Ga naar inhoud

eikeboom

Members+
  • Aantal items

    127
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over eikeboom

  • Verjaardag 28-01-1940

Profile Information

  • Plaats
    Wageningen

eikeboom's Achievements

0

Community reputatie

  1. Matthijs, leuk dat je reageerde. een onverwachte ziekenhuisop0name tgv. een storing in mijn elektronica maakte dat ik niet eerder kon reageren. Vraag me af of jouw regelapparaat op mijn passat gewerkt zou hebben omdat ik een AVB motor heb. Zag op de oude tot mijn verbazing staan made in China. Laten we trouwens blij zijn dat we vakmensen als Eric in ons midden hebben die ik overigens heb leren kennen via een topic van jou op dit forum dat ging over het vervangen van klepjes en veren. Groetjes Wicher
  2. :Geen probleem te melden deze keer maar een oplossing van een probleem dankzij de diagnose van B 5 racer (Eric) (en voorafgaande indicatie van eigenaar A en R dat moet ook gezegd worden). Na revisie van de automaat ( 4 traps) van mijn Passat schakelde deze onder bepaalde omstandigheden niet fijn (hakerig, schokkerig) van 2 naar 3. Uit de diagnose van Eric bleek het aan het regelapparaat (ECU, computer) te liggen. Deze vervangen en hij schakelt weer perfect. Eric , zeer bedankt voor je zeer vakkundige diagnose. Wicher
  3. eikeboom

    .

    Paul Kelder in Ommen. wicher
  4. eikeboom

    kachel Passat

    De r is weer in de maand en dat betkent mogelijk binnenkort de kachel weer aan in de Passat. Vorig jaar begon die na plm 20 km rijden slecht te werken. Uitlezen Climatronic gaf aan dat stelmotor temperatuurregelklep kapot was. Is vervangen maar probleem is er nog. Climatronic geeft nu aan dat stelmotor centrale afsluitklep (waar dient die voor?) niet goed functioneert (naast stelmotor ontwasemingsklep maar dat is meer hinderlijk dan een probleem). Na uitbouwen handschoenenkastje en bedienen temperatuurknioppen zag ik hevel op stelmotor centrale klep wel bewegen dus mijn conclusie is dat motor niet stuk is. Overigens bewoog hevel op stelmotor temperatuuurregelklep ook geliojktijdig. Kan het zo zijn dat een of andere sensor die de binnentemperatuur meet de zak verziekt (maw kapot is) en als mijn gedachtengang correct is waar zit die sensor dan? (Uitlezen climatronic geeft alleen maar de 2 genoemde problemen met stelmotoren aan.) Wicher
  5. Over de druk in de bovenste waterslang kan ik niet oordelen maar dat de onderste waterslang koud blijft, daarover zou ik me maar niet al te veel zorgen maken. Dat is bij mijn Passat van 2002 automaat met AVB motor ook het geval, zomer en winter. De motor loopt absoluut niet warm, ook niet bij het caravan trekken. thermostaat is al vervangen evenals waterpomp. Blijkbaar is de koeling nogal effectief. Ik vond het eerst ook vreemd maar volgens mij is er niks bijzonders aan de hand Wicher
  6. Bij mijn Passat werken een of meer kleppen van het verwarmings(airco) systeem niet maar er knippert bij mij echt niks. Wicher
  7. Henk en Rob. Met interesse jullie beschrijving van de demontage en montage gelezen. Geeft de burger weer moed. Nog een vraag aan Rob: heb jij de bovenste draagarmen niet losgemaakt? Dat miste ik nl. in jouw beschrijving. Jouw beschrijving lezende komt enkel de veerpoot onder de auto uit (zoals bij auto's met Mc Pherson voorvering) Mijn passat is van 2002. Wicher
  8. Dat is heel erg vervelend en sneu. De vraag is achteraf of eaa een gevolg is van (te lang) doorrijden met een kapotte vrijloop. Wat bedoel je trouwens met een knipperende airco? Ik hoop voor jou niet dat je daar ook nog problemen mee krijgt want airco's en verwarming functioneren niet altijd naar behoren bij een Passat zoals ik mocht ervaren. Maar laat ik voorzichtig zijn, het kan individueel zijn natuurlijk. Wicher
  9. Hoe heb je de veerpoot er onder uitgekregen zonder de beruchte lange bout van de bovenste draagarmen los te maken? Kun je dat redelijk uitvoerig beschrijven? Ik wil nl. de voorste schokbrekers ook vervangen maar krijg de bout niet los. Wicher
  10. Gefeliciteerd Bert dat het gelukt is en dat het stotteren verdwenen is. Wicher
  11. Bert, ook zonder de nieuwe kabel te verwarmen is hij te buigen. Je moet achter op de kop wat ruimte maken. Dat heb ik gedaan door de brandstofleiding van de duo pomp los te halen. Het is te doen, het gaat wel beter als je hulp hebt. Het is mij ook gelukt en ik ben echt de handigste niet. Wicher
  12. Laat evenweten hoe het afloopt. Dat is het mooie van sites als deze, je steekt veel van elkaar op, doet veel kennis op , kunt kennis delen en je kunt je een hoop kosten besparen. Wicher
  13. Ja, zo'n vrijloop poelie kan vrij plotseling de geest geven en inderdaad hoef je hem dan niet meer vast te zetten want hij zit dan vast en zal als je er maar mee doorrijdt meer schade veroorzaken zoals een vriend van mij ondervonden heeft (overigens met een ander merk auto maar dat is niet zo relevant). En een dynamo preventief vervangen omdat je nog lang door wilt rijden, ja dan kun je wel van alles gaan vervangen. Het vervangen van de vrijloop is voor iemand die het vaker heeft gedaan een peuleschilletje. Wicher
  14. Waarom adviseerde de monteur eigenlijk om de gehele dynamo te vervangen als alleen de vrijloop het niet meer doet? Wicher
  15. Die monteur begrijp ik niet zo goed en jaagt je op veel onkosten. Hoe kun je een vrijloop poelie vastzetten en als het al zou kunnen dan kunnen er wel eens andere onderdelen stuk gaan, zoals bijv. de riemspanner. Je kunt inderdaad de vrijloop los vervangen en dat zou ik zsm (laten) doen. Wicher
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden