Ga naar inhoud

• 0

Beste rij-stand voor de GTE ?

koert

Vraag

Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen,

Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden..

Verder ook gemerkt dat t voorverwarmen van de auto op de kabel vervolgens ook heel veel scheelt.

De test bestond uit:

- 6 Dagen achter elkaar exact dezelfde rit,deze bestond uit n stukje snelweg,daarna een "80" weg met veel stoplichten en nog wat straten.De enkele reis afstand bedroeg 24 Km

1e twee dagen; accu's volgeladen (gaf 50km aan) gereden in B stand--> echte actieradius 35 km..

2e 2 dagen; auto en accu's voorverwarmd tot 21gr en accu's volgeladen (gaf 51km aan) gereden in B stand ---> echte actieradius 42km

3e 2 dagen:auto en accu's voorverwarmd tot 21gr,accu's volgeladen(gaf 52km aan)gereden in D stand ---> echte actieradius 48 km !!

Zo'n verschil had ik zelf niet verwacht,het scheelt dus wel 13 Km !! of je in B of D stand rijd en de auto en accu's op temperatuur zijn of niet...wow

In de laatste stand haalde ik dus ook precies weer tot de oprit en had nog 1 km over.

Wel fijn om te weten wat ik vooral in de Winter moet doen..

Overigens is in Hybride modus bij lange ritten de B stand wel weer effectiever had ik t idee bij afgelopen vakantierit naar Frankrijk,Je houd dan steeds genoeg over in de accu's om bij steil of lang bergop een flinke elektrisch boost te houden wat natuurlijk veel zuiniger is dan met benzine bergop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omda

...beetje laat, maar daar ben ik er één van. Ik had hiervoor en Audi A5 met een 1.8 tfsi en gechipt door @Vdub. Leuke kar, best een redelijk vermogen, maar de GTE is veel krachtiger. De reden om over

Heb net gelezen dat je hem beter kan verkopen voor weinig😉

Aanbevolen berichten

• 0
1 uur terug, bert111 zei:

Ja hoor , ik heb hem ook 😍

Ik heb het 2de kastje aan de autosleutel hangen , kan daar of binnen in de auto op/af zetten

Heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat de afstandsbediening van de standkachel een enorm bereik heeft. Heeft volgens mij zelfs een eigen ontvangstantenne in de dakantenne zitten. Naast GPS en 3G/4G.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 minuut geleden, bm-er zei:

Heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat de afstandsbediening van de standkachel een enorm bereik heeft. Heeft volgens mij zelfs een eigen ontvangstantenne in de dakantenne zitten. Naast GPS en 3G/4G.

goed hoor 👍

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat klopt,ik had het net toevallig opgezocht,de afstandsbediening is radiografisch en heeft n bereik van 1000!! meter..wow..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nou moet ik natuurlijk ook snel zo'n AB hebben....iemand nog 1 liggen toevallig? Ik heb webasto al gemaild..ben benieuwd..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
2 minuten geleden, koert zei:

Nou moet ik natuurlijk ook snel zo'n AB hebben.emoji37.png...iemand nog 1 liggen toevalligemoji51.png? Ik heb webasto al gemaild..ben benieuwd..

Bereid je maar voor op een hartverzakking.. Volgens mij moet ie daarna nog ingeleerd worden. Het kan maar zomaar zijn dat ze je doorverwijzen naar de VW dealer voor een nieuwe Webasto sleutel.

aangepast door Ozzy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Zo zie je maar dat een Zweedse schone importeren ook zijn voordelen heeft. 

Ja echt he,ik had ook allemaal rubber/plastic bakken ipv matten achter en in de kofferbak,vond ik ook super..die naadloos passende inlays zijn ook zo schoon en weer als nieuw.Schijnen al die "zweden" standaard te hebben..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Bereid je maar voor op een hartverzakking..

Haha,ja ,vrees t ook ,ik laat t wel weten ..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Of op ebay. Wel even kijken dat je er eentje van de juiste generatie krijgt. Niet lang na de introductie van de B8 (Okt 2014) is er een nieuwe generatie standkachels geïntroduceerd. Met name het verbruik zou een stuk lager liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Of op ebay. Wel even kijken dat je er eentje van de juiste generatie krijgt. Niet lang na de introductie van de B8 (Okt 2014) is er een nieuwe generatie standkachels geïntroduceerd. Met name het verbruik zou een stuk lager liggen.

denk dat ik de nieuwe heb dan,is van juli '16 en is de thermo top evo 5Kw, is ook precies t ding wat ze nu nog verkopen bij webasto..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Geplaatst (aangepast)
3 hours ago, Ozzy said:

Bereid je maar voor op een hartverzakking.. Volgens mij moet ie daarna nog ingeleerd worden. Het kan maar zomaar zijn dat ze je doorverwijzen naar de VW dealer voor een nieuwe Webasto sleutel.

Ik heb al gevonden dat ik de T91 handzender moet hebben en die kost € 141,50...maar ...zag ook dat dit al een paar keer onderwerp was op dit forum( https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/45714-webasto-standkachel-met-ab-uitbreiden/ ) en dat t nogal n gedoe is om de nieuwe zender aan te melden. t handigst zou zijn de blauwe stekker van de ontvanger te trekken, weer aan te sluiten en dan binnen 6 seconden op de off button drukken, maar ja...waar zit de ontvanger?...iemand hier ervaring mee?Verder zou je in module 08 van vcds  "standheizung" kunnen zien of er al ooit een remote op aangemeld is zodat je er ook een nieuwe op aan kunt melden. Ik heb alleen geen vcds. Ik heb wel vcds Lite wat prima werkte op mijn v orige auto's ;  2 audi's A6, TT en Passat B5 maar ik denk niet dat dit op de B8 2016 gaat werken?? andere bus of zo?of werkt t wel?

aangepast door koert
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden