Ga naar inhoud
  • 0

Distriebutieriem vervangen 3B V6 Benzine


SilverBullet

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waterpompen willen nogal eens verslijten of vastlopen, dat wil je op de eerste plaats natuurlijk voorkomen. Daarom vervang je hem meteen als de riem vervangen wordt. Daarnaast is de waterpomp natuurlijk vrij toegankelijk als de riem eraf ligt. Scheelt weer wat arbeidsuren.

 

Mocht je de pomp nu eens apart willen vervangen, omdat deze kapot is oid., dan moet de riem eraf. Aangezien deze dan niet meer op spanning staat moet deze ook meteen vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waterpompen willen nogal eens verslijten of vastlopen, dat wil je op de eerste plaats natuurlijk voorkomen. Daarom vervang je hem meteen als de riem vervangen wordt. Daarnaast is de waterpomp natuurlijk vrij toegankelijk als de riem eraf ligt. Scheelt weer wat arbeidsuren.

 

Mocht je de pomp nu eens apart willen vervangen, omdat deze kapot is oid., dan moet de riem eraf. Aangezien deze dan niet meer op spanning staat moet deze ook meteen vervangen worden.

 

Dus de riem moet dan vervangen worden omdat deze niet meer op spanning staat ?

 

Waterpomp wordt vervangen omdat de nieuwe riem meer druk op de lagers tot gevolg heeft, de kans dat de pomp daarna sneller vastloopt is redelijk groot. Mede daarom gelijk vervangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Passatpassie heeft het net laten doen. Mag ik vragen wat dat heeft gekost? en is dat dan een beetje markt confom?

 

bij de dealer kwam het op 720.- euro ex.

maar ik heb laten doen bij de garage waar ik hem heb gekocht , daar kwam het op 650.- euro in.

ik heb samsam gedaan met de verkoper.

wel originele onderdelen gebruikt dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waterpompen willen nogal eens verslijten of vastlopen, dat wil je op de eerste plaats natuurlijk voorkomen. Daarom vervang je hem meteen als de riem vervangen wordt. Daarnaast is de waterpomp natuurlijk vrij toegankelijk als de riem eraf ligt. Scheelt weer wat arbeidsuren.

 

Mocht je de pomp nu eens apart willen vervangen, omdat deze kapot is oid., dan moet de riem eraf. Aangezien deze dan niet meer op spanning staat moet deze ook meteen vervangen worden.

 

Dus de riem moet dan vervangen worden omdat deze niet meer op spanning staat ?

 

Waterpomp wordt vervangen omdat de nieuwe riem meer druk op de lagers tot gevolg heeft, de kans dat de pomp daarna sneller vastloopt is redelijk groot. Mede daarom gelijk vervangen...

 

Ja, lijkt me voor de riem niet bevorderlijk om de spanning eraf te halen, en hem daarna weer op te spannen.

 

Wat je zegt over de waterpompen klopt inderdaad, maar zijn (vooral vroeger) altijd al zorgenkindjes geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand misschien hoeveel tijd een beetje geroutineerde monteur eigenlijk nodig heeft om bij een normale 1.8 20V benzine met climate controle de riemen en rollen te vervangen ?

En hoelang extra als de waterpomp mee moet ?

 

En als laatste.... zit daar veel verschil in met een AUDI A3 ? (blok ligt dwars dacht ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wordt bij een Passat de waterpomp aangestuurd door de distributieriem? Bij mijn BMW was dat gewoon gelijk met de V-snaar (Multi-riem). Ben ook binnenkort aan de beurt voor dit verhaal.

 

Ligt aan het bouwjaar, voor de 1.8T wordt de waterpomp aangedreven door de v-snaar via de stuurbekrachtiging voor de motorcodes AEB en APU (3b), daarna AWT en AWM dmv de distributieriem

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden