Ga naar inhoud
  • 0

Welke banden zouden jullie kiezen?


Marco456

Wat is jullie keuze:  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jullie keuze:

    • Ander namelijk......
      13
    • Goodyear EXCELLENCE € 124,-
      3
    • Pirelli P ZERO NERO € 125,-
      10
    • Toyo PROXES T1-R € 122,-
      2
    • Vredestein ULTRAC SESSANTA € 116,-
      5
    • Hankook Ventus V12 Evo € 116,-
      0
    • Kumho ECSTA SPT KU31 € 113,-
      1
    • Fulda CARAT EXELERO € 112,-
      2


Vraag

Ik wil nieuwe banden kopen 225-40-18 alleen vind ik 150+ euro te veel.

Ik ben nederlander dus ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :)

 

Wat vinden jullie een goede prijs / kwaliteit verhouding?

 

De Keuze:

Fulda CARAT EXELERO € 112,-

Kumho ECSTA SPT KU31 € 113,-

Hankook Ventus V12 Evo € 116,-

Vredestein ULTRAC SESSANTA € 116,-

Toyo PROXES T1-R € 122,-

Goodyear EXCELLENCE € 124,-

Pirelli P ZERO NERO € 125,-

 

Na mijn ervaring met Kumho is dat die met nat weer haast geen grip hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Van dit rijtje zou ik voor de Pirelli gaan. Maar ik weet niet of Langenboom ver van de Duitse grens ligt, ik zou anders daar eens kijken voor Michelins :wink:

 

Zijn die daar veel goedkoper?

 

20/30 min zit ik in Kleve/Goch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst zou ik wat betreft banden nooit voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het is toch je enige contact met de weg en daar moet je wat mij betreft nooit op besparen.

 

Ik zou dus voor goed gaan voor iets meer geld: Michelin dus. De Pilot Sport bijvoorbeeld lijkt me prima in jouw bandenmaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pirelli is over het algemeen zeer goed, een kennis van mij heeft ervaring met Toyo Proxes, vond hij bagger.... is een hele zachte band en slijt als een gek...

 

en een NO BUDGET band is o.a. Wanli, maar daarintegen slijten niet.... zijn zo hard als een kogel :wink:

 

oh ja en met kumho heb is de zelfe ervaring als jij.... nat??? GEEN GRIP!!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na mijn ervaring met Kumho is dat die met nat weer haast geen grip hebben!

 

Dan zou ik beginnen om die uit het lijstje te schrappen!

 

Kan je niet adviseren over het lijstje. Ligt er natuurlijk ook aan wat je rijstijl is. Ik ben wel van mening dat je op banden niet bezuinigen moet. Veiligheid voorop!

Heb zelf de mazzel dat vorige eigenaar dikke Michelins (180 pstuk) onder de auto heeft laten plaatsen, 2 maanden voordat ik deze overkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen rommel gepakt (china c-merk) Ik heb er nu Bridgetone potensa ra50 ofzo onderzitten en die doen het heel goed, wel maat 205/55/16 een heel setje 4st voor 380 euro, koop ik die voor 18'' dan is het zo 600-650 euro!

En dat vind ik gewoon te duur! Dus vandaar de vraag wat een goede band is voor een wat minder geld!

 

Ps. volgens mij komt hangkook ook best goed uit de testen? Daar gaat nog even mijn voorkeur naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker in dit soort maten is het prijsverschil met Duitsland behoorlijk. De Michelin Pilot Sport 2 kost in NL bruto € 221, in Duitsland bruto € 189,-.

(Kwik-Fit: € 176,76 p/s, ATU: € 159,-)

 

Hankook is al heel lang in Nederland actief (25 jaar geleden werkte ik voor hun importeur), maar ik zou ze niet adviseren. Ze hebben vaak problemen met onbalans, hun kwaliteitscontrole is nu eenmaal niet zo denderend als bij de A-merken.

 

Zou zeker met een auto met zoveel koppel als die van jou liever echte kwaliteitsbanden onder de auto zetten :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van dit rijtje zou ik ook voor de Pirelli's kiezen. Al zou ik zelf niet snel iets anders dan Michelin onder mijn auto zetten. Ik rij nu met 225/40/17 Pilot Sport en die bevallen meer dan goed. Uitstekende grip bij zowel droog als nat en ze zijn bijzonder stil. De Continental SportContact 3 schijnt ook een goede band te zijn al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

 

Let op de DOT-code als je banden in Duitsland gaat halen. De daar voor grote kortingen aangeboden banden zijn vaak meer dan een jaar oud.

 

O ja, koop nooit banden met een zogenaamd V-profiel. Dat ziet er wel mooi uit maar rijdt voor geen meter en maakt alleen maar ontzettend veel herrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let op de DOT-code als je banden in Duitsland gaat halen. De daar voor grote kortingen aangeboden banden zijn vaak meer dan een jaar oud.

Geldt in NL ook, zelfs nog sterker. Omdat dit soort bandenmaten in Duitsland toch wat couranter zijn dan hier in NL, hebben ze ze ook wat vaker gewoon in het rek staan. Je kunt dan dat DOT-nummer controleren en de banden eventueel weigeren. Dat wordt toch een stuk vervelender als ze speciaal besteld zijn :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk hier eens http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP en daarna

daar eens http://www.autobandenmarkt.com/ om de beste band binnen jouw prijsklasse te vinden.

 

Michelin Pilot Sport SP2 225/40/18 : 164,- p/s

 

Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/40/18 : 136,80 p/s

 

Om maar een voorbeeld van 2 topbanden te geven (en het verschil).

 

V-profiel ; heeft die Goodyear ook maar staat desondanks hoog in de lijst qua geluid. Banden verschillen sterk, van de gebruikte compound, intern karkas tot de hoek van de V-groef etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen rommel gepakt (china c-merk) Ik heb er nu Bridgetone potensa ra50 ofzo onderzitten en die doen het heel goed, wel maat 205/55/16 een heel setje 4st voor 380 euro, koop ik die voor 18'' dan is het zo 600-650 euro!

En dat vind ik gewoon te duur! Dus vandaar de vraag wat een goede band is voor een wat minder geld!

 

Ps. volgens mij komt hangkook ook best goed uit de testen? Daar gaat nog even mijn voorkeur naar toe.

 

Dat is nu vaak het probleem..............dikke velgen kopen en dan kermen dat goede banden zo duur zijn..........

Kan dat echt niet begrijpen, met die "goedkope" banden heb je vaak last van onbalans door hoogte slag, etc, waar je je dan weer aan gaat lopen ergeren.

Hoe groter de diameter en platter het profiel des te erger ga je dat voelen als er onbalans is en dat kun nooit compenseren met balanceren. Goedkoop wordt dan weer duurkoop.

Als je de bridgestone potenza gewend bent is het wel een stap terug als je er Hanckook onder gaat leggen. De potenza is wel 1 van de betere rubbers.

Het zou een betere keus zijn om op de 16" weer nieuwe Potenza's te leggen ipv 18" met bagger banden of gewoon een merk band om je 18" zoals goodyear, michelin of vredestein.......just my 2 cents. :wink:

Banden zijn bij mij compromiloos, goede banden is een must, de ergenis die je op kunt lopen met goedkope banden is die paar tientjes per band niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er Dunlop Sport Maxx onder

 

Onder mijn oude auto had ik ze ook (225/40/R18) kosten bij Nettoband €125.

Heb ze nu ook weer onder mijn 3c (235/35/R19) deze kosten €175 per stuk incl. montage :angry:

 

Ik vind het zelf een goede band met veel grip.

 

TIP

Je kunt beter wat meer uitgeven aan een goede band dan zo'n goedkope jappie jappie band te kiezen die

geen grip hebben en veel lawaai hebben.

Het is tenslotte het enigste contact wat je hebt met de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb zeld de Fulda CARAT EXELERO. Via een duitse site kwam ik achter de testverslagen en wat denk je hij doet niet onder voor zijn duurdere broers.

 

http://www.autobandentest.com/pkw_somme ... index.html

 

http://www.reifendirekt.de/review/107/F ... stcom.html

 

Die heb ik achter liggen en ik ben blij dat ze aan vervanging toe zijn. Wat een rotherrie inmiddels! Nog een maandje en dan rondom Michelin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
michelin pilot sport, rij ik al jaren mee. Is wat duurder, maar betaalt zich terug door zijn goede eigenschappen.

 

Zijn deze er ook in 205/55/16? Kan deze nl. niet vinden in deze maat. Zullen voor mij de Primacy HP worden dan denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
michelin pilot sport, rij ik al jaren mee. Is wat duurder, maar betaalt zich terug door zijn goede eigenschappen.

 

Zijn deze er ook in 205/55/16? Kan deze nl. niet vinden in deze maat. Zullen voor mij de Primacy HP worden dan denk ik?

 

Dan krijg je de pilot Exalto erg goede band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf GoodYear Excellence opde Passat liggen en ben er zeer over te spreken. Zowel bij droog als nat weer voldoende grip en ook het afrolgeluid is te verwaarlozen. Zou inderdaad geen Toyo nemen, heb ik als vorige band op mijn Golfje gehad. Veel gip maar superzacht dus snel versleten. Ook daarna op de Golf GoodYear gelegd en zeer over te spreken. Ik denk dat als je voor een van de a-merken gaat niet snel een slechte band zult hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet dat er hier waarschijnlijk weer 1 gaat reageren op mijn reactie op de banden. 8)

 

Ik blijf voorlopig bij mijn Falken Ziex ZE912. Uber stille band, en rijdt heerlijk.

Het is absoluut geen b-merk of hoe je het ook wilt noemen, vergeet niet dat je ook voor het naampje betaald. Netzoals schoenen zeg maar. :P

 

Ik ben het niet helemaal eens met sommige reacties hier, Tuurlijk moet je dondersgoed oppassen met wat je koopt.. Als je nou Wanli, Fulda, uniroyaal etc koopt zeg ik ja dat is nou troep, cheap-ass... geef het beest een naampje, maar vergeet niet dat ook de grote merken bagger produceren.... ga maar een merk googlen en er komt altijd wat negatiefs naar voren, dat heb je met alles ook met de grote merken.

 

Plus dat ik van mening ben, dat ongeacht wat je ook kiest je uiteraard ook met je rijstijl rekening moet houden. Als je rijdt als een f1 rijder, dan rij je alles snel naar de haaien en heb je op elke band wel wat aan te merken.

 

En des ter groter je velg des te duurder je zult moeten voor een band. Hou je niet tegen.... :mrgreen:

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb natuurlijk makkelijk praten met een leasebak... Vroeger (Vroegûh) reed ik prive, Mercedes (sorry :D) Echt het LAATSTE waar ik op bezuinigde waren banden en remmen. Beter af en toe wat langer rijden tussen de beurten dan je directe contact met de weg en de grip op je wagen.

 

Nu zitten er standaard continentals onder, onder de benz monteerde ik altijd michelins. Inderdaad... liever een paar tientjes meer. :) Just my two cents...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb zelf voor de 2e keer vredestein sessanta, uitstekende band en vind zelf ook veel grip, weinig geluid. 116,- vind ik wel weinig, dan heb je ze er wel nog niet op liggen toch? ik heb geloof ik zelfde maat en 145,- p.b betaald(met korting omdat ik vaker bij de garage kom)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb op m'n golf VR6 SYNCRO ook Falken ziex 912 gehad en daar was ik heel erg over te spreken. Via Bandenmarkt.nl gekocht. Ze hadden totaal geen probleem met het hoge vermogen van de VR6 (iets meer als 200 pk) en het geluid veel me reuze mee. Ben het wel met de rest eens dat je op banden absoluut niet moet besparen. Heb de passat gekocht met z.g.a.n. banden van een wazig chinees merk maar ik zal blij zijn als ik de 18 inchers er eindelijkk onder heb met een paar knappe banden. Ga zelf waarschijnlik dus weer voor FAlken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden