Ga naar inhoud

  • 0

Beste rij-stand voor de GTE ?


koert

Vraag

Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen,

Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden..

Verder ook gemerkt dat t voorverwarmen van de auto op de kabel vervolgens ook heel veel scheelt.

De test bestond uit:

 

- 6 Dagen achter elkaar exact dezelfde rit,deze bestond uit n stukje snelweg,daarna een "80" weg met veel stoplichten en nog wat straten.De enkele reis afstand bedroeg 24 Km

 

1e twee dagen; accu's volgeladen (gaf 50km aan) gereden in B stand--> echte actieradius 35 km..

 

2e 2 dagen; auto en accu's voorverwarmd tot 21gr en accu's volgeladen (gaf 51km aan) gereden in B stand ---> echte actieradius 42km

 

3e 2 dagen:auto en accu's voorverwarmd tot 21gr,accu's volgeladen(gaf 52km aan)gereden in D stand ---> echte actieradius 48 km !!

 

Zo'n verschil had ik zelf niet verwacht,het scheelt dus wel 13 Km !! of je in B of D stand rijd en de auto en accu's op temperatuur zijn of niet...wow

In de laatste stand haalde ik dus ook precies weer tot de oprit en had nog 1 km over.

 

Wel fijn om te weten wat ik vooral in de Winter moet doen..

 

Overigens is in Hybride modus bij lange ritten de B stand wel weer effectiever had ik t idee bij afgelopen vakantierit naar Frankrijk,Je houd dan steeds genoeg over in de accu's om bij steil of lang bergop een flinke elektrisch boost te houden wat natuurlijk veel zuiniger is dan met benzine bergop.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omda

...beetje laat, maar daar ben ik er één van. Ik had hiervoor en Audi A5 met een 1.8 tfsi en gechipt door @Vdub. Leuke kar, best een redelijk vermogen, maar de GTE is veel krachtiger. De reden om over

Heb net gelezen dat je hem beter kan verkopen voor weinig😉

Aanbevolen berichten

  • 0

Haha geweldig,zoals ik al zei,de auto heeft steeds meer leuke verassingen en dat na een jaar...Vanavond de "echte" webasto standkachel geprobeerd.Ik kwam ineens in menu's die ik nog nooit gezien had en blijkbaar dus bij de standkachel horen.Ook hier kun je een wegrijdtijd programmeren maar werkt alleen via menu of een afstandsbediening en niet de app.
Auto stond met bevroren ruiten ijskoud en met haast lege accu (5km) voor de deur.Expres nog geen lader aangesloten om zeker te weten dat t verwarmen toch niet daar vandaan komt.Kachel aangezet met de "direct verwarmen" knop......Auto begon zachtjes te blazen en loeien ...Binnen een kwartier,alle ruiten ontdooid en écht 23 graden binnen.....geweldig!...Nooit gewetenen echt wel een vétte! optie...heel blij mee...nu nog effe een afstandsbediening ergens vandaan halen want die wil ik nu ook natuurlijk
4e722b09cd5ca91bb8cca62c90cb1537.jpg

392aaf56e98b22813ac009011afbeb18.jpg

8743afd45b8aaf70fb5b265124e53538.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Kijk, daar heb je tenminste wat aan. Ik ga het morgenochtend eens testen. Aanzetten via de website, niet de app. Eens kijken of dat hok wil verwarmen.

De app of de webportal is volgens mij t zelfde ,de portal kan niet meer of iets anders dan de app ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
10 minuten geleden, Groovejunk zei:

Kijk, daar heb je tenminste wat aan. Ik ga het morgenochtend eens testen. Aanzetten via de website, niet de app. Eens kijken of dat hok wil verwarmen.

Heb net gelezen dat je hem beter kan verkopen voor weinig😉

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De app of de webportal is volgens mij t zelfde ,de portal kan niet meer of iets anders dan de app ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt. Maar de app reageert wel anders dan de site.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 minuut geleden, Groovejunk zei:

Voor weinig zelfs.. nou. Vooruit. Matsprijsje voor jou 20.500,- MY 2016 net grote beurt gehad, nieuwe accu en 90k km. Koffie erbij? emoji3060.png

Tik foutje zeker, moet zijn €2500,-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Klopt. Maar de app reageert wel anders dan de site.

ok......anders als in sneller?..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

ok......anders als in sneller?..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is wel mijn ervaring. Ik heb diverse malen gehad dat ik de auto wilde verwarmen/koelen via de app en dat de actie wel erg lang duurde. Via de site reageert het allemaal net even wat sneller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
@koertHet leuke aan een standkachel is dat je ook kan ''voorkoelen'' in de zomer.
 

door m op ventileren te zetten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De GTE heeft een elektrisch aangedreven aircopomp, bij vooraf klimatiseren ‘s zomers koelt hij dus geweldig, daar voegt de standkachel dus niets toe.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
13 minuten geleden, koert zei:

door m op ventileren te zetten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verwarmen op koelen of ventileren ofzo zetten. Er staat er i.i.g. een andere optie onder en die moet je hebben.
rPBXmRF.png

aangepast door Ozzy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
De GTE heeft een elektrisch aangedreven aircopomp, bij vooraf klimatiseren ‘s zomers koelt hij dus geweldig, daar voegt de standkachel dus niets toe.

Dacht ik ook ja, met klimatiseren kan ik electrische koelen of verwarmen,met interieur voorverwarmen kan ik dmv de (benzine) standkachel voorverwarmen of alleen ventileren.Ik heb dus de keus uit twee.Als t extreem koud is kan ik dus t beste via de standkachel voorverwarmen en via de kabel dan alleen laden tot vertrektijd zodat de accu's ook voorverwarmd zijn.Dat is denk ik t meest effectief en sowieso t snelst om de auto echt warm te krijgen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
De GTE heeft een elektrisch aangedreven aircopomp, bij vooraf klimatiseren ‘s zomers koelt hij dus geweldig, daar voegt de standkachel dus niets toe.

Dacht ik ook ja, met klimatiseren kan ik electrische koelen of verwarmen,met interieur voorverwarmen kan ik dmv de (benzine) standkachel voorverwarmen of alleen ventileren.Ik heb dus de keus uit twee.Als t extreem koud is kan ik dus t beste via de standkachel voorverwarmen en via de kabel dan alleen laden tot vertrektijd zodat de accu's ook voorverwarmd zijn.Dat is denk ik t meest effectief en sowieso t snelst om de auto echt warm te krijgen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Op 7-1-2021 om 21:22, tvc15 zei:

Daar heb je wat aan! In NL kan je geen ‘echte’ standkachel bestellen af fabriek op de GTE, in Duitsland wel. Ik ben benieuwd of @bert111 een echte standkachel (op benzine) op z’n Zweedse schone heeft. Lijkt me typisch iets dat praktisch iedereen in Zweden meebestelt.

Ja hoor , ik heb hem ook 😍

Ik heb het 2de kastje aan de autosleutel hangen , kan daar of binnen in de auto op/af zetten

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden