Ga naar inhoud
  • 0

Beste rij-stand voor de GTE ?

koert

Vraag

Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen,

Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden..

Verder ook gemerkt dat t voorverwarmen van de auto op de kabel vervolgens ook heel veel scheelt.

De test bestond uit:

- 6 Dagen achter elkaar exact dezelfde rit,deze bestond uit n stukje snelweg,daarna een "80" weg met veel stoplichten en nog wat straten.De enkele reis afstand bedroeg 24 Km

1e twee dagen; accu's volgeladen (gaf 50km aan) gereden in B stand--> echte actieradius 35 km..

2e 2 dagen; auto en accu's voorverwarmd tot 21gr en accu's volgeladen (gaf 51km aan) gereden in B stand ---> echte actieradius 42km

3e 2 dagen:auto en accu's voorverwarmd tot 21gr,accu's volgeladen(gaf 52km aan)gereden in D stand ---> echte actieradius 48 km !!

Zo'n verschil had ik zelf niet verwacht,het scheelt dus wel 13 Km !! of je in B of D stand rijd en de auto en accu's op temperatuur zijn of niet...wow

In de laatste stand haalde ik dus ook precies weer tot de oprit en had nog 1 km over.

Wel fijn om te weten wat ik vooral in de Winter moet doen..

Overigens is in Hybride modus bij lange ritten de B stand wel weer effectiever had ik t idee bij afgelopen vakantierit naar Frankrijk,Je houd dan steeds genoeg over in de accu's om bij steil of lang bergop een flinke elektrisch boost te houden wat natuurlijk veel zuiniger is dan met benzine bergop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Leuke test. Hebben anderen vast wat aan. Mss leuk al iemand anders met vaste ritten van een ander type ook zo'n test doen met hun GTE.
Overigens weet ik wel uit ervaring dat er genoeg GTE rijders zijn die niet zo letten op verbruik maar graag gebruik maken vsn de extra power.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat klopt idd.die rijden alleen maar in gte stand..Dat doe ik niet,Doe alles in de buurt elektrisch tenzij wat verder weg.dan hybride..Vind t n leuke sport om te proberen zo efficient mogelijk te rijden,ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

t is dan alleen niet echt n zuinighedswonder ?...1 op 15 schat ik...Maar wel leuk,je gebruikt m dan meer als complete powerunit ...soort Formule 1 blok wordt t dan?,iets minder pk's ..dat dan wel?

Blijft toch een te gek ding niewaar?  die GTE ,je kunt de auto laten zijn waar jij op dat moment zin in hebt....geweldig toch! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

volgens de klanten die ik (met een Golf GTE) inmiddels heb voorzien van tuning is de auto er zeker niet onzuiniger op geworden, eerder zuiniger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nee dat snap ik, maar als je dan alleen gte stand rijd heb je ook een iets andere rijstijl en rij je per definitie natuurlijk minder zuinig dan dat je probeert zo veel mogelijk elektrisch of hybride te rijden...?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden