jafo Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 Sjezus 40euro ex Het gat had je kunnen opvullen met een plu voor 5eu had gekund....maar ik kon geen plu's vinden met een VW logo voor €5,-- En ik koop maar 1 auto in de 11 jaar.....dus lamaar gaan......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 Het kost wat, maar dan heb je ook wat en idd eens in de 11jr kan een dure plu er ook wel bij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 It's all about boyz and toyz...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
novello Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Best wel Ik ben niet zo handig in het lezen van die OBD site en de bijbehorende mogelijkheden....Vroeg gisteren aan de dealer om ramensluiten tegelijkertijd te laten gebeuren met portieren afsluiten. Begonnen ze daar ineenen vaag te kijken joh heb er niet zoveel vertrouwen in. Wellicht dat iemand anders hier wat aan kan doen. Ik durf zelf niet zo goed als ik niet snap waarmee ik bezig ben.... Hey Novello, Ik heb gewoon een "verlanglijstje" gemaild naar de dealer. Ik wilde graag de "VW paraplu" die in de deur past, verlichting in de achterdeuren en tevens de dingen die ik in VAGCOM anders wilde. De paraplu en verlichting moet ik betalen maar de aanpassingen in VAGCOM worden gedaan voor me. Neemt niet weg dat ik wel stijl achterover viel van de prijs van de plu....... Ik had wel een verlanglijstje kunnen opstellen....maaarrrrrrre.....de leasemaatschappij (verplicht) is dezelfde als de dealer (dus ook verplicht) Daar gaat dus mijn onderhandelingspositie Ik kreeg echter wel lekkere taart! Niet goed voor het buikje maar wel lekker voor het bekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
novello Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Nog even over de standverwarming discussie... Standkachel verwarmt de auto voor, zowel het interieur, alsmede de motor wordt voorverwarmd. Koelwater en olie bereiken daardoor na het starten eerder de bedrijfstemperatuur. Wel handig, maar bij Webasto weten ze ook van de prijzen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Mijn kennis is niet VW-specifiek op dit gebied, maar volgens mij is de motorvoorverwarming optioneel, de basisstandkachel verwarmt volgens mij alleen het interieur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Doet hij dit niet door de koelvloeistof op te warmen? Dan wordt toch automatisch de motor ook warm lijkt me. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 De standkachels die ik ken verwarmen de lucht die ze daarna rechtstreeks het interieur inblazen. Maar een systeem dat via de koelvloeistof werkt (als dat bestaat) zal uiteraard ook de motor enigszins voorverwarmen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 De standkachels die ik ken verwarmen de lucht die ze daarna rechtstreeks het interieur inblazen. Maar een systeem dat via de koelvloeistof werkt (als dat bestaat) zal uiteraard ook de motor enigszins voorverwarmen. Allebei een beetje gelijk...... Lees maar: http://www.standkachels.com/ Als je op de knop drukt hoe het werkt lees je dat zowel lucht als water verwarmd kan worden. Een maat heeft er een in zijn GTI zitten. Die verwarmd het koelwater. Een circulatiepomp laat het koelwater rondgaan. Als extra heeft hij de uitlaat op zijn carter gericht om zo het laatste beetje warmte nog aan de olie af te geven. grtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel van Es Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Ik start gewoon van uit huis de auto op afstand en alle ruiten ondooien stoeltje lekker warm, instapen weg rijden rustig nergens geen last, ze zeggen dat het slecht is om je auto stationaer te laten draaien?Ik doe het al 3½ jaar nergens geen last van vanuit huis je auto starten??? hoe doe je dat? Heb je zulke lange armen? Ik denk een Webasto standkachel met afstandbediening? Heb geen standaard alarm meer. Heb zo'n Radiostar alarm maar dan heel uit gebreid. Als ik je mijn passat sleutel geef kom ja alleen in de auto starten doet die niet, daar herb je het kasje van Radiostar voor nodig even van alarm afhalen en dan pas kan je starten eerder niet, Op dit kasje zit ook een code om je auto op afstand te starten, is heel als er bv mensen net langs lopen dan is het wel . Als ik weet dat het gaat vriezen zoals vannacht ook het geval is, zet ik de achterruit verwarming aan, de airco op de voor ruit en standje 20, buitenspiegel verwarming zet ik pas aan als ik er in zit is zo ontdooit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 De standkachels die ik ken verwarmen de lucht die ze daarna rechtstreeks het interieur inblazen. Maar een systeem dat via de koelvloeistof werkt (als dat bestaat) zal uiteraard ook de motor enigszins voorverwarmen. Allebei een beetje gelijk...... Lees maar: http://www.standkachels.com/ Als je op de knop drukt hoe het werkt lees je dat zowel lucht als water verwarmd kan worden. Een maat heeft er een in zijn GTI zitten. Die verwarmd het koelwater. Een circulatiepomp laat het koelwater rondgaan. Als extra heeft hij de uitlaat op zijn carter gericht om zo het laatste beetje warmte nog aan de olie af te geven. grtz Zo'n Webasto of Eberspächer standverwarming verwarmt inderdaad het koelsysteem en zodoende dus motor én interieur. Dat is er toch al zo'n 15 jaar geloof ik. Gecombineerde werking ken ik niet. Het is óf een waterverwarmer of een airtop luchtverwarmer. Wat wellicht wél kan, is dat de uitlaatgassen naar het carter gericht zijn. (zo'n ding verbrand tenslotte ook benzine of diesle en heeft dus ook een uitlaat) Er zijn ook uitvoeringen die de lucht verwarmen, maar das voornamelijk bedoeld om kevertjes te verwarmen. (of vrachtwagens oid) Mooi systeem. Ik pleit nog altijd voor een standverwarming (water) in mijn GTD. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
us1111 Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Zit voorruit verwarming overigens ook bij de bluemotion comfortline? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Er zijn ook uitvoeringen die de lucht verwarmen, maar das voornamelijk bedoeld om kevertjes te verwarmen. (of vrachtwagens oid) En ik kom uit dat (vrachtwagen-)wereldje, dus vandaar dat ik dacht dat dat de standaard was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
worker Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Zit voorruit verwarming overigens ook bij de bluemotion comfortline? Niet standaard, zit in winterpakket. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
StyleX Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Klinkt erg handig, wat kost zo'n standkachel dan? incl inbouw. (ik heb al even op de webasto site gekeken). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
El Ix Geplaatst 15 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2009 Ik heb voorruitverwarming én stoelverwarming in mijn 3C, maar bij beide duurt het wel érg lang voor de warmte merkbaar wordt: bij -5 gr vorige week duurde het een paar minuten voordat ik het ijs met de wissers er af kan vegen, en de stoelverwarming laat zich pas na zo'n 5-10 minuten voelen. Wie heeft hier andere ervaringen mee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 16 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2009 Ik heb voorruitverwarming én stoelverwarming in mijn 3C, maar bij beide duurt het wel érg lang voor de warmte merkbaar wordt: bij -5 gr vorige week duurde het een paar minuten voordat ik het ijs met de wissers er af kan vegen, en de stoelverwarming laat zich pas na zo'n 5-10 minuten voelen. Wie heeft hier andere ervaringen mee? De voorruitverwarming weet ik nog niet maar de stoelverwarming klopt wel aardig. Ik heb het vandaag geprobeerd. Op de hoogste stand duurde het idd wel even voordat ik de warmte voelde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 11 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Klinkt erg handig, wat kost zo'n standkachel dan? incl inbouw. (ik heb al even op de webasto site gekeken). 2000 euro ex BTW Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 12 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2010 Ik heb voorruitverwarming én stoelverwarming in mijn 3C, maar bij beide duurt het wel érg lang voor de warmte merkbaar wordt: bij -5 gr vorige week duurde het een paar minuten voordat ik het ijs met de wissers er af kan vegen, en de stoelverwarming laat zich pas na zo'n 5-10 minuten voelen. Wie heeft hier andere ervaringen mee? Het is inderdaad beide normaal, ook bij mijn 3BG. De stoelverwarming begin je te merken na zo'n 4 minuten, en dan wordt ie langzaamaan steeds warmer. Stand 5 bereikt ie pas na een minuut of 15 denk ik uiteindelijk. Voorruitverwarming springt automatisch uit na 4 min, ik denk dat je ook wel zeker 3 min moet aanhouden om goed te ontdooien. Maar het mooiste komt - vind ik - daarna, want je hoeft je ruit dan niet meer te ontwasemen! Maar in die paar minuten krab je je zijruiten toch even. Als je een diesel hebt kun je prima alvast de voorruit,achterruit,spiegel en stoelverwarming aanzetten terwijl de auto op contact staat. Althans die van mij kan dat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VAGMAN Geplaatst 12 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2010 Krabben doe ik nooit, maakt teveel krassen op je raam. Spuitbusje Michelin antivries erop, rond de wagen lopen, is ingewerkt en dan netjes aftrekken. Intussen is er niets meer bedampt en je kan vertrekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FD72 Geplaatst 18 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2010 mijn stoelverwarming voel ik toch echt wel binnen 3 minuten, ook na een koude start. Mijn vooruitverwarming is minder krachtig dan ik dacht. Bij temps van beneden de -5 of lager en ook nog eens rijwind, dan heeft hij het er moeilijk mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel van Es Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Heb ik me ook afgevraagd, en ook wat er dan met het contactslot gebeurt op het moment dat je hem remote start. Marcel, leg eens uit! Hoi Arjan Nou had wel verwacht dat jullie dit toch wel wisten van mij, het is hier wel vaker besproken. maar goed. Toen ik de Passat kocht zat deze optie er al op. Het eigen standaard alarm van VW zit hier niet meer op, ik heb een ander alarm van Radiostar, veel uitgebreider met tal van mogelijk heden, ik kan de Passat op 1 km afstand starten, en alles blijft op slot, zelfs als je de sleutel hebt kan je niet weg rijden dan blijft deze Passat geblokkeerd staan. Tot ik de ontkoppeling in geschakeld hebt. Het is een zeer ingenieus alarm, het geeft bv ook aan als je deur niet goed dicht is, dan krijg een melding via de ontvanger, heb je de deuren wel goed dicht gedaan maar niet op alarm gezet, dan zet het alarm ze automatische op alarm, ook daar krijg je een berichtje van en kun je zien op het uitlees venster. Heb je het licht in je auto aan laten staan bv boven je dashboard, dan gaat binnen een uur het alarm af. Je moet dan naar je auto toe want dan is er gewoon iets aan de hand, en je weet dan meestal dat je wat vergeten bent. Als je bv met de sleutel de deur open zou maken, Dan gaat gelijk het alarm af want het alarm heeft hem op slot staan, dit heeft wel degelijk een veel beter alarm systeem als origineel van VW. Als je in de auto bent en je steekt het sleutel in het contact en je raakt per ongeluk het knopje van je alarm aan dat ie op slot zit, kan je hem niet starten en gaat ook hier het alarm, dit is me van de week nog overkomen. Wel schrikken dan 150 decibel. Heb even op het internet gezocht, he is niet de zelfde maar komt wel gotens deels over 1 http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 23 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2010 Een bekende van mij heeft een BMW 530d uit 2006 geloof ik, deze kan ook op afstand zijn auto starten (zelfs een tijd programmeren). Hij heeft een automaat, zal wel i.c.m. de handrem o.i.d. zijn... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten