Ga naar inhoud

Ik ga (een beetje) meedoen........


jafo

Aanbevolen berichten

Oke oke....

 

Ik wil ook een beetje gaan meedoen maar zie door de bomen het bos niet meer. Van huis uit ben ik redelijk lui en jaag mijn auto al snel door de krasstraat. (Ik realiseer me dat het in dit topic vloeken in de kerk is :embarassed: )

 

Met de komst van de nieuwe wil ik toch wat meer zelf gaan doen. Nu zit ik op de site van Meguiars en wil een mitt kopen. Staan er twee. Een Ultimate en een microfiber :embarassed: Welke kan ik het beste kopen?

 

Verder ga ik de watermagneet kopen van 70 x 55 cm of er moeten makkelijkere opties zijn? De emmer met grit guard en wat ik ook graag van jullie zou willen weten welke was en shampoo ik het beste kan kopen. Ik ga (nog) niet aan de klei enzo. En als laatste: Waarmee kan ik het zwart plastic van het dashboard mooi houden.

 

Dit lijkt me voorlopig even zat......Ik word al moe alleen bij de gedacht van zoveel poetsen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmz, de ultimate is ook microfiber zie ik. De andere kan ik niet vinden?

 

De droogdoek is goed maar wel redelijk aan de prijs. Ff wachten of anderen een beter advies hebben, ik laat zulke dingen altijd uit amerika komen, dat scheelt.

 

Wbt de emmer, daar geloof ik niet zo in. Het grid voorkomt alleen dat jouw spons niet de bodem raakt waar alle troep ligt. Twee gewone emmers doen hun werk ook. Ene met vers water(met shampoo) de andere om de spons in af te spoelen.

 

Zelf gebruik ik de nxt car wash als shampoo. Overigens het enige van meguiars dat ik gebruik. Maar de goldclass wax is goed gewardeerd door bekende van me. Zelf heb ik ooit eens nxt wax gebruikt en was er niet echt laaiend over.

 

Voor de plastic, kan ik je alleen aanraden om niet met spuitbussen te werken! Gebruik een vochtige pad, schenk hier wat spul op en breng het daarmee aan.

 

Verder, vergeet je niet om wat pads te bestellen? Zelf heb ik voor ieder spul dat ik gebruik een pad plus een paar extra voor als ie op de grond valt. Voor de bekleding/dashboard kun je best een oudere pad of iets soortgelijks gebruiken, als het maar schoon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, meteen een goed voornemen voor 2009? De meeste gebruiken de Ultimate, ik ook en ben er erg tevreden over. Volgens mij wordt hetzelfde bedoeld; de Wash mitt ìs een (super) microfiber. Koop een tweede emmer om de mitt uit te spoelen. Voor het dashboard NXT Tech Protectant. Shampoo is een kwestie van smaak, wat je zelf het fijnst vindt. De Gold Class schuimt wat minder dan de NXT maar is zeker ook fijn. Om het af te maken zou ik ook nog een flesje High Gloss Tire Gel kopen dan heb je een mooi starterssetje bijelkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Miracle dryer is echt super, ik wil nooit meer iets anders. Voor de rest gebruik ik ook de NXT lijn en voor het dash de quick interior detailer.

 

Ik gebruik ook 2 emmers en, omdat ik een spons persoonlijk gewoon fijner vind, meerdere sponzen (gewoon van de Action, die kun je om de zoveel tijd zonder pijn in de portemonnaie weer vervangen)

 

. Om het af te maken zou ik ook nog een flesje High Gloss Tire Gel kopen dan heb je een mooi starterssetje bijelkaar.

 

helemaal mee eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De droogdoek van meguiars is goed, maar na verloop van tijd neemt de absortie behoorlijk af. Ik heb daarom een nieuwe gekocht, ditmaal van smartwaxx en die is vele malen beter als die van meguiars. Als je de doek in zijn geheel op het natte dak legt, dan moet je goed trekken om het over het dak heen te kunnen halen. Met één veeg is het ook droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reacties!

 

Ik ga binnenkort naar LEKO in Bruinisse om het een en ander aan te schaffen. Ik ga voor 2 emmers (zonder grit guard) Geen watermagneet maar de miracle dryer. Een Mitt, shampoo, en het dashboard NXT. De wax ben ik nog niet uit. Moet een vloeibare wax zijn die gemakkelijk uitpoetst. En de gloss tire zal ik er ook bij kopen. Dan nog wat pads en kan ik de jonge vrouw weer nice and shiny maken........

 

Nog dommere vraag..... Kan ik gewoon uitpoetsen met poetslappen die ik bij de pomp koop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog dommere vraag..... Kan ik gewoon uitpoetsen met poetslappen die ik bij de pomp koop?

 

Bij Leko zullen ze je vertellen dat je daar de microfiber doek van Meguiar's voor moet hebben, ik koop zelf altijd de microfiber schoonmaakdoeken van de Action, die zijn exact hetzelfde, 10 keer zo goedkoop en ze werken perfect. Ook zitten er 3 kleuren in de verpakking, zodat je netjes aparte doekjes voor aparte producten kunt gebruiken.

 

De NXT wax is trouwens supergoed uit te poetsen. Veel plezier met (het resultaat van) je pretpakket!

 

p.s.; pas maar op, als je éénmaal bij Leko bent geweest....ik kan niet langs Bruinisse rijden of op de één of andere manier sta ik weer een kleinigheidje aan te schaffen daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima startpakketje

 

als wax voldoet een NXT-wax prima

 

vloeibaar of vast maakt niet zo veel uit voor het uitwrijven

ik denk zelfs dat je met een vaste wax dunner opbrengt dan met een vloeibare, waardoor je makkelijker uitwrijft.

een M16 als wax zou ook kunnen, is wel 1 van mijn favo's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip over droogdoeken: Ook weer de Action, namelijk een grote blauwe microvezel doek. Droogt net zo goed als de meguiars doek, hij is alleen sneller verzadigd, zelf getest. Dat is heel eenvoudig op te lossen door er 10 te kopen ipv 1. De grote blauwe microvezel doek wordt bij de Action als dweil verkocht en kost ook maar 1 of 2 euro per stuk.

 

Iets voor op het dashboard gebruiken? Slijt dat dan? Ik neem het hoogstens af met een doek en evt een sopje van allesreiniger. Er overheen met een microvezeldoek om het droog te maken en het is als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanmorgen gelijk maar de daad bij het woord gevoegd. De hulp liep hier herrie te maken dus ik heb al jullie berichten nog eens gelezen en ben in de auto gesprongen naar Bruinisse.

 

LEKO is een hele fijne zaak. Er wordt gelijk koffie aangedragen en toen ik vertelde dat ik via het Passatforum bij LEKO gekomen was kreeg ik hele verhalen over de meetings. De eigenaar neemt alle tijd voor je als je gelijk zegt dat je een newbie bent. Je mag poetsen en in alles denkt hij mee en geeft ook voors en tegens van de producten.

 

Uiteindelijk is het de NXT lijn geworden. Was, shampoo en dashboard. Niet de high gloss tire maar Gold Class endurance. De Miracle dryer en 3 uitpoetslappen van het "huismerk". Drie pads, en een mitt van Miracle Guys. Voordeel hiervan is dat hij tweezijdig te gebruiken is. Een kant voor de lak en een kant voor de onderkant en viezere stukken deze kant heeft ook een andere kleur (blubberbruin :mrgreen: ). En met de zijkant kunnen de vliegen van de voorkant weggewassen worden. (En waterdicht is zodat je hand droog blijft).

 

Ook leuk is dat je 10% "forumkorting" krijgt. En het forum zelf ook 5%. Dus voortaan allemaal naar LEKO!!

 

Eenmaal thuis gekomen wilde ik gelijk gaan wassen maar kwam erachter dat de waterleiding naar de garage nog leeg staat ivm de vorstbeveiliging..... Dus eerst hier maar mijn ei kwijt en morgen de waterleiding maar bijnemen en dan wassen. Straks dus met een vieze auto naar mijn baas.

 

@Jan: Ook een Hellevoeter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden