Ga naar inhoud

us1111

Members
  • Aantal items

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over us1111

Profile Information

  • Plaats
    Lelystad

us1111's Achievements

0

Community reputatie

  1. Nou... Happy 2011.. Mijn systeem is vanmorgen uit de auto gejat Kwam aan, ruit kapot en een groot gapend gat in mijn dashboard.. Leasemaatschappij wil niet vergoeden omdat er geen afneembaar front op zit en de inboedel verzekering wil niet uitkeren omdat hij ingebouwd zit.. Snif!! Hij beviel best heel goed namelijk...
  2. FMSMT = Gevoeligheid bij zoeken. Als je hier 255 invuld, zal de radio niets vinden. Hoe lager je deze waarde zet, des te sneller hij een zwakke(re) zender zal vinden. STSMT = Gevoeligheid waarbij hij terugvalt naar mono. Bij 255 zal de radio altijd mono blijven. Hoe lager je deze waarde zet des te sneller zal hij overspringen op stereo (met soms als gevolg extra ruis) Bovenstaande heb ik in de file allemaal uitgevogeld
  3. je zou dan even op de ISO stekker die in de radio gaat moeten meten. Pin 4 is de geschakelde plus, rode draad van canbus controler. Die zou zeker ook 12V moeten zijn. en ik meen dat uit de radio zijde op pin 5 een blauwe draad zit met spanning voor een remote schakeling. Hier zou ook 12V op moeten staan. Hmmm.. Ik ben net terug van 3 weken vakantie en tadaaa.. Mijn accu was zo leeg als een dubbeltje Daar waren ik en de ANWB niet zo blij mee kan ik je vertellen. Ligt dit aan een verkeerde aansluiting op de cannbus? Verder ben ik hoogst geinteresseerd in de aanpassing om de antenne injector te verbeteren, echter ben ik echt heeel dom met elektrische knutsel partijen. Als deze methode werkt, zou iemand in de buurt van Lelystad mij een beetje kunnen helpen met het verbeteren van ontvangst?
  4. Ontvangst wordt dan wat beter omdat ik dan niet eens per 10 seconden storing krijg. Met AF aan lijkt het wel alsof hij elke 10 seconden iets doet om te bepalen of het signaal wel sterk genoeg is en dat hoor je dan als storing op de zender. En ook als de zender heel zwak is, merk ik ook storing als ik het navigatie scherm aanzet.. Wel erg kloten van Volkswagen dat ze een antenne inbouwen die precies en ook alleen goed werkt met hun eigen spul. Aftermarket kan je volgens mij niet gebruik maken van de dual antenne functionaliteit (toch?). Nu gebruik ik slechts 1 van de 2 antennes.
  5. Dat zijn (en niet te wijzigen) Volume op/neer, Mute (* toets) en telefoon verbreken. Ik heb overigens eens flink lopen klooien met de FMSMT en andere instellingen. Om heel eerlijk te zijn merk ik 0.0 verschil als ik alle waardes op vol (255) of minimaal (1) zet.
  6. Dat zijn (en niet te wijzigen) Volume op/neer, Mute (* toets) en telefoon verbreken.
  7. Ik heb echt geen flauw idee welke canbus versie ik heb.. Mijn Passat is van augustus/september vorig jaar en mijn originele RNS310 gaf wel gewoon beeld op de MFD. Wat dan wel weer vreemd is, is dat de linker knoppen e.d. wel goed werken.
  8. Jawel, ik kom wel in dat scherm, maar vervolgens kan ik niets doen met de knoppen. De rechterkant van het stuur reageert niet en de linkerkant kan ik niet programeren. Ik vermoed dat de CANBUS module niet helemaal compatible is met mijn type (o.i.d.) Aanwijzing dat het niet goed werkt is bij mij ook dat ik geen radio unit informatie in de MFD krijg.
  9. Nee, stuurbediening kan ik niet programmeren, ik mis het radio scherm ook in de MFD (groot scherm). Bij de RNS310 had ik deze mogelijkheid wel. Radio instelling blijft gewoon erg butt.. Instellen van FMSMT maakt niets uit (wist je trouwens dat FMSMT heeeel hoog kan? Dacht namelijk van 0 tot 100, maar heb hem geprobeerd tot 500 en er veranderd helemaal niets). Wat ik ook erg slecht vind aan het radio gedeelte is dat als je AF gebruikt, de zender om de 10 seconden ongeveer begint te storen. Ook is er een duidelijk verschil tussen ontvangst met navigatie scherm actief of niet. Als ik het radio scherm aan heb, is de onrvangst soms nog goed. Daarna zet ik het navigatiescherm aan en de ontvangst keldert.. Wel jammer, want op de radio (en stuurbediening) na is de radio eigenlijk best goed. Wat mij ook in positieve zin opvalt is dat Ugode notabene de firmware verbetert.. Zie je niet vaak bij Chinees spul, op zich een hele prestatie Alle!
  10. Dankjewel voor de tips.. Zal eens één van de 2 antennekabels loshalen en kijken wat er gebeurt. Overigens heb ik dus 2 antennekabels die samenkomen in een witte twin fakra stekker. En wat lees ik over MFD en laptop? Heb ik ergens wat gemist? Ik kan namelijk ook de radio niet helemaal bedienen vanaf het stuur (alleen links op het stuur, harder/zachter). Wat moet ik verder nog doen om de rest aan de praat te krijgen Trouwens Alle, erg bedankt voor alle hulp die je hier biedt! Wordt door mij iig. erg gewaardeerd!
  11. Heeft iemand toevallig een oplossing voor de dramatische radio ontvangst in mijn 3C? Ik heb met de bestaande bekabeling al van alles geprobeerd.. - Zonder en met injector - Dubbele en enkele antenne aangesloten op de injector (en zonder) - De ene , danwel de andere antenne gebruikt - fmsmt (ofzoiets) heel hoog, heel laag en op 50 (volgens tip hier) geprobeerd - AF aan en uit (met AF aan hoor ik om de 7 seconden een rare kraak door de muziek en de werking is minimaal) Maar de ontvangst blijft dus bijzonder slecht, ik kan niet van hier naar het oosten, noorden of westen rijden zonder dat ik om de haverklap storingen krijg op de zender. Verder blijven de radio stations niet goed onthouden. Heel soms blijven de zenders goed staan, maar het kan maar zo zijn dat na een herstart van de auto de zenders weer verdwenen zijn. Dit is op zich wel vreemd, want het lijkt wel alsof iGO constant door blijft draaien. Deze start dus niet opnieuw op als ik de auto start, maar gaat door waar we daarvoor zijn gebleven. Met de laatste update is overigens wel mijn GPS probleem volledig opgelost!
  12. thx. maar zit nog op de camping.... wacht nu ff op de wasmachine en sta voor bij de ingang op zo'n public computer te rammelen Hahaha !! Nog een goede vakantie verder en bedankt voor je reply!! (en jij ook bedankt beckc00)
  13. Heeft iemand al de update voor de 3C gedraaid? Ik heb onlangs wat bestanden gehad van Dizze die eigenlijk voor de 3BG versie geschikt zijn, maar twijfel of ik deze wel op de 3C versie kan installeren. Dit is de firmware file die ik heb gehad: 872EC_128M_MC329_去除DMA_12M不常开_翰彩屏_100621 Dus de vraag is of iemand weet of ik deze firmware kan flashen op de 3C versie...
  14. Als je in decennia denkt, ben je inderdaad te vroeg.. Echter hoef je er niet op te rekenen er heel veel nieuwe functies bijkomen bij een nieuw model. Het zal meer in de details zitten, iets mooiere interface e.d. De software is in de basis al zo kort geschreven dat je er wel heel veel werk van moet maken om het wat te laten worden en ik betwijfel of dat in het beschikbare geheugen sowieso kan. In principe is het radio gedeelte niets meer dan een plaatje met wat letters erop geprojecteerd. Het simpelste van het simpelste.. Ik zie meer heil in een complete rebuild van dit soort spul. Als je vanuit de Windows CE kant ook de radio en stuurwielbediening kan aansturen, zit je behoorlijk in de goede richting. 3de partij ontwikkelaars kunnen dan aan de slag op dit overbekende ontwikkel platform.. De Zenec is een goed voorbeeld van een systeem wat volledig onder windows CE draait. De interface op dat toestel is dusdanig gebouwd dat je effectief niet buiten de Windows CE omgeving komt en alles als een applicatie draait.
  15. Overigens was er bij mijn 3C model gewoon een USB aansluiting bijgesloten! Maar nogmaals, ik zou niet teveel rekenen op aanpassingen op dit model, dat is niet de Chinese gang van zaken.. Ik kán iets gemist hebben, maar tot nu toe is de enige radio software/firmware aanpassing geweest dat RDS enabled is.. En dat is waarschijnlijk niet eens een aanpassing, maar een configuratie setting geweest.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden