Ga naar inhoud
  • 0

3C ABS unit niet meer te benaderen


Kevin Passat 2.0
 Share

Vraag

Goedenavond mensen, daar ben ik weer.
Vanavond weer het e.a. Aan de Passat gedaan.
Eerst het b7 stuur incl. weerstandje. En deze werkt perfect.
Daarna de clima Gen3 gedaan, en ook deze werkt perfect (icm de luchtkwaliteit sensor)
Daarna was het nog niet zo laat, dus dat gelijk even het tpms knopje in te bouwen.
Van de week had ik via vcds al gekeken of de code geaccepteerd zou worden en dat was het geval, dus de abs unit was geschikt.
Daarna de functie weer uitgezet omdat de schakelaar etc er nog niet in zat.
Vanavond dit ingebouwd en het rode rode draadje op pin 4 van de abs stekker gezet.
So far so good.
 
Echter nu is het 1 kerst verlichting op het dashbord en kan vcds de abs unit niet meer vinden.
Ik heb de accu al los gehad en het rode draadje maar even door geknipt, maar dat brengt helaas geen soulaas.
Ik zal wel weer even een scan posten, maar is er iemand die toevallig al een antwoord weet?
 
Mvg. Kevin

Ps. Ik rij net naar huis vanaf de zaak, maar overal lijkt storing in te zitten.

Ook de clima lijd een eigen leven, de tankmeter geeft allemaal verschillende dingen aan, snelheidsmeter werkt niet etc.
Je zou bijna denken. Dat er een bus storing in zit.
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 1

Net even wat schema's gevonden en de ABS krijgt voeding vanaf een zekering SB2 / 30A motorcompartiment 

Maar ook een zekering toch vanaf de SD box ipv de SC box - dus de box rechts in het dashboard.  Zou gaan om SD1 5A en SD17 5A maar ook SD2 is mogelijk gezien ze allemaal wel gerelateerd zijn met de ABS, parkeerrem module of Parkeerknop..

Ook de de 3C schema's geven de G45 sensor weer op pin4 van de ABS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Andere ABS is proberen waard en alleszins goedkoper dan een andere wagen..

Ivm de zekeringen, is niet omdat de zekering niet stuk is dat hij daarom voeding krijgt. Dus eigenlijk zou je moeten meten of die zekering wel voeding krijgt. Tenzij je rechtstreeks op de ABS stekker zou meten dan weet je het heel zeker dat deze wel alle spanningen binnen krijgt om goed te functioneren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

is de motor code van jouw 2.0 (T)FSI BVY?

Als het een BVY is, is de combinatie ook met een P versie ABS geleverd geweest.

Dan zou dit de code kunnen zijn....

image.png.7a7eb11ae554919da51aca2086177924.png

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Het lijkt me eerder een can-bus probleem. Alle modules die op drive-can zitten zijn niet te bereiken. Mogelijk een kortsluiting van de can draden, of een onderbreking aan de gateway(bv draadje los in de stekker...)

Een defecte ABS zou de communicatie met de handremmodule bv. niet mogen verhinderen.

Je zou ook de ABS kunnen losmaken, en kijken dat je de andere modules dan kan benaderen (DSG, handrem...) pas indien je die dan terug kan bereiken zou je kunnen zeggen dat je ABS module defect is.

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1
1 uur terug, Kevin Passat 2.0 zei:


Hoi Dre ,
Bij de gateway lijkt alles goed te zitten.
Ivm kabellengte vanaf de abs naar binnen toe, kan ik slecht zien of daar een draadbreuk zit.
Is er een bepaalde draadkleur(en) waar ik specifiek naar zou moeten kijken?

Ik kan me alleen voorstellen dat daar dan een breuk oid zit, omdat langs die weg de extra kabel getrokken is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Can-bus draden zijn twee ineengedraaide draden, oranje/zwart en oranje/bruin.

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Kabel getrokken (lekker bijkomen onder dat dashboard)

Contact aan, en handrem lampje gaat weer netjes uit.

Laptop eraan, en abs unit is weer te benaderen.

Stonden fouten in over geen communicatie.

Fouten gewist, en nu staat er alleen nog maar de stuurhoeksensor geen afstelling.
Maar die is logisch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snelheidsmeter is ABS gerelateerd (ABS registreert snelheid)
Brandstof meter is ABS gerelateerd, Zodra de auto rijdt wordt door ABS de klotsbewegingen van de vloeistof in de tank gecompenseerd door de G-sensor die registreert hoe de auto beweegt. Daardoor zit er een vertraging in de beweging van de naald. Anders zou je brandstofmeter bij bochten/optrekken/afremmen constant verschuiven.
 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt alsof er een draadbreuk in je kabelboom zit. Eerst had je al een melding dat je automaat niet bereikbaar is. Nu is er ook geen communicatie meer met je ABS blok.
dus veel werkt niet meer zoals hoort. Je hebt ook een draad bijgevoegd in je ABS. Zou de stekker van de ABS eens los trekken en kijken of er geen contacten verbogen zijn.
Je hebt kans dat je straks alles overnieuw moet inleren.
Dit is helaas geen fijne storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is al een hele geruststelling

Ik heb stekker idd al los weer los gehad om na te kijken, maar alles ziet er goed uit.
Ik zal de kachelmotor eens demonteren zodat ik goed bij de doorvoer kan komen. Misschien vind ik wat aan de draden die naar de abs pomp gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eens beginnen met de zekeringen te controleren, zowel de zekeringbox in motorcompartiment als deze links in het dashboard, lijkt wel of er bepaalde delen geen spanning krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Dat is al een hele geruststelling emoji22.png

Ik heb stekker idd al los weer los gehad om na te kijken, maar alles ziet er goed uit.
Ik zal de kachelmotor eens demonteren zodat ik goed bij de doorvoer kan komen. Misschien vind ik wat aan de draden die naar de abs pomp gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je ABS zit toch aan de andere kant dan de kachelmotor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je ABS zit toch aan de andere kant dan de kachelmotor?

ABS zit aan die kant in je motorruim. En de kabels gaan achter je kachel motor door het schutbord.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou eens beginnen met de zekeringen te controleren, zowel de zekeringbox in motorcompartiment als deze links in het dashboard, lijkt wel of er bepaalde delen geen spanning krijgen. 

Zekering F2 in het motor compartiment is heel.
Welke kan ik nog meer nakijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
28 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:


Zekering F2 in het motor compartiment is heel.
Welke kan ik nog meer nakijken?

Zekering F2 is zo te zien voor de ABS maar ik doel meer op een gemeenschappelijke zekering gezien er meerdere delen moeilijk doen over sensoren die niet communiceren enz. Er zijn bvb zekeringen in de zekeringbox in het motorcompartiment die voeding geven naar de SC box in het dash. Dus als je de mogelijkheid hebt zou je ze best allemaal even nazien/doormeten/controleren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zekering F2 is zo te zien voor de ABS maar ik doel meer op een gemeenschappelijke zekering gezien er meerdere delen moeilijk doen over sensoren die niet communiceren enz. Er zijn bvb zekeringen in de zekeringbox in het motorcompartiment die voeding geven naar de SC box in het dash. Dus als je de mogelijkheid hebt zou je ze best allemaal even nazien/doormeten/controleren 

Alle zekeringen zijn “helaas” heel.
Morgen als goed is optijd klaar met werk, dus dan ga ik dr kabelboom naar de ABS pomp controleren.
En dan hoop ik dat ik daar wat vind. Anders zou ik echt niet weten hoe dan verder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of het gerelateerd is maar de ELV storing zou me ook zorgen baren. Zou even de schema's moeten bekijken en uitzoeken of de ELV vrijgave geeft naar bvb een relais op het boordnet welke dan op zijn beurt spanning geeft naar bepaalde delen welke bvb nu niet willen communiceren. 

Of er is iets aan de hand met de onlangs vervangen gateway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staan er nog wel een paar die recenter zijn die betrekking hebben op de ELV (elektronische lenkrad verriegelung) . Daarom dat ik ook eens aangaf om de fouten eventueel allemaal eens te wissen en kijken wat er allemaal terug komt zodat je een beter overzicht hebt van wat op dit moment relevant is en geen rekening moet houden met "oude" fouten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
46 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Aah oké.
Is er een manier in vcds om alle fout codes in 1x te wissen?

Ja die is er, bij een originele full versie VCDS kabel en software kan je in hetzelfde scherm als het maken van een log links een knop indrukken "delete all DTC's" en dan zal hij alle fouten wissen. Ikzelf heb een lite versie kabel en bijhorende VCDS en hiermee lukt het niet en moet ik elke module afzonderlijk benaderen en foutloos maken. Dus zal je eens moeten kijken of dit met uw versie VCDS en kabel wel lukt. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden