Ga naar inhoud

Steunpunt voor krik


antonio

Aanbevolen berichten

  • 5 months later...
  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik was weer eens op zoek naar een goedkope maar toch handige aanpassing voor m'n Passat, en kwam dit oude topic weer tegen. Ik heb hier toch nog een paar vragen over.

 

1. Geldt dit ook voor een Passat 3B (ik ga er een beetje vanuit dat dit het geval is)

2. Die ringen waarmee je die rubbers erin gedrukt hebt, Antonio, waar heb je die vandaan, en wat voor maat moet je daar voor hebben?

 

Heb ik van 't weekend ook weer wat te doen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was weer eens op zoek naar een goedkope maar toch handige aanpassing voor m'n Passat, en kwam dit oude topic weer tegen. Ik heb hier toch nog een paar vragen over.

 

1. Geldt dit ook voor een Passat 3B (ik ga er een beetje vanuit dat dit het geval is)

2. Die ringen waarmee je die rubbers erin gedrukt hebt, Antonio, waar heb je die vandaan, en wat voor maat moet je daar voor hebben?

 

Heb ik van 't weekend ook weer wat te doen ;-)

 

 

1 - Ja, zitten alweer enkele jaren op mijn 3B

 

2 - Niet te moeilijk doen, de rubbers druk je er zo in, de hardplastic binnenwerkjes heb ik met een blokje hout, wat zeepsop en een krik erin geduwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de kriksteunen gisteravond er naar aanleiding van dit topic er ook maar even ondergezet. Was vergeten dat ik ze nog had liggen :embarassed:

 

Is goed te doen. Kon mijn zoon zo ook mooi even zijn elementaire kluskennis opdoen. Hij mocht de krik bedienen :lol:

 

Was voor mij - voor de voorste steunen - eerst nog wat onduidelijk want vindt de punten daar op een ietwat onlogische verdiepte plek zitten waardoor de kriksteunen niet uitsteken. Met behulp van de foto's van dit forum toch mij verzekerd van de juiste plek. De gaten waren al open, er zat voor bij mij geeneens een platic dop op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, inderdaad ook maar eens doen een dezer dagen. Gekloot altijd met die wagen opkrikken nu die zo laag ligt. :angry:

 

Overigens pak ik hem nu meestal op die verdikking iets vóór die Audi krikpunten. Bij Antonio kan je hem zien op een van de foto's, die metalen plaat met knobbel waar ook het subframe aan vast zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat een gevaarlijk punt, die knobbel waar je het over hebt. Ik heb al vaker meegemaakt dat als je al 1 voorkant hebt opgekrikt dat die kant gaat schuiven op die knobbel als je de andere kant omhoog zet. Zette dan meestal nogmaals de krik eronder om de assteun er weer goed onder te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb de mod er ook op (onder) zitten. Ik heb de ringen om het rubber erin te drukken niet gebruikt (ik had er geen), maar heb de rubbers eerst voorzien van wat 'glijmiddel' en vervolgens rechtstreeks met de hydraulische krik erin gedrukt. De eerste duurde het langst, even kijken hoe dit het beste ging en er uiteindelijk achter gekomen dat die rubbers goed tegen een stootje kunnen. De overige 3 waren vervolgens peanuts...

 

Dat scheelt in het vervolg bij het opkrikken van de auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb de mod er ook op (onder) zitten. Ik heb de ringen om het rubber erin te drukken niet gebruikt (ik had er geen), maar heb de rubbers eerst voorzien van wat 'glijmiddel' en vervolgens rechtstreeks met de hydraulische krik erin gedrukt. De eerste duurde het langst, even kijken hoe dit het beste ging en er uiteindelijk achter gekomen dat die rubbers goed tegen een stootje kunnen. De overige 3 waren vervolgens peanuts...

 

Dat scheelt in het vervolg bij het opkrikken van de auto!

 

Ik had ook geen ringen. Toen ontdekte ik na enig zoeken dat in mijn doppendoos bij mijn luchtsleutel de grootste dop precies in het rubber paste. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Zo ik heb ze ook besteld, de dealer in sweetlakecity heeft ze niet op voorraad (zelfs nooit verkocht zei hij :roll: ). Morgen na 10u kan het gehaald worden. De kosten zijn wel iets gestegen na een paar jaar(logisch) 8N0 803 855 met omschrijving:lager? kost €3,56 per stuk excl. btw en 8N0 804 583 met omschrijving steunpunt kost €1,81 per stuk excl. btw

 

Hopelijk houd de bodemplaat het en kan ik morgen de winterbandjes wisselen :lol:

Thanks voor deze info, echt goud dit forum.

 

Groet ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel of zeepsop wel zo geschikt is om te monteren.

Ik weet dat bij bepaalde zachte kunststoffen de weekmakers aangetast worden waardoor het sneller scheurt.

 

Je zou anders ook glijmiddel kunnen gebruiken :) En ik ben nog serieus ook, aangezien glijmiddel ook een condoom niet mag aantasten (met de welbekende gevolgen zeg maar)... You car will thank you (althans, voor degenen die hun auto een vrouwelijk karakter toedichten)... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net nog ff de eerste post bekeken, maar ik mis 2 foto's volgens mij.

 

Edit: Heb ze net ook maar meteen ff besteld ;)

 

Heeft Rini het bestelnummer nog vers in zijn hoofd zitten als ik morgen langsga :D:mrgreen:

 

Helaas, rini was er niet maar wel zijn collega (weet zn naam zo niet).

Ik ga ze vanmiddag ff ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:blink: Pff, het is gelukt allemaal maar wel weer een toestand. :roll: even een kort verslag, vrouwlief bereid gevonden de bestelling op te halen en gelukkig de goeie onderdelen ondanks de wat rare omschrijving van lagers. hoppekee na het eten gelijk aan de slag. Nog even zoeken welk 'glijmiddel' het beste zou zijn wat ik had. Van de witte zuur vrije vaseline kreeg ik geen goed beeld dus uiteindelijk sileconespray gebruikt. Op dat rubberdopje spugen staat ook zo raar :mrgreen::shock:

 

Bij het eerste punt zag ik dat ik het beschermdopje al kwijt was, maargoed het zat verder wel goed in de tectyl. Omdat ik een highline uitvoering heb met een sportonderstel is het lastig een hydraulische krik eronder te krijgen zeker als je dopsleutel 32mm gebruikt die, zoals eerder gemeld, precies in de rubberen dop past om aan te drukken. Dus met de bij het boorgereedschap horende krik de voiture een stukje opgekrikt, het rubberen dopje floepte vlug op zijn plaats. dop 32mm weg plastic binnenstuk erin en weer aandrukken met de krik. Gelijk maar verder omhoog en het eerste wiel wisselen.

So far so good maar nu komt het de boel weer laten zakken en ... heh de hydraulische krik komt er niet onderuit, sjemig ligt die auto dan zo laag?? Ik had toch echt gehoopt dat het precies zou passen allemaal. Hop andere krik er weer bij en omhoog, zie ik dat de hydraulische krik mee omhoog gaat. Blijkt dat het Plastic binnenstuk vast zit in de schotel van de krik, na wat wrikken floept ie uit het rubber en blijft vast zitten in de krik. Nou geprobeerd om het Plastic binnenstuk met een schroevendraaier los te krijgen maar omdat de krikschotel draaibaar is schiet die schroevendraaier uit zo tussen duim en wijsvinger in mijn hand. :x:angry: heb ik weer, even een pleister scoren binnen....

De andere 3 gingen gelukkig goed mede omdat ik de krik niet helemaal in het midden van de steun heb gepositioneerd.

Oja een bus tectyl is ook handig want in mijn geval zat je tegen de beplating aan te kijken toen de originele beschermdop weg werd gehaald. Beetje tectyl ertegen voordat je de rubberdop monteerd is geen overbodige luxe.

Nou hopelijk hebben de toekomstige lezers er wat aan, iig succes toch een handige mod.

De hydraulische krik die ik heb komt bij de @ldi vandaan... zie foto's niet de beste kwaliteit maar goed de beschadiging aan de plastic dop door de krik is zichtbaar.

 

groet Ruud

post-4561-1423824303,0507_thumb.jpg

post-4561-1423824303,1601_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden