er naar mijn idee toch nog niet zolang? Of hebben ze de 1.6 TDI toevallig nog op de plank liggen?

Alle PD motoren gingen er uit, dus ook voor de allerlaatste PD motor, de 1.9 TDI, moest een vervanger gevonden worden. Daarvoor is tijdelijk een 2.0 110pk CR TDI ingezet totdat de 1.6 CR TDI in voldoende aantallen geproduceerd kon worden om die rol over te nemen. Vooraf was dus al bekend dat de 2.0 110pk CR TDI maar tijdelijk beschikbaar zou komen. En dat allemaal voor de uitstoot.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de dealer gehoord dat er eind dit jaar een Passat 1.6TDI beschikbaar komt die wel binnen de 20% regeling valt (Tenzij de regering met prinsjesdag weer nieuwe regels presenteert). Wellicht is het dus verstandig om nog even te wachten met het bestellen van een nieuwe Passat.

 

voor meer info:

http://www.volkswagen.nl/home/over_volk ... nl,00.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las trouwens ook dat de meeste van de nieuwe auto's (voornamelijk degene die in de 20% regeling vallen) niets meer mogen trekken of iig minimaal!! :shock:

Dus geen aanhanger en/of caravan!

Damn :? Das lekker :(

ja, dat las ik ook.

Geef mij maar lekker cc's

Ik heb het niet zo op dat "down sizing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar lekker cc's

Ik heb het niet zo op dat "down sizing"

Voor degene die bijtelling moeten betalen is het een interessante ontwikkeling, en voor mensen waar dat niet voor geldt staat niets hen in de weg een R36 aan te schaffen. :mrgreen: cc's zat!

 

Wel interessant wat er in dat artikel staat: "Dankzij een combinatie van de technieken uit de BlueMotion en de BlueTDI voldoet de schoonste Passat ooit niet alleen aan de Euro6-emissienorm van 2014, maar is een gemiddeld verbruik mogelijk van slechts 4,1 l/100 km. De CO2-uitstoot komt met 109 g/km op het niveau van hybrideauto’s. Onder andere een start-stopsysteem, een versnellingsbak met langere overbrengingen en aandrijfassen met een lage wrijvingsweerstand zorgen voor verdere verbeteringen. Een primeur op een Volkswagen is het regeneratieve remsysteem, dat het verbruik nog verder terugdringt."

 

4,1 l/100km is erg weinig. Ik heb in de vakantie 5000 km afgelegd en ik vond een gemiddelde van 5,1l/100km over die afstand al zo netjes! En nogmaals, ik heb geen trekhaak nodig, dus dat hij minder mag trekken is dan niet relevant.

 

Weet iemand hoe ze de wrijvingsweerstand van de aandrijfassen kunnen verlagen? Andere homokineten of andere lagers? ik zou niet weten waar nog meer wrijvingsverliezen in de aandrijfassen kunnen ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:shock: 5,1 is ook al erg weinig hoor bm-er, ik ben pas ook weggeweest met de wagen en ik had een gemiddeld verbruik van 6.8 l wat ik zelf ook al niet veel vind, het was wel tegen 160-180(soms natuurlijk wel wat minder), maar over het algemeen wel deze snelheden en met 20inch.... en dat over een een afstand van 1400km enkel...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle leaserijders die binnenkort moeten bestellen:

Sinds kort is de Blue Motion 2.0 TDI 110 PK vervangen door de 1.6 TDI 105 PK. Lijkt een mooie motor, maar ik heb (nog) geen proefrit gemaakt. Zal zeker merkbaar langzamer zijn, maar daarvoor ook een stuk zuiniger (en goedkoper).

In November 2009 moet er een 1.6 TDI versie komen die in de 20% bijtellingscategorie gaat vallen. De dealer wist verder niets te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS meldt een aanvulling op het topic waar jij nu naar verwijst.

TS meldt dat de 1.6 Bluemotion vanaf november dus in de 20% bijtelling categorie valt. Tot november is het dus gewoon 25% bijtelling. Zeker interessant om te wachten met bestellen tot November, dan rijd je in dezelfde auto die de werknemer ineens 20% minder kost! Dat zijn de goede berichten :mrgreen:

Ofwel de uitstoot is verlaagd van 118/119 gr/km naar 116gr/km. Strakke actie, dat wel, maar je vraagt je gelijk af waarom ze niet gelijk bij de introductie de uitstoot net 2 resp. 3 gram verlaagd hebben. Da's dan toch weer niet zo handig van de heren bij VW.

 

Valt deze auto straks in de categorie hybrides en Mercedes C220 Blue Efficiency? Dan mag je geen sleurhut meer trekken.

Hybrides vallen in de 14% bijtelling, maar dat is geen optie want met de huidige hybrides rijd je gewoon voor lul. En inderdaad mag er achter een hybride helemaal geen trekhaak.

 

De Bluemotion mag 1200kg trekken.

 

Volgens mij is de caravan vrij populair hier, het topic komt steeds naar boven.

ik ga hier dan ook maar niet zeggen wat ik van al die caravans op de weg vind. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet zo'n fan van kleine diesel met naar verhouding veel vermogen.

 

Maar ja, is toch niet voor mij van toepassing. Hoef geen auto vd zaak. Kon een Toyota Auris krijgen. Haaa... ik blijf lekker door pruttelen met onze 3B.... :mrgreen:

Ik vind het sowieso nergens opslaan die korting op de bijtelling van sommige wagen. Dat een Prius en een civic hybride schoner zijn dan een diesel.... :blink: Want wie knallen met 150 over de snelweg?.... die elektro-autootjes. Ik kom ze zelf tegen, maar zie ook de boetes van onze IT-er (met elektro-civic) binnenkomen. Dikke kul dus! :evil:

 

Volgens mij ben ik nu helemaal off topic.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Eerder in juli voor mijn werk bij PON Amersfoort geweest. In de showroom liet een medewerker weten, dat de 20% bijtelling VW Passat diesel er medio oktober is. Motor is een 1.6 liter.

Daar mijn huidige 2006 Passat 1.9 TDI Comfortline Variant eind dit jaar vervangen moet, ben ik vandaag nog eens naar de garage gegaan. De verkoper liet weten, dat inderdaad ergens in het laatste kwartaal deze 20% Passat eraankomt. Wel kreeg ik te horen, dat dit een 90 (!!!) PK motor gaat worden. Goede kandidaat voor chiptuning denk ik...

Ik wacht nog met bestellen, totdat ik het zeker weet.

 

Met mijn huidige Passat rijd ik al bijna zo zuinig als het nieuwe model op papier doet. Op de verbruiksmeter over duizenden kilomters kom ik op de gemiddelde verbruiksstand van 4.7 liter / 100 KM. Bij de pomp bereken ik dat dit in werkelijkheid ligt tussen de 5.0 en 4.9...

De boordcomputer rekent zich wel rijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic:

Mijn vader rijdt een nieuwe Skoda Fabia 1.4TDI 80pk zonder enige vormen van voordelen van de staat, hij heeft een gemiddeld verbuik over 65dkm van 1 op 26 3,85L/100km, op sommige trajecten komt het gemiddeld verbruik op 1 op 30 of nog iets zuiniger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet zo'n fan van kleine diesel met naar verhouding veel vermogen.

 

Maar ja, is toch niet voor mij van toepassing. Hoef geen auto vd zaak. Kon een Toyota Auris krijgen. Haaa... ik blijf lekker door pruttelen met onze 3B.... :mrgreen:

Ik vind het sowieso nergens opslaan die korting op de bijtelling van sommige wagen. Dat een Prius en een civic hybride schoner zijn dan een diesel.... :blink: Want wie knallen met 150 over de snelweg?.... die elektro-autootjes. Ik kom ze zelf tegen, maar zie ook de boetes van onze IT-er (met elektro-civic) binnenkomen. Dikke kul dus! :evil:

 

Volgens mij ben ik nu helemaal off topic.... :roll:

Klopt, ben je ook. :mrgreen: Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden