Ga naar inhoud

Werkelijke levertijden 3C


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

  • Reacties 454
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb half juni de passat besteld. Levering pas in januari 2009!!. Dit allemaal door de rns510. Rij nu al eeuwen passat en dit is de eerste keer dat de levertijd zo belachelijk lang is. Geen wonder dat de verkopen dalen. Scheelt toch een dikke 4 maand op een leasetijd van een half jaar. Snap ook niet dat vw dit niet duidelijker aangeeft. Zonder rns510 was levering geen probleem geweest (week of 8 ). 't wordt tijd dat ze een goed gebaar maken in wat extra's. Mischien een actuele dvd voor de navigatie..................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat me dus blij maken :D De laatste keer dat ik me bij de dealer vervoegde voor een bakkie koffie wisten ze me te vertellen dat ze een extra productielijn aan het opstarten zijn voor de RNS510 systemen. Volgens hen niet alleen op de optielijst geliefd, maar ook bij het dievengilde. :( Als de levertijden voor RNS510 zo drastisch teruglopen kan dit volgens mij alleen maar betekenen dat deze productielijn is opgestart. Verder had ik niet van die vreemde dingen erop of eraan. De 20 TDI CR schijnt ook probleemloos leverbaar te zijn. Enfin, 'k ga nog maar es bellen :) Ga je nog wat foto's plaatsen van je nieuwe aanwinst??

 

 

Hoop het voor je.......... Zelf ook besteld in juni en levering ...... ja hoor 2009. Niet voor niets dat ze in juni 2008 al beginnen over model 2009.... vooruiziende blik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besteld : Sedan blue motion 1.9 TDI Comfortline met RNS300 in week 26.

Lease mij. bestel in week 28.

Net gebelt met dealer; auto komt (als het goed is) 17 oktober binnen (week 42)

Afleveren 24 oktober (week 43)

Dus levertijd is toch nog 17 weken !!!! En dat met een simpele RNS 300 !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag allen :)

 

Vandaag bij de post een brief van de dealer Pouw in Deventer. Mijn vrees bewaarheid.

 

Week 19 besteld, week 45 productie, week 47 bij de importeur, waarna de auto op transport wordt gezet naar Deventer. De laatste mededeling......

 

 

.... oplevering januari 2009. :roll:

 

Ik verkoop zelf projecten. Ik moet de eerste klant nog tegenkomen die 't goedvindt dat als ik een project binnenhaal dat dit dan meer dan een half jaar gaat duren voordat met de implementatie wordt begonnen. *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Misschien me eerst even snel voorstellen, ben David uit Tienen, en heb gisteren mijn Passat Variant, Deep black met distinction pack GPS touch, verdonkerde ruiten en verzilverde dakrails besteld via de leasemaatschappij.

 

En uit navraag bij 2 verschillende dealers is er mij een levertermijn van 2 maand beloofd, maw tegen half december zou hij er moeten zijn. Probleem met de RNS510 zou van de baan zijn, waardoor degene die hem nu bestellen hem gelijktijdig zouden afgeleverd krijgen als deze die hem 2 a 3 maand geleden besteld hebben.... Enfin ik hoop het alleszins....

Of zijn er nog mensen die dit gehoord hebben, maar niet blijkt te kloppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal,

 

Nou, vandaag hoorde ik weer een mooi verhaal. Mensen die een VW Passat CC bestellen hebben geluk, want die worden voorgetrokken op de levering van alle andere VW producten. Zeker waar het betreft de levering van auto's met de beruchte RNS510 systemen, verantwoordelijk voor major vertragingen in levertijden. Volkswagen wil de bestellers van het nieuwe vlaggeschip CC voorrang geven in de productieprocessen, om zo snel mogelijk zo veel mogelijk van deze automobielen de weg op te sturen. Dat daarbij gemakshalve andere bestellers moedwillig worden gedupeerd wordt even aan voorbijgegaan. Immers een VW Passat variant zie je zo om de andere straat wel een keertje rijden niet. :| Vanochtend de nieuwe auto van een collega mogen aanschouwen, inderdaad een Passat CC. Prachtige auto, alles erop en eraan.

 

Nou komt ie: Die auto is bijna twee maanden (!!!!) later besteld dan de mijne. Gisterenmiddag afgeleverd. Bedankt VW Door jullie vertragingen zal mijn auto pas volgend jaar worden afgeleverd.

 

Bij deze. De volgende auto wordt een jonge tweedehands import auto uit Duitsland. Dat weet ik nu al. Ik ga niet nogmaals meer dan een half jaar wachten op een nieuwe auto. Dat gebeurt me niet meer. :angry: Zie hier het resultaat van VW beleid. Ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt. Ik rijd liever een duitse "jahreswagen" die ik met plezier kan gaan uitzoeken, bekijken, besluiten en over een paar weekjes netjes krijg afgeleverd, dan dit nogmaals te moeten meemaken. Inderdaad, je gaat je afvragen of je de auto dadelijk nog krijgt afgeleverd terwijl de gefacelifte versie in de showroom staat. Dan wordt het pas echt spannend. :|

 

Uiteraard wens ik mijn collega veel rijplezier toe in zijn nieuwe glimmende aanwinst :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Misschien me eerst even snel voorstellen, ben David uit Tienen, en heb gisteren mijn Passat Variant, Deep black met distinction pack GPS touch, verdonkerde ruiten en verzilverde dakrails besteld via de leasemaatschappij.

 

En uit navraag bij 2 verschillende dealers is er mij een levertermijn van 2 maand beloofd, maw tegen half december zou hij er moeten zijn. Probleem met de RNS510 zou van de baan zijn, waardoor degene die hem nu bestellen hem gelijktijdig zouden afgeleverd krijgen als deze die hem 2 a 3 maand geleden besteld hebben.... Enfin ik hoop het alleszins....

Of zijn er nog mensen die dit gehoord hebben, maar niet blijkt te kloppen?

 

 

Nou.... ik denk dat het verkooppraatjes zijn. Op het moment van bestellen zijn de meeste dealers toch te positief over de levertijd. Ik kom (als het allemaal niet meer tegenzit bij VW) uit op een levertijd van minimaal een half jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle update. Eerst zien en dan geloven, maar de dealer geeft nu aan dat de Passat volgens het systeem nu op 18 december bij hem verwacht wordt. Dus volgens hem rijd ik er in januari in. Net zoals ik hierboven gelezen heb, gaf hij aan dat de leverings problemen met RNS510 zijn opgelost. Ik geloof het nog niet helemaal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn Passat Variant Bluemotion (RNS510, Monzavelgen) in week 49 afgeleverd kan worden. Bestelling is in week 35 geplaatst, dus 14 weken lijkt me redelijk. Wel jammer dat de leasmij de auto pas in 2009 op kenteken wil, dus nog 3 a 4 weekjes extra wachten.

 

Het lijkt erop dat de levertijden een meer acceptabele termijn krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Da's mooi man! :) Jij hebt geluk!!

 

Mijn auto is afgelopen week gefabriceerd in Emden, dan duurt het twee weken voor ie bij Pon staat, nog een week voor naar de dealer, dan afhankelijk van de werkzaamheden daar (voor mij trekhaak & telefoonhouder overplaatsen) kan je de week erop rijden. Zou voor mij dus week 49 zijn. 15 november sluiten ze daar de boeken, dus ik kan een paar weekjes wachten tot januari 2009.

 

Wie zei dat ook al weer hier, Hans geloof ik... Hoe langer je wacht...hoe dichterbij het moment komt :lol: nou ja... 'k heb winterbanden gekregen... 't zal mijn tijd wel duren nou...

 

 

Veel plezier in je nieuwe auto!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Novello, we kunnen elkaar de hand schudden. Ik had vorige week gebeld met de dealer, die aangaf dat mijn passat op transport staat. Hij gaf aan nog in november de autoop de auto te kunnen hebben, maar dan moest de leasmaatschappij wel akkoord geven.

 

 

Vandaag van de lease een brief gekregen, dat mijn auto tweede week 2009 wordt uitgeleverd. Nog even wachten dus, maar ga h'm volgende week wel even bekijken!!

 

Een goed begin van het nieuwe jaar, zullen we maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ watikjebrom: Ik heb week 19 besteld. Ik heb trouwens, mocht je geinteresseerd zijn, alvast een handleiding van de RNS510 voor je in PDF formaat :)

 

@joost74: Tja, we hebben ongeveer dezelfde configuratie. Dat verklaart een hoop. Volkswagen vertraagt onder het mom van RNS510 de productie mega. De dealer kan er niks aan doen, die worden altijd met dit soort vervelendheden geconfronteerd. Je mag het vervolgens dan ook nog aan de klant presenteren. Wat een klote taak ;) Nou ja, wat in 't vat zit verzuurt niet!

Ik hoop wel dat het een goede auto is! voor de wachttijd die we hebben moeten doormaken mag dat ook wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden