Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Goedenavond mensen, daar ben ik weer.
Vanavond weer het e.a. Aan de Passat gedaan.
Eerst het b7 stuur incl. weerstandje. En deze werkt perfect.
Daarna de clima Gen3 gedaan, en ook deze werkt perfect (icm de luchtkwaliteit sensor)
Daarna was het nog niet zo laat, dus dat gelijk even het tpms knopje in te bouwen.
Van de week had ik via vcds al gekeken of de code geaccepteerd zou worden en dat was het geval, dus de abs unit was geschikt.
Daarna de functie weer uitgezet omdat de schakelaar etc er nog niet in zat.
Vanavond dit ingebouwd en het rode rode draadje op pin 4 van de abs stekker gezet.
So far so good.
 
Echter nu is het 1 kerst verlichting op het dashbord en kan vcds de abs unit niet meer vinden.
Ik heb de accu al los gehad en het rode draadje maar even door geknipt, maar dat brengt helaas geen soulaas.
Ik zal wel weer even een scan posten, maar is er iemand die toevallig al een antwoord weet?
 
Mvg. Kevin

Ps. Ik rij net naar huis vanaf de zaak, maar overal lijkt storing in te zitten.

Ook de clima lijd een eigen leven, de tankmeter geeft allemaal verschillende dingen aan, snelheidsmeter werkt niet etc.
Je zou bijna denken. Dat er een bus storing in zit.
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Er zitten in jouw passat verder geen module die op drive-can alleen aangesloten zijn, wel combinatie van verschillende can signalen, maar dat is dus moeilijk te achterhalen wel kanaal al dan niet werkt, communicatie is er...

Maar aangezien je met de andere ABS-blok ook geen verbinding kan maken is het wel duidelijk dat er ergens in de bedrading iets mis is, dat kan dus zowel 12V voeding zijn, als canbus, als massa...

Zoekwerk dus. Alles extra goed controleren. Veel succes!

grtz, dre

  • 0
Geplaatst

Ik vermoed toch echt de kabelboom daar waar hij door het schutbord gaat.

Ik ga de stekker open maken en het dashboard kastje eruit halen, accu los koppelen, en dan met een ohm meter de draden van de stekker naar binnen meten of er contact is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Als er iets mis is met de canbus zouden beide draden al door moeten zijn of in kortsluiting liggen, indien 1 draad door zou je nog communicatie hebben maar wel een melding ivm "single wire operation" . 

  • 0
Geplaatst

Oké, dus vooraleerst, voordat ik alle twisted pair kabels ga controleren, dus massa en 12v controleren.
2 vraagjes,
-Op welke pinnen op de abs unit moet 12 volt staan?
-hoe controleer ik een massa sluiting?
Alle (Dieseltje) verdenkt het voor 95% en dat geloof ik best, maar hoe kom ik daar achter?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

De dikke pinnen (buitenste) zijn voor de stroomvoorziening (plus en massa)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Massasluiting op de CAN is terug te zien bij andere apparaten op diezelfde CAN. Die zijn dan óf niet bereikbaar óf geven letterlijk dat als foutcode/melding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Oké thnx.

Ik heb natuurlijk wat apparaten niet beschikbaar.

Maar hoe kan ik meten welke draden massa sluiting hebben.

Of is dat simpelweg, dat er een massa draad geen massa maakt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Als de CAN massa sluiting maakt:
Haal je gateway los en meet tussen je chassis en de CAN draden op de ABS stekker.
Als je dan een directe verbinding naar de massa meet, weet je dat daar je probleem zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Ik heb het nog even voor je opgezocht:

Plus draden op de ABS stekker:
Pin 1 (KL30 = Continu) = Zekering A7 (Draadkleur Rood/Geel)
Pin 14 (KL15 = Geschakeld) = Zekering D2 (Draadkleur Zwart/Geel)
Pin 15 (KL30 = Continu) = Zekering D17 (Draadkleur Rood/Blauw)
Pin 25 (KL30 = Continu) = Zekering B2 (Draadkleur Rood/Wit)
(Zie bijgevoegde plaatjes voor de nummering van de zekeringen)

Massa draden op de ABS stekker:
Pin 13 (Draadkleur Bruin)
Pin 38 (Draadkleur Bruin)

CAN draden:
Pin 22 = CAN High = CAN Gateway pin 16 (Draadkleur Oranje/Zwart)
Pin 24 = CAN Low = CAN Gateway pin 6 (Draadkleur Oranje/Bruin)
Pin 17 = CAN High = Handremmodule pin 16 (Draadkleur Groen/Geel)
Pin 19 = CAN Low = Handremmodule pin 17 (Draadkleur Wit/Geel)

Zekeringbox D

Zekeringen D.png

Zekering Box B

Zekeringen B.png

Zekering Box A

Zekeringen A.png

aangepast door maxx007at
  • 0
Geplaatst
De Can-bus draden zijn twee ineengedraaide draden, oranje/zwart en oranje/bruin.
grtz, dre

De oranje/bruin heeft contact met massa.
Als de accu is aangesloten.
Zonder aangesloten accu is dat niet het geval


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • 0
Geplaatst

1d2824cc618f3425c0a2b96744108635.jpg
Zet hem eens in deze stand en meet dan vanaf je chassis. (Met de accu los)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden