Ga naar inhoud

Nieuwe 1.6 TDI voor Volkswagen Passat Bluemotion


Passant

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb bij de dealer gehoord dat er eind dit jaar een Passat 1.6TDI beschikbaar komt die wel binnen de 20% regeling valt (Tenzij de regering met prinsjesdag weer nieuwe regels presenteert). Wellicht is het dus verstandig om nog even te wachten met het bestellen van een nieuwe Passat.

 

voor meer info:

http://www.volkswagen.nl/home/over_volk ... nl,00.html

 

welke regering met prinsjesdag; 2011 bedoel je waarschijnlijk......

inderdaad wel lastig moet 2011 ook een nieuwe bestellen hopelijk bljft motor gamma in neuwe model nov-2010 (kan niet wachten ) wel gelijk. 140 pk 6bak met A-label, hoewel 20% bijtelling lijkt me meest interessante optie. 20% voor 1.6 met een 5bak (!!) en beperking aan opties kan me gestolen worden.

Volvo V70 met d2 zou het ook nog kunnen worden. Beide rond 45k cat.waarde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdag 8 september kreeg ik van mijn Dealer de volgende uitspraak via e-mail:

"De prijzen van de nieuwe Passat zijn pas per 2 oktober bekend, dit is ons gisteren medegedeeld door de importeur."

 

En van een collega van hem de volgende:

"De nieuwe Volkswagen Passat wordt geïntroduceerd op 24 november en zal in week 42/43 bestelbaar worden."

 

Doe er je voordeel mee:

 

Toekomstig passat 3D 0f 4 rijder 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn laatste record is 1002 km op 54 liter met een 1,9 TDI uit 1998

haalt niemand de specs met deze 1.6 motor?

 

Hoi,

Ik heb de Passat Varriant sinds eind juni in bezit.

Momenteel meer dan 10000 Km gereden met de 1.6 Bluemotion.

Vandaag getankt, 65 liter op 1370 Km, en dan rij ik gewoon normaal, trappen heeft geen zin bij deze motor.

De boordcomputer geeft een gemiddelde van 1 / 22,3 :)

Gr, JP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje heen en terug, goed volgeladen voor op de camping, terug veel Cava mee :-), cruise control 120 km/h in Spanje en 130 km/h in Frankrijk en vanwege de hitte 8-) ook constant veel airco.

Gemiddelde van 5,1 l / 100 km. :mrgreen:

En super confortabel.

Geen spatje last van de rug na een superlange rit.

Je moet wel stevig terug in de versnellingsbak als het een beetje begint te klimmen want anders trekt deze 1,6 het niet in 4e of 5e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiddelde van 5,1 l / 100 km

Ik rij in een 1.9TDI Bleumotion

Het kan beter hoor vorig jaar richting Italië 1450km met 1 tank en verbruik was 4.5l/100km tussen de 120 en 150km/h

Je moet wel stevig terug in de versnellingsbak als het een beetje begint te klimmen want anders trekt deze 1,6 het niet in 4e of 5e.

Dat kan ik beamen en is toch een minpunt, vind het zelfs soms gevaarlijk bij inhaalmaneuvers in twee rijrichtingen als de ander gas begint bij te geven.

 

Onlangs richting Groningen gereden 120 soms 160km/h verbruik was 4.7l/100km.

 

Dagelijks verkeer woon-werk zonder autostrade dan heb ik z'n 5.5l en winter 6l/100km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ga einde eerste werk week januari 2011 weekend rijden met nwe passat variant 1.6D en daarna waarschijnlijk de High Line bestellen, Juni 2011 afleveren en rijden. Natuurlijk niet zo vlot als mn huidige passie 2ltr tdi 140pk/320Nm maar voordeel is dat bij huidige uitvoering er wel een 6bak in zit en je (bijna) geen beperkingen hebt op bestellen pakketten en opties. Gewoon een High Line incl stoel verwarming en 17" LM velgen verder volzetten met Exe-pakket, Xenon, WPII (voorruit verw en verwarmde a.bank; kadootje van papa voor de kids....) , electr bedienbare a.klep (!) en wat additionele snuisterijen.

Telefoonoplossing is gelukkig ook beter geworden (met premium is de lelijke aansluiting midden op dashboard ook verleden tijd en additioneel blueooth adaptor niet meer nodig) en huidige Dension Gateway komt tzt op marktplaats (wie heeft er interesse; wel ff zelf uitbouwen, verwarmde garage met bak koffie / koelkast met bier beschikbaar)gezien multi media box onderdeel Exe. pakket. Ook hoef je niet meer separaat navigatie cd/dvd te bestellen, lees betalen.

 

Al met al een aantal goede positieve verbeteringen vanuit DAS Auto. Leren ze het uiteindelijk dan toch

 

Alleen nog standaard navigatie anti diefstal-kit

 

In lease lijkt deze het ook redelijk aardig te doen, snel offerte aanvragen om prijs vast te zetten voordat brandstof prijsstijgingen verder doorzetten en -negatieve -effecten hebben op bepaling lease norm.

 

Had alleen nog een geluidswerende voorruit willen hebben (1.6d zal toch iets meer motor geluid geven bij rijden )echter bij een HighLine gaat dit niet (standaard WPI) alleen dus bij een trendline maar kan ook weer niet met voorruitverwarming, en heeft eerste voorkeur

 

Power box of chippen is tzt ook nog een overweging. Om gat vanuit huidige passie iets minder groot te maken maar een netto besparing van naar verwachting ca 150e (netto ) per maand mag best wat vermogen kosten zonder de ruimte en comfort hoeven in te leveren. Audi A4 is er nu net wel als 20% auto met 136pk echter niet de avant en blijft toch ook aan de minder ruime kant

Volvo V60 wordt te duur. V70 1.6eco is geen 20% auto de v50 had ik al en is te krap als gezins auto.

Skoda Superb Combi wil ik voorlopig nog even niet aan

 

Huidige passie heeft het moeilijk diverse motor management storingen sinds 150000 km stand behaald is; ECG, 'werkstatt', roetfilter , 'diesel'spiraal. Mistlamp unit incl lampje ook stuk dus nog weer een lampje erbij los van ruitesproeier vloeistof en olie -bijvullen lampjes. Kortom lijkt wel een rijdende kerstboom, wel gezellig deze dagen maar niet helemaal de bedoeling.

 

Parkeer sensoren van slag als gevolg van sneeuw en ijs en ja hoor gelijk tegen een muurtje gezeten, lijk wel een vrouw, sorry dames op dit forum (zijn ze er ueberhaupt?!)

 

Prettige dagen allemaal en 2de week Jan 2011 zal ik ervaringen vermelden en graag met jullie delen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Afgelopen week gereden, viel niet tegen en erg stil, zeker gezien mn huidige Passie nu op winterbanden staat met erg veel herrie.

 

Hieronder wat bevindingen;

 

In High Line geen sportstoelen meer. Hoofdsteunen zijn erg prettig in te stellen (zowel hoogte als diepte afstand)

Verlichting in ventilatie roosters zijn ook weer terug.

RNS315 erg keurig en zeer eenvoudige en gebruikersvriendelijke bediening (Bluetooth telefoon connectie - Exe pakket en premium oplossing- ook kinderspel) Grafische weergave parkeersensoren ook wel geinig

 

moet wel van Leasemij een navi lock erbij nemen ivm verzekering en eigen risico.

paraplu opberg vak in portier bestuurders zijde verdwenen net als credit card bakjes op midden console. Het rol afdek zeil heeft geleiders en is een verbetering, geen zwarte strepen meer op zij paneel bekleding.

Digitale Olie temperatuur meter in MFD en oudste dochter vond centraal geplaatste analoog klokje netjes (.....)

 

Wagen is besteld, en zelf ophalen in Wolfsburg bij DAS Auto op terugweg even via Beilen langs Venture voor de 'powerbox' eind juni 2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, na jaren in een jap te hebben gereden toch weer besloten naar mijn oude merk terug te stappen.

 

Heb diversen test ritten gemaakt, en gekozen voor de volgende wagen

 

Passat variant 1,6 blue motion

kleur mocca antraciet, interieur nappa truffel zwart

 

opties, Exective pakket, sport pakket, en sound pakket.

 

bewust gekozen voor de 20% bijtelling, voor mij werk zijn we tevens verplicht stationswagons te rijden.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proefgereden in de 1.6 tdi. leek een erg interessante optie ondanks het gebrek aan DSG...

Draai bij de dealer weg de provenciale weg op en denk meteen oeff....

Deze motor is wel erg 'licht' voor de passat!

Eenmaal opgang moet ik zeggen, is het echt een lekkere auto, maar bij het stoplicht en ff inhalen kom je toch wel veel tekort.

Toch maar gekozen voor de 2.0 tdi met DSG.

 

Liever een grijns op mijn gezicht en wat financiele pijn dan andersom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden