Ga naar inhoud

Nieuwe 1.6 TDI voor Volkswagen Passat Bluemotion


Passant

Aanbevolen berichten

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hi Eric,

natuurlijk mag je dat weten. Net over de € 40.000 inclusief alles; afhaalbeleving, DVD en leer.

Het gaat om een lease auto, dus met een fiscale waarde van € 37.250 en 20% bijtelling is deze goedkoper in de lease dan mijn Touran van € 32.550.

Erg aantrekkelijk dus zeker nu er een comfort pakket van € 1.300 leverbaar is met elektrisch verstelbare comfortline stoelen met lendesteun.

Ik ben erg benieuwd hoe hij rijdt maar iedereen is zo enthousiast over die nieuwe 1.6 TDI, dat dat zeker gaat bevallen. Een race monster is het natuurlijk niet, maar dat gaat toch niet lukken op de nederlandse snelwegen. In Duitsland moet ik dan gewoon even geduld hebben tot de max van 190 km/u.

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat Variant 1.6 TDI Bluemotion in Moccabrown en Latte interieur (zwart leer achteraf) met Monza velgen

- Executive Plus (RNS 510, PDC voor en achter, telefoonvoorbereiding en alarm plus)

- Comfort pakket (Comfortline stoelen, Climatronic, Licht & zicht pakket en elektrische ramen achter)

- Winterpakket 1 (verwarmbare voorruit, sproeiers en voorstoelen)

- Dakreling Chroom

- Bagagescheidingsnet

- Zijairbags achter

- Zonnewering achter

- Tyre leak indicator

Als het goed kan ik hem half maart ophalen in Wolfburg. :mrgreen:

 

Ik sta op het punt om ongeveer dezelfde configuratie te bestellen, zeer interessant vanwege de 20%. Doch ik heb me door de dealer laten vertellen dat als je de Bluemotion-velgen vervangt door de (mooiere) Monza velgen, de bijtelling toch naar 25% gaat (meer bandenweerstand is meer Co2 en daardoor net weer boven de grens, klink aannemelijk).

 

-> Iemand die dat kan bevestigen c.q. ontkennen??!

 

En een andere vraag: wat zou de mooiste bijpassende lederkleur voor een reflex-zilvere Variant? (dus zonder de chromen raamdecoratie en met zwarte roofrail?) Iemand daar ervaring mee? Kost Eur 1850,- dacht ik (full leder achteraf). Zijn daar ergens foto's van te vinden? Erg moeilijk kiezen vanuit zo'n klein lapje demo-kleurstaal.... :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chiptunen is geen optie, tenminste als je de garantie wilt behouden. Voor een leaserijder kan het sowieso niet als je de 20% bijtelling wilt behouden.

Groeten,

Hans.

 

Hier ben ik het niet helemaal met je eens, de informatie die ik heb gekregen is dat chiptuning via de dealer nog steeds mogelijk is voor een 20% bijtelling auto. Omdat een "gechipte" auto nog steeds dezelfde CO2 uitstoot heeft op een standaard rit en dus nog steeds aan de voorwaarde van 20% bijtelling voldoet.

Wellicht dat er hie al iemand is die dit daadwerkelijk heeft kunnen bestellen, want het blijft informatie via een VW dealer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag na een tijd eindelijk een nieuwe passat uitzoeken. Overweeg nu deze 1.6 TDI variant, maar vanwege mijn ervaring in 2.0 TDI twijfel ik aan de stap terug in motor (acceleratie vermogen / koppel / PKs).

 

Ik wil dit dus graag ervaren, maar er blijkt geen dealer in NL te zijn die een 1.6 tdi passat voor een proefrit beschikbaar kan stellen (aldus PON althans).

 

Zijn er ondertussen al mensen hier met daadwerkelijke ervaringen of heeft iemand een idee hoe ik alsnog een proefrit zou kunnen bemachtigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat 1.6 er niet aantrekkelijk uitziet, maar de motor heeft dezelfde prestaties als de 2.0 110PK. Gewoon doen!

250 NM is echt wel voldoende op de Nederlandse wegen.

De overbrenging is helemaal aangepast en bij 100km/u maak je 1800 toeren. Daarbij is de motor een stuk stiller dan de 2.0 TDI PD. Helaas weet ik dit ook alleen uit de media, want zoals je al zei, is er nergens een demo. PON zal er binnenkort zelf 1 krijgen. Misschien moet je volgende week even bellen met de showroom in Leusden: 033-4949944.

Mocht het allemaal nog langer duren, dan kan ik waarschijnlijk vanaf week 10 laten weten hoe die rijdt, want voorlopige productie week is 8.

Voor het testbericht zie: http://www.autozeitung.de/einzeltest/vw ... mit-105-ps

Succes met de keuze en als je nog wat wil weten zien we je wel terug op dit forum.

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bluemotion vorige week donderdag in ontvangst mogen nemen. Was één van de eerste die van de band is gerold (wk49) en de derde die nederland is binnengekomen. Rijdt er nu dus een week mee en bevalt zeer goed. Erg mooi met standaard Monza velgen en spoilers en sideskirts. als extra's nog gekozen voor executive pakket, chromen dakrailing, extra getint glas en licht en zichtpakket. Jammer dat comforlinepakket niet mogelijk is ivm. mooiere bekleding en luxere stoelen. Maar ja, 20% telt ook.

 

1.6 merk je vrijwel niet. Hiervoor een toyota verso met 140 pk gereden (met motordrama's o.a. nieuwe motor). en de 1.6 rijdt toch echt vele malen soepeler. Trekkracht vanwege 250 nm is goed. Het duurt alleen wat langer om op topsnelheid te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijsbert, ik wordt gek! :shock:

Ik kan niet wachten om in mijn Bluemotion te rijden en jij zit hier op nog geen 25 km afstand dood leuk plezierritjes te maken :D

Als je tijd heb, rij eens richting Bergen.

Ik kon overigens wel het comfortpakket bestellen, maar daar had ik wel geluk mee, want die was toen net leverbaar.

Het is niet de Comfortline uitvoering, maar de Bluemotion met comfort pakket dus gewoon 20% bijtelling. Wat het veschil is: geen chrome randen langs de ramen. Dus alleen de kenner ziet het verschil. Van binnen zou hij hetzelfde als de comfortline moeten zijn. Ik heb nog een weddenschap met de dealer lopen dat er ook een omklapbare bijrijdersstoel in zit. Die zit namelijk niet in de Bluemotion maar wel stanaard in de Comforline. Aangezien je met het comfort pakket eigenlijk een Comforline uitvoering besteld, lijkt het dat de bijrijderssteol ook omklapbaar wordt.

We zullen zien.

Veel rijplezier en hopelijk tot ziens!

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijsbert, ik wordt gek! :shock:

Ik kan niet wachten om in mijn Bluemotion te rijden en jij zit hier op nog geen 25 km afstand dood leuk plezierritjes te maken :D

Als je tijd heb, rij eens richting Bergen.

Ik kon overigens wel het comfortpakket bestellen, maar daar had ik wel geluk mee, want die was toen net leverbaar.

Het is niet de Comfortline uitvoering, maar de Bluemotion met comfort pakket dus gewoon 20% bijtelling. Wat het veschil is: geen chrome randen langs de ramen. Dus alleen de kenner ziet het verschil. Van binnen zou hij hetzelfde als de comfortline moeten zijn. Ik heb nog een weddenschap met de dealer lopen dat er ook een omklapbare bijrijdersstoel in zit. Die zit namelijk niet in de Bluemotion maar wel stanaard in de Comforline. Aangezien je met het comfort pakket eigenlijk een Comforline uitvoering besteld, lijkt het dat de bijrijderssteol ook omklapbaar wordt.

We zullen zien.

Veel rijplezier en hopelijk tot ziens!

Hans.

Je kan toch ook chroom rond de ramen als losse optie selecteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken in de configurator, en dat kan dus niet.

 

De mogelijkheden komen sterk overeen met ruim 2,5 jaar geleden toen ik mijn Bluemotion bestelde. Dat was de allereerste uitvoering van de Passat Bluemotion, die net als nu gebaseerd is op de trendline. Alleen heb ik wel chromen sierlijsten rond ramen kunnen bestellen. Verder viel mij het volgende op:

 

Nu niet meer te bestellen:

- chromen sierlijsten rond ramen

- Comfortline interieur (Incl. elec. raambediening achter)

 

De volgende opties zitten nu al standaard in de auto:

- Mistlampen voor

- Audio-Systeem

- Multifunctioneel stuurwiel

 

Andere verschillen:

- Toen wel volledig Chromen grill standaard op Bluemotion.

- Toen wel standaard chromen stootlijst rondom

 

Destijds was ong 6 maanden na introductie van de eerste Bluemotion ineens de Bluemotion Comfortline leverbaar, die had veel meer opties, en was ong 5.000 euro goedkoper dan de mijn config! Misschien dat op termijn ook weer zoiets leverbaar wordt, hoewel met het nieuwe model Passat in aankomst voor 2010, en het sluiten van de fabriek als voorbereiding daarop, ik me wel afvraag of er nog veel wijzigingen in het leveringsprogramma aan zitten te komen voor de resterende periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bluemotion vorige week donderdag in ontvangst mogen nemen. Was één van de eerste die van de band is gerold (wk49) en de derde die nederland is binnengekomen. Rijdt er nu dus een week mee en bevalt zeer goed. Erg mooi met standaard Monza velgen en spoilers en sideskirts. als extra's nog gekozen voor executive pakket, chromen dakrailing, extra getint glas en licht en zichtpakket. Jammer dat comforlinepakket niet mogelijk is ivm. mooiere bekleding en luxere stoelen. Maar ja, 20% telt ook.

 

1.6 merk je vrijwel niet. Hiervoor een toyota verso met 140 pk gereden (met motordrama's o.a. nieuwe motor). en de 1.6 rijdt toch echt vele malen soepeler. Trekkracht vanwege 250 nm is goed. Het duurt alleen wat langer om op topsnelheid te komen.

 

Hoi Gijsbert,

 

Aangezien jij een van de weinige in Nederland uitgeleverde Bluemotions in bezit hebt, heb ik enkele vragen voor je. Zit aan de zijstootstrips en achterklep chroom of is dit zwart. Zijn de knipperlicht kapjes op de voorbumper oranje.

 

Op de Duitse volkswagensite staan foto's met chroom en witte knipperlichtkapjes, volgens de Nederlandse folder is dit niet zo.

 

Groeten,

 

Wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers, hierbij enkele foto's van mijn nieuwe passat.(ik hoop dat ze een beetje overkomen?) Wellicht dat de vragen omtrent het exterieur zijn weggenomen?

 

Zoals gezegd, extra's aan mijn exterieur t.ov. standaard zijn de extra getinte achterruiten en chromen dakrailing. rest exterieur is standaard (dus ook de chromen lamellen van de gril zoals bij de highline, chromen lijst over de dreuren en de witte knipperlichten in de voorbumper).

 

Over een evt. comfortpakket weet ik het fijne niet. Op de site van volkswagen is sowieso niets te vinden over deze bluemotion. behalve de configurator al klopt die volgens mij ook niet helemaal. Ik zal het nog eens navragen bij mijn neefje (werkt bij pon volkswagen; ook een reden dat de mijne zo snel is besteld/gemaakt :D )

post-10284-1423824053,9713_thumb.jpg

post-10284-1423824054,0495_thumb.jpg

post-10284-1423824054,0963_thumb.jpg

post-10284-1423824054,1745_thumb.jpg

post-10284-1423824054,2213_thumb.jpg

post-10284-1423824054,2995_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De R-line skirts staan hem wel goed. Mooi dat er witte knippers op zitten en dat de stootlijsten rondom en de Grill in Chrome zijn uitgevoerd. Opvallend is verder dat de 1.6 CR TDI geen dubbele uitlaatpijp meer heeft.

BM is voor 15mm en achter 8 mm verlaagd.

 

Klopt het dat de skirts nu zwart zijn?

Zou je nog wat foto's van het interieur willen plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers, hierbij enkele foto's van mijn nieuwe passat.(ik hoop dat ze een beetje overkomen?) Wellicht dat de vragen omtrent het exterieur zijn weggenomen?

 

Zoals gezegd, extra's aan mijn exterieur t.ov. standaard zijn de extra getinte achterruiten en chromen dakrailing. rest exterieur is standaard (dus ook de chromen lamellen van de gril zoals bij de highline, chromen lijst over de dreuren en de witte knipperlichten in de voorbumper).

 

Over een evt. comfortpakket weet ik het fijne niet. Op de site van volkswagen is sowieso niets te vinden over deze bluemotion. behalve de configurator al klopt die volgens mij ook niet helemaal. Ik zal het nog eens navragen bij mijn neefje (werkt bij pon volkswagen; ook een reden dat de mijne zo snel is besteld/gemaakt :D )

 

Het comfort pakket staat inderdaad niet op de configurator, maar zoals eerder gemeld:

Comfort pakket:

- Comfort stoelen met lendesteun (Comfortline stoelen met elektrisch verstebare rugleuning en lendesteun)

- Licht en Zicht pakket (regen- en lichtsensor en dimmende binnenspiegel en comming- en leavinghome)

- Climatronic

- Elektrische ramen achter

Dit alles voor € 1200,00.

Hiermee is het ook mogelijk om Latte Machiato stof en dashboard te bestellen!

Uiteraard alles onder voorbehoud want hij moet nog geproduceerd worden in week 8.

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken in de configurator, en dat kan dus niet.

 

De mogelijkheden komen sterk overeen met ruim 2,5 jaar geleden toen ik mijn Bluemotion bestelde. Dat was de allereerste uitvoering van de Passat Bluemotion, die net als nu gebaseerd is op de trendline. Alleen heb ik wel chromen sierlijsten rond ramen kunnen bestellen. Verder viel mij het volgende op:

 

Nu niet meer te bestellen:

- chromen sierlijsten rond ramen

- Comfortline interieur (Incl. elec. raambediening achter)

 

De volgende opties zitten nu al standaard in de auto:

- Mistlampen voor

- Audio-Systeem

- Multifunctioneel stuurwiel

 

Andere verschillen:

- Toen wel volledig Chromen grill standaard op Bluemotion.

- Toen wel standaard chromen stootlijst rondom

 

Destijds was ong 6 maanden na introductie van de eerste Bluemotion ineens de Bluemotion Comfortline leverbaar, die had veel meer opties, en was ong 5.000 euro goedkoper dan de mijn config! Misschien dat op termijn ook weer zoiets leverbaar wordt, hoewel met het nieuwe model Passat in aankomst voor 2010, en het sluiten van de fabriek als voorbereiding daarop, ik me wel afvraag of er nog veel wijzigingen in het leveringsprogramma aan zitten te komen voor de resterende periode.

 

 

Gisteren bij de dealer geweest om wat extra uitleg te krijgen. Dealer hier beweert bij hoog en laag dat volgende onderdelen NIET standaard zijn:

- middenarmsteun voor

- audiosysteem RCN310

- mistlampen voor

- multifunctioneel stuurwiel

 

Als ik de auto van Gijsbert zie lijkt mijn dealer de weg kwijt... of vergis ik me nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

multifunctioneel stuur, middenarmsteun voor én achter en zelfs ook de rode led-lampjes voor de rode gloed over het dashboard (volgens mij de ambienteverlichting?) zit er bij mij toch echt in. Zelfs de verlichte make-up spiegels in de zonnekleppen en de 2 leeslampen achter. Dus zeker niet volledig de trendline als basis. Mbt. de vraag over de side-skirts: zijn bij mij in de carrosseriekleur gespoten. Alleen het onderste gedeelte van de achterbumper (waar ook de klep voor de trekhaak zit) is zwart.

 

Ik zal even kijken of ik een dezer dagen interieurfoto's kan toevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden