SilverBullet Geplaatst 16 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 Zijn er nog meer dingen die meteen vervangen (kunnen/moeten) worden naast de dis.riem en waterpomp? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 16 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 Riem en rollers zeggen ze normaal altijd... Verder zou ik het ook niet weten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 16 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 En de rollers idd... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 16 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 Thermostaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tomaat85 Geplaatst 18 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2006 Begrijp ik het goed, vervang je ALTIJD de waterpomp en de thermostaat wanneer ja de distributieriem vervangt? Waarom is dat dan? Nog gelijk maar een vraag, bij welke KMstand moet de vervanging eigenlijk gebeuren....? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 18 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2006 Waterpompen willen nogal eens verslijten of vastlopen, dat wil je op de eerste plaats natuurlijk voorkomen. Daarom vervang je hem meteen als de riem vervangen wordt. Daarnaast is de waterpomp natuurlijk vrij toegankelijk als de riem eraf ligt. Scheelt weer wat arbeidsuren. Mocht je de pomp nu eens apart willen vervangen, omdat deze kapot is oid., dan moet de riem eraf. Aangezien deze dan niet meer op spanning staat moet deze ook meteen vervangen worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2006 Eea ligt ook aan het motortype, bij mijn 1.8T APU kan ik de waterpomp/thermostaat er ook zo afhalen, bij latere type 1.8T wordt de waterpomp aangedreven door de distributieriem en dan neem je die gelijk ook mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 18 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2006 bij mij is het vandeweek ook gedaan , het is een soort pakket nl: distr.riem , m-riem , waterpomp , spanrol , looprol . normaal wordt geadviceerd vervangen bij 120.000 km. ik heb het nu gelijk bij de aankoop laten doen , 97.000 km. succes... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 edraket Geplaatst 18 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2006 Op deze dingen kan je beter niet bezuinigen. Als het toch open ligt, dan gelijk laten doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tomaat85 Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Passatpassie heeft het net laten doen. Mag ik vragen wat dat heeft gekost? en is dat dan een beetje markt confom? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Waterpompen willen nogal eens verslijten of vastlopen, dat wil je op de eerste plaats natuurlijk voorkomen. Daarom vervang je hem meteen als de riem vervangen wordt. Daarnaast is de waterpomp natuurlijk vrij toegankelijk als de riem eraf ligt. Scheelt weer wat arbeidsuren. Mocht je de pomp nu eens apart willen vervangen, omdat deze kapot is oid., dan moet de riem eraf. Aangezien deze dan niet meer op spanning staat moet deze ook meteen vervangen worden. Dus de riem moet dan vervangen worden omdat deze niet meer op spanning staat ? Waterpomp wordt vervangen omdat de nieuwe riem meer druk op de lagers tot gevolg heeft, de kans dat de pomp daarna sneller vastloopt is redelijk groot. Mede daarom gelijk vervangen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Eea ligt ook aan het motortype, bij mijn 1.8T APU kan ik de waterpomp/thermostaat er ook zo afhalen, bij latere type 1.8T wordt de waterpomp aangedreven door de distributieriem en dan neem je die gelijk ook mee. Hoe wordt bij die motor de waterpomp aangedreven dan ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Vanaf de krukaspoelie zijn er 2 riemen: 1. Airco 2. Multiriem, dynamo en stuurbekrachtiging Op de stuurbekrachtiging zit dan de v-snaar naar de waterpomp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Passatpassie heeft het net laten doen. Mag ik vragen wat dat heeft gekost? en is dat dan een beetje markt confom? bij de dealer kwam het op 720.- euro ex. maar ik heb laten doen bij de garage waar ik hem heb gekocht , daar kwam het op 650.- euro in. ik heb samsam gedaan met de verkoper. wel originele onderdelen gebruikt dus... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Waterpompen willen nogal eens verslijten of vastlopen, dat wil je op de eerste plaats natuurlijk voorkomen. Daarom vervang je hem meteen als de riem vervangen wordt. Daarnaast is de waterpomp natuurlijk vrij toegankelijk als de riem eraf ligt. Scheelt weer wat arbeidsuren. Mocht je de pomp nu eens apart willen vervangen, omdat deze kapot is oid., dan moet de riem eraf. Aangezien deze dan niet meer op spanning staat moet deze ook meteen vervangen worden. Dus de riem moet dan vervangen worden omdat deze niet meer op spanning staat ? Waterpomp wordt vervangen omdat de nieuwe riem meer druk op de lagers tot gevolg heeft, de kans dat de pomp daarna sneller vastloopt is redelijk groot. Mede daarom gelijk vervangen... Ja, lijkt me voor de riem niet bevorderlijk om de spanning eraf te halen, en hem daarna weer op te spannen. Wat je zegt over de waterpompen klopt inderdaad, maar zijn (vooral vroeger) altijd al zorgenkindjes geweest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2006 Het probleem is niet dat de waterpompen vastlopen maar gaan lekken en evt schoepjes afbreken..... tja en als het water niet meer rondgepompt word.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 edraket Geplaatst 20 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 650 euries is geen gekke prijs!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 20 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 Ongeveer €200 daarvan is voor de riem en de rollen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 22 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2006 Weet iemand misschien hoeveel tijd een beetje geroutineerde monteur eigenlijk nodig heeft om bij een normale 1.8 20V benzine met climate controle de riemen en rollen te vervangen ? En hoelang extra als de waterpomp mee moet ? En als laatste.... zit daar veel verschil in met een AUDI A3 ? (blok ligt dwars dacht ik) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 22 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2006 Ik denk zo'n 5 tot 6 uur incl waterpomp... Je laatste vraag weet ik niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 1 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2006 Wordt bij een Passat de waterpomp aangestuurd door de distributieriem? Bij mijn BMW was dat gewoon gelijk met de V-snaar (Multi-riem). Ben ook binnenkort aan de beurt voor dit verhaal. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 1 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2006 Wordt bij een Passat de waterpomp aangestuurd door de distributieriem? Bij mijn BMW was dat gewoon gelijk met de V-snaar (Multi-riem). Ben ook binnenkort aan de beurt voor dit verhaal. Ligt aan het bouwjaar, voor de 1.8T wordt de waterpomp aangedreven door de v-snaar via de stuurbekrachtiging voor de motorcodes AEB en APU (3b), daarna AWT en AWM dmv de distributieriem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 1 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2006 als je toch bezig bent moet je niet bezuinigen op de waterpomp. gewoon gelijk vervangen. bij de V6 wordt tie wel door de distri-riem aangedreven. succes... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 4emotionV6 Geplaatst 1 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2006 waterpomp kost ongeveer 70 euro, dus dat zijn de kosten ook niet meer. en daarbij komt dat het arbeidsloon voor het vervangen van een waterpomp duurder is dan het arbeidsloon voor het vervangen van de distributieriem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 1 september, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2006 Nee daar ga ik zeker niet op bezuinigen, heb het al een keer eerder meegemaakt met mijn vorige wagen dat de waterpomp stuk was dan kan je beter alles in een keer doen dan ben je er maar vanaf en geen onvoorziene kosten. Maar ze hebben laatst wel 3 snaartjes vervangen omdat er iets piepte. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 1 september, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2006 idd meteen laten doen... anders krijg je zo'n geval als.. Rechterlampje net vervangen doet de linker het niet meer.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
SilverBullet
Zijn er nog meer dingen die meteen vervangen (kunnen/moeten) worden naast de dis.riem en waterpomp?
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten