Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 25-04-19 in alle zones

  1. 4 punten
    Heb zelf ook de uitdaging gedaan maar dan was de auto nog zo oud niet. Maar als je het bekijkt is het een serieuze investering. Hieronder mij eigen voor een na foto's (even van Instagram geplukt) Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  2. 3 punten
    Wij gaan in december 21 dagen door Colombia trekken. Twijfel nog of ik dat met de 3BG en caravan ga doen of toch maar vliegen😂
  3. 3 punten
  4. 3 punten
    Je binaire code klopte Peter. Was naar de auto gelopen om het te proberen met readlabel zag je post net iets later.
  5. 3 punten
    @BonnyHeren het werkt. Heb met @drekezijn readlabel het vinkje gezet en toe de verkregen code ingevoerd. 46 werd 66 in Byte 26
  6. 3 punten
    Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart: blijkbaar werkt een B7 DRL anders dan een B6 DRL. Hiermee bedoel ik dat de teller netjes het groene DRL icoontje laat zien wanneer ik het juiste canbus commando verstuur maar blijkbaar gebeurt dat dus niet op een B7. Misschien wordt er daar een ander canbus commando verstuurd en moet dus de teller anders geconfigureerd worden? Dus als er iemand is met een B7 waarvan het DRL icoontje wel werkt dan graag even contact opnemen met mij. Nogmaals gaat om een B7 en dus niet om een 3C/B6. Bij voorbaat dank. Bonny
  7. 3 punten
    Vandaag de stekkerdoos vervangen voor een universele. Gelukkig niet voor niets geweest, want alles werkt nu Tip: om de verlichting te testen ben ik naar de trailer module (69) gegaan en heb ik de "output test" functie gebruikt. Dan kun je de remmen aanzetten en kijken of alles werkt. Dit geldt ook voor alle andere verlichting natuurlijk.
  8. 3 punten
    Nee hoor, de teller hoeft er niet, ik kan dat via OBD.
  9. 2 punten
    Needle sweep kan prima op 3BG. Toch @master ? 😎 Met verlichte naaldjes tijdens contact met stadslicht uit. Best leuk!
  10. 2 punten
    Gewoon geen klapspiegels in bouwen is ook een optie.
  11. 2 punten
    Needlesweep kan bij elke b7 maar niet altijd via vcds. Wel rechtstreeks in eeprom.
  12. 2 punten
    Hallo allen, Ik heb een tekening gemaakt van de aansluitingen, de meeste hebben de originele kleuren. Voor de liefhebbers 😎 Evert
  13. 2 punten
    En 2 nieuwe dichtingen waar de motor assen door moeten, 2 boutjes om de motoren vast te zetten, buiten de geschikte scharnieren ook nog de hevels welke op de scharnier gemonteerd worden welke op de motor as passen. Heb nog wel ergens een kabelboom liggen denk ik. De 799 comfortmodule uitvoering is 1 met kessy optie. De 433 is de gewone comfort module
  14. 2 punten
    Zei ik toch bitje 5 🤣 helemaal af nu en op naar de volgende mod!
  15. 2 punten
    Geen probleem, belangrijkste is dat de uitkomst hetzelfde en succesvol is 👍🏻 Maakt de mod helemaal compleet. Ikzelf vind de DRL led wel een handige indicatie om te zien welke lampen er nu actief zijn.
  16. 2 punten
    Is niet omdat je die bit niet aan kan vinken dat je hem daarom niet in de codering kan aanpassen. Zou dit even proberen. Als dat niet werkt kan je dit nog altijd terug zetten.
  17. 2 punten
    Naja, ook al rij je met een roze passat heeft het geen toegevoegde waarde voor de antwoorden op uw bandenspanning vragen. Welke type passat ?? 3C / B7 / CC bouwjaar ??
  18. 2 punten
    1.9 TDI 3BG 130/130 PK 2003 575000 km AVF H6 (Pietpassat) origineel
  19. 2 punten
    Jan, DCC heb ik niet, maar volgens mijn opzoekwerk gaat deze verandering niets aan DCC aanpassen dan het nu oorspronkelijk doet. Ik heb wel de driving mode die ik kan kiezen dus ECO, NORMAL, SPORT en INDIVIDUAL. Heb het nu al 2 dagen aanstaan en heb enkel zo een kwartiertje s'avonds met de passat gaan rijden sindsdien wegens met de fiets gaan werken. Wat me opvalt is dat de DSG veel beter reageert en sneller terugschakelt als je wat gas bijgeeft en hij niet zo in die lage toeren blijft hangen. Ook het dode punt die je voelt bij vertrekken is weg. Hij reageert veel directer en de DSG lost veel sneller wat denkt ik zeker niet slecht is ivm slippende koppeling.Het schakelen is precies ook veel korter. In SPORT is de DSG dan wat te nerveus en schakelt hij snel terug. Ook dit heb ik nog niet echt kunnen testen. Wat ik wel eens getest heb is dat als je vanuit stilstaand het pedaal kickdown induuwt hij sneller vertrekt en zelf met lichte wielspin. Tot nu toe heb ik geen foutcodes en heb niets abnormaal gemerkt. De enige foutcodes die optraden was tijdens het veranderen dat de ACC even resetten en hierdoor een fout gaf in die module. Heb deze gewist en komt ook niet meer terug. Straks ga ik met de vriendin een lange rit maken met de passat en neem ik vagcom mee voor moest er iets fout lopen. Dus de audi stand wordt straks zeer goed uitgetest en ga ik elke driving mode stand eens testen. Ik hou wel op de hoogte.
  20. 2 punten
    Niet iedereen heeft t budget om een state of the art nieuwe auto te kopen en moet t met een ouder model doen. En zoveel verschilt de 3C niet in de basis. Er zijn bij B8 veel meer dingen omheen gebouwd. Heb mijn 2008 Passat ook voorzien van de nodige opties die er niet op zaten en t leven toch een stuk aangenamer maken, zoals o.a. ACC en ben bezig met DCC
  21. 2 punten
    Een Rns 510 kan erin maar dan moet u een ander type gateway plaatsen hoger of gelijk aan E. Indien u ACC hebt dan heeft u een specifieke versie nodig gezien niet alle gateway's deze optie ondersteunen. Indien geen ACC geen probleem dan gewoon hoger of gelijk aan E. Bij de plaatsing van de RNS zou de rest functioneel moeten kunnen blijven. Ivm het telefoon probleem begint de andere kwestie gezien de nieuwe BT module wel integreerbaar is maar dan krijg je problemen met de stuur module die niet meer doet wat moet en ook de teller kan die nieuwe info niet verwerken. Met wat tegenwerking kan het zelfs zijn dat de knoppen op het stuur dan ook niet meer werken wegens de nieuwe stuur module. Ook de hendelset waarvan knoppen dan niet meer werken zoals het moet ga je moeten vervangen naar een nieuwere versie. Een hogere versie teller kan ook maar pas goed communiceren met een gateway type hoger of gelijk aan E. Dus zomaar even upgraden zit er helaas niet in. 2008 is zo een beetje een omslagjaar en pas dan zijn de wit/rode tellers gekomen, 12-knops stuurtje, nieuwere communicatie alsook de RNS. Gezien alles zowat aan elkaar hangt en communiceert moet je het ene ook vervangen als het andere wordt vervangen. Dus het is wel allemaal mogelijk maar zoals in voorgaande post aangegeven zal het een groot kostenplaatje worden (been there, done that). Ook de zoektocht naar de juiste onderdelen en modules is soms een uitdaging. Succes !
  22. 1 punt
    Zo kort mogelijk; AP schroefset. Beter krijg je niet voor de prijs van een AP. Succes met je keuze[emoji1303] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  23. 1 punt
    Vraag de verkoper eens een foto van het spiegelglas. Dan zie je ineens of het dimmend is of niet ipv je nu al zorgen te maken over wat en hoeveel werk het is. Maar heb eigenlijk nog nooit een elektrisch inklapbare set gezien zonder dimmend spiegelglas. Meestal heeft een elektrisch inklapbare set zo goed als alle opties. Misschien dat enkel de geheugen spiegelbollen ontbreken.
  24. 1 punt
    Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, dat is algemeen bekend. Dat is ook met modden zo, hoe lastiger de klus hoe groter het genot als je klaar ben.
  25. 1 punt
    Je bevinding was dat jouw knop niet goed was. Maar je schreef in voorgaande post dat de knoppen van Ali niet goed zijn.. en dat klopt dan niet naar mijn bevinding.
  26. 1 punt
    Of jij had geen geluk wat ik ben vast niet de enige met een goed werkend Ali express knopje.
  27. 1 punt
    inklapbaar hoeft niet el. inklapbaar te zijn.... Er staat nl niet bij dat deze el. inklapbaar zijn
  28. 1 punt
    Ik had je ook al door gegeven dat je bonny moet contacteren voor needle sweep. De teller goeroe Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  29. 1 punt
    Zou hem dan sowieso toch even los halen en schoon maken. Nu kun je er wel normaal bij...
  30. 1 punt
  31. 1 punt
    Volgens mij heb je ook nog scharnieren nodig.
  32. 1 punt
    Waarschijnlijk het frame wat lekt, is een producteigenschap☹️
  33. 1 punt
    Ik had hetzelfde probleem. Nieuwe sleutels bij Ali besteld, laten slijpen en coderen en kan nu op vrij grote afstand slot bedienen
  34. 1 punt
    hoeft niet persee een storing van in te staan, maar de brandstofinspuiting is dan van slag, het kan bijv zijn dat ie denkt dat het 50gr is of -40
  35. 1 punt
    Was meer om te kijken of deze is aangesloten. Anders zou je nog naar een stekkerverbinding die los is. Maar voor nu eerst uitlezen en controleren of de regensensor werkt.
  36. 1 punt
    Er zijn ook forum leden die je auto kunnen uitlezen en eventueel wat kunnen aanpassen.
  37. 1 punt
    Zou dat wel willen, maar ben geen full member en heb ook nog geen 100 nuttige Posts.. dus ik mag volgens de regels hier niets verkopen.
  38. 1 punt
    Tot nu toe werkt alles nog en zijn er geen foutmeldingen of dergelijke. Dit is dan ook het enige dat gedaan is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  39. 1 punt
    Ergengs vind ik je wel moedig, dat je bereidt bent zoveel tijd te willen investeren om een Passat met toch wel gedateerde techniek om te willen bouwen zodat 'ie geschikt is voor de State of the Art techniek van vandaag. Alsof je een Playstation 1 om wilt bouwen zodat je Fifa 2019 er vloeiend op kan spelen. Ik heb zelf de tijd er niet voor, ben ook helemaal niet zo handig om aan de auto te sleutelen en kan ook de frustratie niet aan, als ik geen documentatie kan vinden HOE ik eea moet veranderen (en al helemaal als achteraf blijkt dat het dan toch niet werkt). Succes ermee !
  40. 1 punt
    dit ziet er in ieder geval niet goed uit.
  41. 1 punt
    Eerst laten doen wat hier gezegd wordt en daarna verder zoeken.
  42. 1 punt
    Ik heb de originele houder afgezaagd en de achter kant op een houder die ik er knap uit vond zien gelijmd Heb ook nog een universele versie gemaakt die ik er zo op kan klikken.
  43. 1 punt
  44. 1 punt
    hangt af van je rechtervoet meer vermogen is leuk om te gebruiken.... dus gaat t verbruik omhoog.
  45. 1 punt
    Het verbruik na de tuning gunstig voor het verbruik? Wat zijn de tuningkosten?
  46. 1 punt
    Even aangepast, aangezien ik al een tijdje niet meer in Nieuwe Niedorp woon [emoji51][emoji51][emoji51] Tevens nog wat kundes toegevoegd.
  47. 1 punt
    nee, niet erg veel. je moet wel eerst je wagen polijsten.
  48. 1 punt
    [emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  49. 1 punt
    Hij zal maximaal 40 mm kunnen zakken, in de praktijk is dat veelal 30 mm. Heb al veel sets van Eibach onder mijn auto's gemonteerd maar de aangegeven verlaging halen ze meestal niet. Alleen bij mij Vw T5 maar die weegt dan ook het maximale en dan nog zal de eibach veer marge hebben om te veren. Voordeel van de Eibach veer is dat die B2 gewikkeld zijn dus van smal naar breed en weer smal, dikte verschil aan boven en onderzijde voor het comfort. Bij belasting blijft er een stukje comfort over in tegenstelling tot de cilindrisch gewikkelde veren die zijn te progressief met inveren en bij belasting liggen de windingen vaak heel dicht bij elkaar wat ten koste gaat van comfort/handeling. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  50. 1 punt
    In samenwerking met DAGO Doetinchem krijgen we TOT 35% korting op de dealerprijzen. Zoek je een onderdeel, neem contact op via de banner of onderstaande links. Onderdelen worden ook gewoon verstuurd(in NL) als je niet af kan halen. DAGO Doetinchem Email: Magazijn Doetinchem (ovv VW Passatclub) Als klant(nummer) is de Volkswagen Passatclub Nederland aangemaakt. Alle facturen hebben die naam erop staan en bij ordernummer ofzo jouw naam/mailadres.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden