Ga naar inhoud

Werkelijke levertijden 3C


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Hoe deden ze dat dan vroeger met 100Nm en 60pk? Toen kwamen ze er toch ook, en de caravans en auto's zijn niet 100% zwaarder geworden.

Idd, nou je het zegt.

Heb ooit een Nissan Bluebird gehad met een 2.0 diesel motor (dus zonder turbo)

Deze motor leverde 49 KW (66 PK) en een koppel van tussen de 120 en 130 NM.

En idd..., ik kwam overal met de caravan er achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 454
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hm 16 weken, da's weer snel

Welke opties heb je erbij besteld?

 

In dat geval... heb een Blue Motion Comf line besteld in week 25 met weinig opties, alleen verwarmde stoelen / voorruit.

Bewust, hopende daarmee de levertijd te verkorten. Ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar gaan we weer met de levertijdenblues :)

 

Gisteren maar even contact gehad met de dealer. Waar eerst week 42 werd aangegeven is dit nu gewijzigd naar 44/45, en er is ook nog geen serienummer bekendgemaakt. Dit houdt in dat de auto nog niet in de fabrieksplanningen voorkomt.

 

Uit de gegevens van importeur Pon blijkt dat de standaard levertijd nu 8 weken is:

 

- Passats met 1.4 TSI levertijd +10 weken

- Passats met Bluemotion levertijd +8 weken

- Passats met RNS 510 (dus ook het "Executive Plus Pakket") +15 weken

 

Dus in plaats van dat het meevalt wordt het erger. Er schijnt wel een aantal maanden geleden aangevangen te zijn met het opbouwen van een nieuwe productielijn voor RNS510 apparaten wegens enorme vraag.

 

De leasemaatschappij sluit de leveringen voor nieuwe auto's voor 2008 op 15 november. Dit houdt in dat ik een grote kans loop niet meer dit jaar in een Passat rond te toeren. VW moest zich schamen vanwege deze absurde levertijden. Nog nooit zo lang op een nieuwe auto moeten wachten. De mijne staat nu al vanaf 2e week mei in bestelling. Enfin, we halen nog maar eens een kop koffie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfe verhaal. In eerste instantie was week 39 toegezegd en toen ik twee weken terug eens ging buurten bij de dealer, kreeg ik te horen dat het systeem van PON week 45 aangaf. Balen!! Bij mij was wel het serienummer bekend. Je doet er weinig aan, maar ik heb ergens nog goede hoop dat ze me eerder bellen met een goed bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat het RNS 510 nog al eens uit auto's gejat worden en er zodoende veel losse apparaten moeten worden geleverd. Wellicht hierdoor ook de hoge levertijden.

 

 

Toch zie ik de laatste tijd veel Passats op nieuw kenteken rond rijden en dus constateer daaruit dat ze wel vol aan het produceren / uitleveren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

collega van mij is een maand later gestart bij deze werkgever waar ik nu werk en heeft exact de zelfde passat besteld als de mijne .....uitstel na uitstel en eerst rond de eerste week augustus en vandaag kreeg hij te horen dat het medio eind oktober, begin november wordt......al met al dadelijk dus ruim een half jaar.....de reden die ze opgeven is ..RNS 510 navi. van mij vond ik al lang rond de 14 weken maar 26 weken is echt bizar voor een model wat al weer bijna 3 jaar rond rijd....ja hoorde ook de zlefde verhalen over mondeo, maar das nog een redelijk nieuw model wat pas op de markt is....als me collega pech heeft en de datum over de 15e nove heen gaat pas januari 2009.....in ieder geval wel model 2009 ; )

 

grtz Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maw ik vind het wiebel effect echt een serieuze aangelegenheid.

 

Tja groot gelijk...ik ga zelf maar een paar weken caravannen. Anyway..Tijdens het maken van de keuze viel me op dat er op de passat geen (automatische) niveauregeling te verkrijgen is. (heb ik nu op mijn Vectra wel) Is wat vreemd niet? Wellicht is wat stevigheid op de achterhand te verkrijgen via hulpveren of zo? Ik las in het andere topic ook nog wat over meer kogeldruk.

 

Een automatische niveauregeling is wel leverbaar. Na stevig doorvragen bij mijn dealer en enkele telefoontjes van mijn dealer met Pon blijkt niveauregeling wel besteld te kunnen worden. Het staat niet in de folder en niet in de computer, maar kan los (telefonisch) doorgegeven worden aan Pon. Kosten 589 euro excl. BPM en BTW, dus reken all in maar op een krappe 1000 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben gisteren bij de dealer geweest en heb aangegeven dat het allemaal wel erg lang duurt. Ik zit inmiddels vanaf eerste week juni te wachten. Week 45 staat nu ook niet meer in de computer, maar die geeft nu week 47. Dit houdt in dat de leasemaatschappij de auto naar volgend jaar zet. De dealer bood mij de optie om te switchen naar een Audi A4 avant. Deze auto heeft maar 8 weken levertijd!! Hierdoor zou ik dit jaar nog kunnen rijden.

 

Toch maar eens babbelen met mijn werkgever.........

 

 

wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week (week 40) mijn nieuwe Passat besteld met DSG en Executive Plus pakket (dus RNS 510). Verwachte levering week 12, dus 24 weken levertijd. Absurd lang voor een model dat zolang op de markt is. Ik ben benieuwd of deze wachttijd uit komt. We'll see.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

In week 25 hebben ik een Passat CC met allerlei toeters en bellen (automaat, geventileerde leren stoelen enz. enz.) besteld.

 

Vorige week een bericht van de leasemij ontvangen dat deze in week 43 wordt uitgeleverd.

 

Dat zou dus 18 weken zijn.

 

Nu maar hopen dat alles goed gaat.

 

Gr. Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto wordt vrijdag geleverd. Ik was bij de dealer en gooide een balletje op over de levertijden. Ik kreeg te horen dat t ergste leed geleden is met de levertijden. Als ik dezelfde auto nu zou bestellen zou deze nog dit jaar geleverd worden. RNS510 is nog maar +4 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat me dus blij maken :D De laatste keer dat ik me bij de dealer vervoegde voor een bakkie koffie wisten ze me te vertellen dat ze een extra productielijn aan het opstarten zijn voor de RNS510 systemen. Volgens hen niet alleen op de optielijst geliefd, maar ook bij het dievengilde. :( Als de levertijden voor RNS510 zo drastisch teruglopen kan dit volgens mij alleen maar betekenen dat deze productielijn is opgestart. Verder had ik niet van die vreemde dingen erop of eraan. De 20 TDI CR schijnt ook probleemloos leverbaar te zijn. Enfin, 'k ga nog maar es bellen :) Ga je nog wat foto's plaatsen van je nieuwe aanwinst??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden