Ga naar inhoud
  • 0

Piepende kachel


Jeteka

Vraag

Kent iemand dit probleem?

Mijn 3BG heeft last van een irritant piepende kachel.

Dit doet ie na ongeveer een half uur gedraaid te hebben. Het gekke is, zodra ik een bocht naar links stuur begint ie erg te piepen en bij een bocht naar rechts stopt ie ermee.

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het weer (pekel etc)

Heeft iemand een idee hoe ik hier iets aan kan doen? Heb al onder de afdekplaat gekeken en het filter eruit gehaald, maar zie verder niets.

Hoe kan ik hier iets aan doen.. Smeren???

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is zeker weten de aanjager en niet iets anders! Ik heb alles bekeken, maar kan geen losse delen ontdekken. Naar mijn mening klinkt het als een asje wat droog draait en dus gesmeerd moet worden, alleen ik heb geen idee hoe ik daar bij moet/kan komen.

Aangezien ik morgen bij de VW dealer aan het werk ben, informeer ik ook daar wel even of ze dit probleempje kennen en ook een oplossing kunnen aandragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het in die ventilator zit kun je redelijk eenvoudig ff het interieurfilter eruithalen en ff met WD40 erin spuiten.

 

Dit zeiden ze bij de VAG ook al..

Anders moet ik het dashboardkastje er even uithalen om zo bij de ventilator te kunnen komen.

Ik ga het eerst even via het interieurfilter proberen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het in die ventilator zit kun je redelijk eenvoudig ff het interieurfilter eruithalen en ff met WD40 erin spuiten.

 

Dit zeiden ze bij de VAG ook al..

Anders moet ik het dashboardkastje er even uithalen om zo bij de ventilator te kunnen komen.

Ik ga het eerst even via het interieurfilter proberen :wink:

 

Naaimachine olie is misschien nog beter. Straks ruikt je hele auto naar die WD40!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het in die ventilator zit kun je redelijk eenvoudig ff het interieurfilter eruithalen en ff met WD40 erin spuiten.

 

Dit zeiden ze bij de VAG ook al..

Anders moet ik het dashboardkastje er even uithalen om zo bij de ventilator te kunnen komen.

Ik ga het eerst even via het interieurfilter proberen :wink:

 

Naaimachine olie is misschien nog beter. Straks ruikt je hele auto naar die WD40!!

 

of teflon spray. stinkt ook niet zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, even een update:

 

In eerste instantie heb ik WD40 in de ven gespoten.

Hiermee werd het probleem gelijk al een stuk minder, echter na 50km begon ie toch weer heel licht te piepen.

 

Vervolgens heb ik het dashboardkastje gedemonteerd en de ven eruit gehaald. Het asje heb ik met graphite poeder ingespoten en de rest weer met WD40.

Tot nog toe (afkloppen) heb ik het irritante geluid nog niet weer gehoord..

Ben benieuwd hoelang dat zal duren overigens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was het zat, heb ook dashbordkasjte weggehaald.

Was echter te lui om de kap voor de ven weg te halen ( bovenste torq schroefje kwam ik niet makkelijk bij. Gewoon met een boortje een kleine gaatje geboord in het plastic naast het asje van de ven en daardoor heen een beetje olie gespoten op het asje.

 

Gaatje dichtgezet met een kleine parker. Kan ik er zo weer bij. Het piepen is nu voor 90% verminderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, dat is ook een oplossing natuurlijk!

Ik heb tot op heden nog geen last weer gehad. Alleen begint de wd40 lucht zo langzamerhand naar oud ijzer te ruiken als ik de auto start...

Denk dat ik in het voorjaar de hele boel er maar es een keertje uithaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden