Ga naar inhoud

Werkelijke levertijden 3C


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

ik zie hier e.e.a. staan over de levertijden van de passat.

 

Mag ik voorzichtig concluderen dat de levertijd momenteel op zo'n 12 a 13 weken zit?

 

Heb zelf een Highline Variant 2.0 TDI 170 Pk met DSG besteld, verder zonder toeters of bellen, zit voor mij al voldoende op en de rest bouwen we zelf wel op of in!

 

ToTo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 454
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Tinus, weet jij toevallig welke modellen voorzien zijn van een common rail motor?

Mijn vorige passat had een pompverstuiver motor!

 

ToTo,

 

Allen de 140PK 2.0TDI de 170 PK is een Pompverstuiver.

Mijn auto heeft ook bijna 3 maand geduurd. Executive en Dynamic pakket. Veder nix aparts. Enn de laatste modeljaar 2008.

 

Succes met wachten........ Gaat vanzelf plezierig worden, immers het wordt met de dag korter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn passat 1.9 bluemotion diesel wordt eind september geleverd. De levertijd is dan 5 maanden geweest. Enige opties zijn executivePlus en lederen bekleding.

Erg droevig!

 

Ik heb de mijne in wk 11 opgegeven aan leasmij.; is vervolgens in wk 15 daadwerkelijk besteld.

Rijden in wk 37. 22 weken vanaf bestelmoment, een half jaar na doorgeven bestelling ...

Tis inderdaad nie leuk, maar je doet er vrij weinig aan.

Bij mij was het denk ik combi van 1.4motor, vakantietijd (werd me verteld) en gewoon slechte planning.

Dunno, maar ik ben er bijna ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al iemand overigens die evaring heeft met de trekkracht van de 1.4tsi ?

Stel je even voor in het topic "ik ben ... en ik rij ...", dat wordt hier op prijs gesteld. Wat je vraag betreft, gebruik even de zoekfunctie, er zijn inmiddels al een aantal bezitters van een 1.4TSI, zie onder andere dit topic: viewtopic.php?f=103&t=24293&p=186777

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn passat variant comfort bluemotion 1.9 TDI is besteld begin Maart. Produktie week 25, maar helaas hagelbui in Emden(week25) stond mijn passat in, evenals 30.000 ander auto's. Tot op heden nog steeds niet bekend bij dealer wanneer mijn auto afgeleverd word.

 

Heeft iemand dit probleem ook en meer info over levertijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals te lezen in mijn eerdere bericht 9 weken vanaf telefoontje naar de lease maatschappij tot/ aflevering

variant highline 2.0TDI DSG met executive en dynamic pakket.

Waarom zou er zoveel levertermijn verschil zitten op dezelfde auto's, voor mij onsnapbaar......

De mijne staat al bij de dealer, als ik maar eens wist hoe ik een fotootje hierneer kon zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar er staan geen echte ervaringen bij van iemand die al 1000km met een caravan erachter heeft gereden ?

 

Is er al iemand overigens die evaring heeft met de trekkracht van de 1.4tsi ?

Stel je even voor in het topic "ik ben ... en ik rij ...", dat wordt hier op prijs gesteld. Wat je vraag betreft, gebruik even de zoekfunctie, er zijn inmiddels al een aantal bezitters van een 1.4TSI, zie onder andere dit topic: viewtopic.php?f=103&t=24293&p=186777

Link naar reactie
Delen op andere sites

1000km met een caravan .. ik denk ook niet dat de 1.4TSI daarop ontworpen is ..

Nou denk ik dat ie het makkelijk kan met zijn torque (heb alleen proefgereden, zonder caravan though), tenzij je die 1000km perse rondom l'Alpe Duez wil gaan rijden ..

 

Anyway, met minder topvermogen (hey, tis maar een 1.4) presteert ie onderin nagenoeg gelijk aan de 2.0FSI .. dus mjah ..

Volgens mij wil je met een caravan fatsoenlijk kunnen wegtrekken, ipv een top van 220km/u (hoewel, die zullen er ook wel zijn, mensen die 220 met een caravan willen rijden)

 

Ik heb wel een trekhaak vanaf vrijdag, maar ik ga er geen caravan aanhangen.

Maar ik zal wel af en toe mijn ervaringen plaatsen daar het toch nog een redelijk nieuw ding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de 1.4TSI een prima trekker is met (dacht ik) 240Nm (bij lage toeren) aan koppel en 120 pk. Bedenk dat een 1.9TDI 250Nm en 105 PK heeft...

 

Hoe deden ze dat dan vroeger met 100Nm en 60pk? Toen kwamen ze er toch ook, en de caravans en auto's zijn niet 100% zwaarder geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens opgaaf :

1.9TDI = 105PK (4000rpm) / 250nm (1900rpm)

1.4TSI = 122PK (5000rpm) / 210nm (1500rpm)

2.0FSI = 150PK (6000rpm) / 200nm (3500rpm)

 

1.4 tov 1.9 heeft dus meer power, maar levert ietsjes in qua torque (maar die kickt wel merkbaar vroeg in)

Dus mjah .. tinus heeft ook wel gelijk; 10jr geleden stond ook heel Nederland met de sleurhut aan de Costa del Snol ..

Nog 36u en dan kan ik wat zinnigers gaan zeggen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebbem !!!!!!

Sjongejonge, was alweer een half jaar geleden dat ik erin gereden had, maar jongens jongens .. rijdt dat ding toch lekker ..

En Chris ... do not worry over een caravan, moet goed komen ..

Met 70 in zijn 6 trekt ie nog steeds goed door; echt maf, tis een soort diesel op benzine ..

Zal vd week wel even een paar pix maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden