Ga naar inhoud
  • 0

Hoe lang is jullie laadkabel (3.7kw)


1400intrider1400

Vraag

Was ik al weer…🤭

Ik wil op mijn werk de auto aan de laadpaal zetten zodat ik volledig elektrisch naar huis kan.

Dat GTE de laadklep aan de voorkant heeft, zie ik als voordeel. Namelijk geen snoer langs de auto, maar ook bezig bij de laadpaal. Dat betekent dat het laadsnoer best kort kan zijn. En ik denk: hoe korter hoe makkelijker op te bergen.

nu was ik benieuwd: wat zijn jullie ervaringen? Welke lengte adviseren jullie mij?

aangepast door 1400intrider1400
Foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
18 uren geleden, 1400intrider1400 zei:

Dat betekent dat de laadklep best kort kan zijn. Welke lengte adviseren jullie mij?

Ik zou aan de klep niet aanpassen....
En ik kan ook achteruit inparkeren dus of klep aan voorzijde of achterzijde zit vind ik niet relevant.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Petroman zei:

Ik zou aan de klep niet aanpassen....
En ik kan ook achteruit inparkeren dus of klep aan voorzijde of achterzijde zit vind ik niet relevant.
 

denk niet dat hij zinnens was om de laadklep aan te passen ....

mijn oplaadkabel is ongeveer ( granny charger ) 1 m tot aan de blok en van de blok ongeveer 3 m  , dus ongeveer 4 m van stopcontact tot spul

dat in de auto inplugt  😴

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bovenstaande vraag heb ik gesteld omdat ik het steeds oprollen van een lang laadsnoer me erg irritant lijkt. Zeker bij vies nat weer. Tegelijkertijd: een te kort snoer kan problemen opleveren bij sommige laadpalen ivm de afstand.

 

Ik denk de oplossing gevonden te hebben. Deze heb ik besteld:

image.thumb.png.dee5a55d7b6bacf850ba39290d2d20d3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met zo een spiraalkabel heb je wel wat meer speling en flexibiliteit maar je creëert volgens mij wel wat meer trekspanning op de stekker als de spiraalkabel dan wat in uitgetrokken toestand zal ingeplugd worden. Wat ook resulteert in een hogere belasting op de stekker vergendelingen. Rij zelf geen GTE dus geen idee of dit invloed kan hebben, denk gewoon volgens mijn ervaring als technicus 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
57 minutes ago, wulfke said:

Met zo een spiraalkabel heb je wel wat meer speling en flexibiliteit maar je creëert volgens mij wel wat meer trekspanning op de stekker als de spiraalkabel dan wat in uitgetrokken toestand zal ingeplugd worden. Wat ook resulteert in een hogere belasting op de stekker vergendelingen. Rij zelf geen GTE dus geen idee of dit invloed kan hebben, denk gewoon volgens mijn ervaring als technicus 

Ja dat is een goeie. Die gedachte volg ik. Ik ga dat ding niet maximaal uitrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Petroman zei:

Maar ja hoe lang is die spiraalkabel nu ?
Gewoon en max. uitgetrokken?

ik denk wel dat het stress op de laadbox kan zetten ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)
On 5-7-2024 at 08:52, bert111 said:

ik denk wel dat het stress op de laadbox kan zetten ...

 

Niet uitgetrokken is de kabel 1,5. 
 

Het ding weeg best wel wat, dus inderdaad, er kan best wat kracht op de aansluitpunten ontstaan.

Als ik het zo inschat is dat niet erg om twee meter, misschien nog eens drie, te overbruggen. Verder zou ik niet graag, want dan komt naast het gewicht ook spanning door de uitgetrokken spiraal erbij.

Mijn conclusie tot zover: perfect voor de gte met de neus ingeparkeerd bij de laadpaal. Geen viezigheid van de grond na regen, niet oprollen na gebruik. Wil je wat meer afstanden overbruggen, dan zou ik deze niet nemen.

 

 

 

IMG_1622.jpeg

aangepast door 1400intrider1400
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, 1400intrider1400 zei:

Niet uitgetrokken is de kabel 1,5. 
 

Het ding weeg best wel wat, dus inderdaad, er kan best wat kracht op de aansluitpunten ontstaan.

Als ik het zo inschat is dat niet erg om twee meter, misschien nog eens drie, te overbruggen. Verder zou ik niet graag, want dan komt naast het gewicht ook spanning door de uitgetrokken spiraal erbij.

Mijn conclusie tot zover: perfect voor de gte met de neus ingeparkeerd bij de laadpaal. Geen viezigheid van de grond na regen, niet oprollen na gebruik. Wil je wat meer afstanden overbruggen, dan zou ik deze niet nemen.

 

 

 

IMG_1622.jpeg

 

20240707_075354.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn laadkabel opgerold en vast gezet met een bandje van klittenband. Als ik ga laden haal ik 1 slag aan de laadpaal kant los en 2 slagen aan de auto kant, de rest van de kabel blijft opgerold en die hang ik aan het bordje bij de laadpaal. Mist er een bordje hangt. Zo houd ik de kabel van de grond en wordt niet smerig. En ik heb een microvezeldoek in de kofferbak, mocht de kabel nat of toch vies zijn, dan maak ik hem droog of schoon. 
Het is den kleine moeite, maar ik doe mij zelf er een groot plezier mee,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had altijd begrepen dat je de kabel moet losmaken en niet moet oprollen.

Ik heb trouwens geen problemen met een vieze kabel, ik leg de hele handel zo in de achterbak.

De mijne is 5 meter lang en die heb ik wel eens nodig gehad als er nog maar een laadpaaltje beschikbaar is en de rest van de laadmensen niet zo goed kan parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Vandaag voor het eerst gebruikt. Precies zoals ik bedacht had. Voorbeeldje er naast met de boel langer en op de grond. In geval van regen gore bende (idd met een doek aan de slag). Ik geloof dat ik voor deze opstelling (precies zo op mijn werk) de goede keuze heb gemaakt.

Als ik vijf meter moet overbruggen dan heb ik denk ik een probleem. 😁

P.s: thuis laad ik met 230v. Daar erger ik me nu al aan (oprollen, soms schoonmaken en opbergen). Maar ik wil doorgaans langzaam laden zodat mijn zonnepanelen het bij kunnen benen. Een wallbox is dan minder interessant. Behalve dus het gemak van inpluggen.

IMG_1632.thumb.jpeg.2c8aa4e0a8802093272d38b844ac8af9.jpeg

aangepast door 1400intrider1400
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Fiat heeft er ook over nagedacht. 

 

https://www.facebook.com/share/r/wYgmkXYEX7BwhMf2/

Nice, maar om het Italiaans te houden, er zal altijd wel een bestuurder zijn die er een spaghetti van maakt en het ding niet meer op zijn plaats krijgt 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden