Ga naar inhoud
  • 0

ACC inbouwen


Vraag

Weet iemand wat je exact nodig hebt voor het inbouwen van ACC wanneer lane assist en front assist al aanwezig is?

Ik heb al het e.e.a. uitgezocht en er wordt vaak aangegeven dat je de ABS pomp moet vervangen maar ik vermoed dat ik al een juiste heb omdat Front Assist ook al het rem pedaal voor je kan bedienen? 

Rest dan alleen de juiste stuurknoppen en een andere gaspedaal? Of mis ik dan nog zaken. 

Is het evt interessant om een ander stuur te zoeken met de juiste knoppen? Ik begreep dat een stuur demonteren best lastig is met kans op afbrekende plastic lipjes. 

Dien je ook nog een product key te kopen om de optie te laten vrijschakelen na inbouw? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
4 minuten geleden, wulfke zei:

Euhmm, ACC en een rotonde gaan niet samen denk ik 🤔 , denk dat je de lane assist bedoeld 

Bij een rotonde schrikt het systeem en weet niet wat ie moet doen. :lol:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
2 uren geleden, wulfke zei:

Ik kan het niet, ik kan kiezen tussen alles uit, ACC of snelheidsbegrenzer (dan kan je de gaspedaal volledig indrukken maar kan je maximaal de snelheid rijden dan wat is ingesteld)

Is het niet zo dat als je Front Assist uitzet je ACC verandert in gewone CC? Ik heb het nooit geprobeerd overigens, dus geen garantie op succes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Volgens mij had Matthijs dat ook gezegd. Ook kon de cruise control op 230km/h i.p.v. maximaal 160km/h.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Het lijkt dat de normale CC ook voorzien is van CP. Als ik onderstaand pakket zie bij Kufatec staat er ook onderaan vermeld 'ODIS and online connection are required to activate the system'

https://www.kufatec.com/en/volkswagen/vw-passat/passat-b8-3g/cruise-control-retrofit-for-vw-passat-b8-41482

Misschien toch maar langs Cartronic om het te laten regelen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik herken de beschrijving van@wulfke over de nadelen van ACC op de snelweg. Hij kan soms te hard en te lang remmen waardoor je alle vaart kwijt bent. En daarna weer optrekken gaat erg traag. Ik zet op de snelweg regelmatig de ACC even uit als er een auto onverwachts voor mij komt. Werkt prima.
Op provinciale wegen is de ACC weer fijner dan de CC: als de auto voor je net wat langzamer rijdt dan jij moet je de CC uit zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
On 5-6-2021 at 22:07, Ozzy said:

Nee, het is enkel ACC of niets. Of VW heeft het sinds een bepaald jaartal aangepast ofzo.

Klopt, vandaag gekeken. Zit dus zelfde als bij Peter

On 5-6-2021 at 22:08, Ozzy said:

Bij een rotonde schrikt het systeem en weet niet wat ie moet doen. :lol:

Ik weet niet welk systeem het doet, maar mijne remt wel degelijk af bij bochten en rotondes.

On 5-6-2021 at 23:38, tvc15 said:

Is het niet zo dat als je Front Assist uitzet je ACC verandert in gewone CC? Ik heb het nooit geprobeerd overigens, dus geen garantie op succes.

Klinkt niet onwaarschijnlijk.

6 hours ago, dieseltje said:

Het blijven allemaal assistenten, het is geen autonoom rijden systeem ;-) 

Precies, soms even 'helpen' met wat gas bij. Of even remmen als iemand in gaatje duikt. Dat moest je ook met normale CC. Maar voor situaties die geen snelle ingreep nodig hebben, vind ik het ideaal!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Prijzen inmiddels binnen, 480 voor CC en 900 euro voor ACC.... Schijnt allebei zelfde inbouw te zijn alleen kennelijk het activeren van de ACC is een stuk duurder. De knoppenset op het stuur is wel verschillend uiteraard. 

Wie geeft mij even een zetje in de goede richting 🤪 ga ik de ACC erg missen? ( gebruik het sowieso niet voor woon werkverkeer )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb de gewone CC en dat bevalt prima. Hoewel ACC me ook fijn lijkt, gaat het ook gepaard met eigenlijk ongewenste ingrepen ivm te weinig afstand. Met de gewone CC heb ik het gevoel iets meer zelf in control te zijn. Helemaal zonder CC is denk ik wel een gemis, en bovendien scheelt het 10% in het verbruik op de langere stukken.

Nu heb ik een handbak, en zaken als de file-assistent zijn dan niet eens mogelijk.

Of het belangrijk voor je is, is dus vooral een persoonlijke keuze/afweging.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 uur geleden, WJT_ zei:

Prijzen inmiddels binnen, 480 voor CC en 900 euro voor ACC.... Schijnt allebei zelfde inbouw te zijn alleen kennelijk het activeren van de ACC is een stuk duurder. De knoppenset op het stuur is wel verschillend uiteraard. 

Wie geeft mij even een zetje in de goede richting 🤪 ga ik de ACC erg missen? ( gebruik het sowieso niet voor woon werkverkeer )

Die prijzen vallen best mee. Met een DSG zou ik voor ACC gaan.

Wat bedoelen ze precies met activeren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
2 minutes ago, Ozzy said:

Die prijzen vallen best mee. Met een DSG zou ik voor ACC gaan.

Wat bedoelen ze precies met activeren?

Volgens mij net zo als met carplay ontgrendelen heb je zo’n registratie document nodig van VW wat ze dan online gebruiken om de optie te activeren? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden