Ga naar inhoud

Hoe hard rijd jij door Germany


Tristan

Hoe hard rijd jij door Germany  

107 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe hard rijd jij door Germany

    • Max. 130 km/h
      9
    • Max. 200 km/h
      27
    • Max. 160 km/h
      43
    • VOL GAS = ... km/h (bij je reactie in te vullen)
      34


Aanbevolen berichten

De Duitse Autobahn kent geen maximaal toegestane snelheid.

Algemene advies snelheid is 130 km/h en, 110 km/u bij slecht zicht. Daar waar geen snelheidslimiet geldt, kun je naar believen gas geven.

 

Omdat auto’s tegenwoordig zo hard gaan, is er tussen de fabrikanten om veiligheidsredenen een ‘gentlemen’s agreement’ afgesteld. In dit akkoord hebben de fabrikanten afgesproken hun auto’s te begrenzen op 250 km per uur. Maar deze begrenzing kan eraf worden gehaald, waardoor je soms met meer dan 300 km per uur een Mercedes of BMW voorbij ziet razen.

 

Regelmatig zie ik BE-ers en NL-ers hard over de Duitse autowegen scheuren. Is dit een kans om de limiet van je auto uit te proberen, spelen race gevoelens hier een rol?

 

Hoe hard rijd jij door Germany :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb gestemd voor 160 km/h aangezien dat de snelheid is die ik daar meestal constant probeer te rijden, indien mogelijk. Ik geef wel eens gas als het overdag is en leeg tot zo'n 170-180 maar dat vind ik zelf meer als zat :embarassed:

Maar over het algemeen staat de cruisecontrol op 160!

 

Afgelopen jaar met de 3BG max 190 km/h gereden toen maar gas losgelaten omdat het vrouwtje zich dan niet meer veilig voelt.... maar ik heb wel eens 220 gereden met mijn oude V6 TDI om het uit te proberen, toen sliep ze tijdens de reis :twisted::twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke vraag. Iedereen test zijn auto wel eens dus iedereen heeft de 200 of meer wel gehaald. Maar dat is allesbehalve wat normaal is en ook niet wat je vraagt denk ik.

Als ik door dld rijd, ligt de max voor mij op 190. De omstandigheden lenen zich er maar zelden voor om zo hard te rijden. Denk aan weer, verkeer en het feit dat je op onbekend terrein bent. En dan nog het feit dat de meeste routes toch wel met enige regelmaat een snelheidsbeperking hebben.

 

Het antwoord op jouw vraag is denk ik tussen de 160-170 daar waar de omstandigheden dat toelaten. Bij deze snelheid kunnen anderen jouw snelheid nog inschatten, dat helpt bij het lekker doorrijden! Ook weet ik voor mezelf dat ik met deze snelheid niet de hoofdprijs, w.b.t. benzine/lpg verbruik, betaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken tussen 160 en 180, afhankelijk van de omstandigheden. Maar na de meeting in Emden bijvoorbeeld even de 210 aangetikt. (Geen vrouw in de auto, maar mocht desondanks niet harder vanwege de winterbanden)

Hangt er ook vanaf of er veel medelanders op de weg zijn. Die kijken namelijk nooit in hun spiegels als ze naar links gaan om in te halen... :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog niet harder als 90 a 100 gegaan met de passat en kom in July van dit jaar voor het eerst in z'n Heimat op doorreis naar olland. Zal hem eerst maar ff laten wennen aan het fenomeen "Snelweg"......... :embarassed: en met de hele familie d'r in moet ik het toch wat rustiger aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er ben met mijn mede passagier rij ik max 160 (continu), anders krijg ik ruzie :blink: maar hangt natuurlijk wel van het weer af.

...........maar als ze in slaap valt :lol: trap ik nu en dan even door naar de 180.

 

Ben laatst alleen in Duitsland geweest toen heb ik even 200 gereden maar das niet fijn rijden........even is wel leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben laatst alleen in Duitsland geweest toen heb ik even 200 gereden maar das niet fijn rijden........even is wel leuk

Voelt de auto dan niet prettig aan, of vind je het gewoon te snel gaan? Ik heb juist de ervaring dat de passat in tegenstelling tot een golf als een blok op de weg ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al lang niet meer in Duitsland geweest, de laatste keer had ik de golf 4 nog, toen heb ik een tijdje vol gas gereden, 210 ging de golf voluit. Maar de rest van de weg rond de 160-180 km.

De passat heb ik nog nooit voluit geprobeerd, heb in Belgie wel eens eventjes 160-180 km gereden, maar aangezien je je daar eigenlijk wel aan de limiet moet houden, heb ik maar niet voluit gereden. Ik zou niet eens weten wat hij voluit doet. Zodra ik een keer in Duitsland ben ga ik het zeker wel uitproberen!

In Duitsland rijden is toch wel even de kans om het uit te proberen ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik handhaaf 130km/uur, omdat dit een veilige(re) snelheid is als je niet gewend bent elke dag met hoge snelheden te rijden. Natuurlijk probeer ik het uit bij veel hogere snelheden, maar dat is vaak 10 of 20 minuten;

 

- Inderdaad, het overige verkeer, vooral bestuurders uit andere landen die niet gewend zijn regelmatig in hun spiegels te kijken, danwel links blijven rijden. (soms met een relatief groot snelheidsverschil)

 

- Hoe hoger je snelheid hoe verder weg vooruit je moet kijken, vooral nabij 200 km/uur krijg je ook last van tunnel-visie, en als je dat lang moet volhouden is dat enorm vermoeiend/inspannend.

 

- Het verbruik schiet omhoog bij (zeer) hoge snelheden. (niet bepaald pro-rato)

 

En vandaar mijn keuze voor 130 km/uur in de pol, hoewel het meestal tussen de 120 km/u en 160 km/u ligt, afhankelijk van drukte, weersomstandigheden, etc.

 

Gek genoeg als ik een paar uur rij in Duitsland, en ik kijk op de teller zie ik vaak dat ik (rond de) 120km/u rij, het zit er dus echt "ingeslagen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek genoeg als ik een paar uur rij in Duitsland, en ik kijk op de teller zie ik vaak dat ik (rond de) 120km/u rij, het zit er dus echt "ingeslagen".

 

Daar heb ik nou ook last van. Rij heel veel langs wegwerkzaamheden, mag je een keer 120, merk je na 10 minuten, dat je 100 rijdt en koffie nodig hebt. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik nou ook last van. Rij heel veel langs wegwerkzaamheden, mag je een keer 120, merk je na 10 minuten, dat je 100 rijdt en koffie nodig hebt. :shock:

 

Inderdaad, vooral zuid-Duitsland veel weg-werkzaamheden, en samen met het "spook-weer" van de afgelopen weken, heb ik het lekker rustig aan gedaan. Veel cruise-control.

(PS: Ik hou mij wel aan de regel, 2 uur rijden, 1 kwartier rust als het om 's nachts rijden gaat in "onbekend" gebied)

 

Toch blijft Duitsland echt genieten qua rijden en landschap. Schrik mij wel elke keer rot als een mede-weggebruiker geflitst wordt, dacht dat Duitsers wat gedisiplineerder waren. :roll:

 

Maar goed, het is bewezen, mensen zijn ook gewoonte-dieren :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger werkte ik voor een koppelbaas, reed 2500 km per week door Duitsland in een Audi 100 2.3 Zelfs op een tweebaansweg in het donker reed ik plank. En dat is heeeeel hard remmen als een vrachtauto met 1 achterlichtje 'm plotseling naar links gooit. Toen was ik nog vrijgezel en had geen verantwoordelijkheden. Laatste keer Duitsland was vorig jaar op doorreis naar Tsjechie in de huidige Passat. Af en toe 200 aangetikt maar over het algemeen 160 km/h. Een hoger gemiddelde haal je toch niet met de vele Baustellen en snelheidslimieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al een aantal keren door Duitsland gekomen voor de vakantiebestemming (België :wink: en Tsjechië). Vindt het heerlijk om 160 km/uur op CC te rijden. In grote delen van Duitsland kan dit gelukkig nog steeds. Eerst even toppen en dan 'rustig' verder. Top zit op iets meer dan 200 km/uur. Reed toen een Volvo XC90 D5 AWD achter me. Zag 'm in de achteruitkijkspiegel al lachen. Ik naar rechts en... hij blaasde me met gemak en rasse schreden voorbij. Heel vernederend :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is erg afhankelijk van wanneer en op welk stuk. Rij regelmatig in D en als het rustig is en mooi weer dan ligt het rond de 200km/h waar het druk(ker) is zakt de snelheid naar zo'n 140 à 150 of nog minder.

Je leert op een gegeven moment de "niet opletters" er redelijk goed uit te pikken, erg ver vooruit kijken is echt nodig in D bij hoge(re) snelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben laatst alleen in Duitsland geweest toen heb ik even 200 gereden maar das niet fijn rijden........even is wel leuk

Voelt de auto dan niet prettig aan, of vind je het gewoon te snel gaan? Ik heb juist de ervaring dat de passat in tegenstelling tot een golf als een blok op de weg ligt.

 

Nee, de auto rijdt dan prima, maar met 200 moet je wel opblijven letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe 200 aangetikt maar over het algemeen 160 km/h. Een hoger gemiddelde haal je toch niet met de vele Baustellen en snelheidslimieten.

Met een gemiddelde van 160 km/u rijd je echt hard! Ik vind rond 170 - 180 km/u kruissnelheid wel lekker rijden, als het niet druk is. Maar dan moet je toch nog regelmatig van het gas. En Hiddem! Opletten moet je altijd :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kwam afgelopen zondag terug rijden na een weekendje Willingen.

Dacht ach laat ik eens ff kijken hoe snel de benz wil. Had ik net 205 op de gps staan hoorde ik ineens het geluid alsof

er wat sneeuw of ijs van d auto waaide. Eveb later stopte ik om te tanken zie ik tot mijn grote verbazing dat het complete

glas van mijn rechter richtingaanwijzer weggewaaid is. Alleen het draadje van de lamp hing wat troosteloos buiten de auto.

Bleek dus dat bij dit type het wel vaker voor komt dat bij hoge snelheden de knipperlichtkappen weg waaien.

Ben naar de MB garage gegaan en kreeg daar kostenloos een nieuwe set. Toch ter waarde van € 79,-!!!

Voor een auto van bijna 10 jaar oud, niet slecht toch? Ben bij Beresa in Gronau (Dld) geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitse Autobahn kent geen maximaal toegestane snelheid.

Algemene advies snelheid is 130 km/h en, 110 km/u bij slecht zicht. Daar waar geen snelheidslimiet geldt, kun je naar believen gas geven.

 

Omdat auto’s tegenwoordig zo hard gaan, is er tussen de fabrikanten om veiligheidsredenen een ‘gentlemen’s agreement’ afgesteld. In dit akkoord hebben de fabrikanten afgesproken hun auto’s te begrenzen op 250 km per uur. Maar deze begrenzing kan eraf worden gehaald, waardoor je soms met meer dan 300 km per uur een Mercedes of BMW voorbij ziet razen.

 

Regelmatig zie ik BE-ers en NL-ers hard over de Duitse autowegen scheuren. Is dit een kans om de limiet van je auto uit te proberen, spelen race gevoelens hier een rol?

 

Hoe hard rijd jij door Germany :?:

 

Hoi Tristan.

Het licht geheel aan de weersomstandigheden.

Maar als we naar de beurs gaan in dusseldorf, ankem, Koln,Italie Parma dan bij de laatste 2 gaat het gas er toch wel op los.

Als ik met de Q7 tip-tronis druk ik ff het knopje s in van werk en trap ik hem helemaal in, jammer maar helaas blijft het gas steken op 235 km p/uur.

Mijn Passat die verkracht ik niet alles wat van een ander is en het mag dan heb ik er geen moeite mee. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden