Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Om beschadiging tegen te gaan bij het gebruik van de krik heb ik speciale rubbers onder de auto gezet.

Zijn originele onderdelen van audi.

bij deze de fotos van hoe ik het heb gedaan:

Dit plaatje moet je weghalen en naast zie je de twee onderdelen.

1.jpg

Om de rubber vast te zetten in de auto heb het volgende gedaan :

Ik heb 4 dikke revetten gebruikt en daarna met de krik de rubber in de auto gedrukt.

De tweede onderdel heb ik ook met de krik in de rubber gedrukt.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

8.jpg

9.jpg

En dit is het resultaat:

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Je kan ze voor en achter plaatsen.

De kosten zijn c.a. 20 euro

• Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst
Dat is handig! Geldt dit ook voor een 3B?

Ja het moet passen. Anders kijk je ff onder de auto of je het kapje van de eerste foto kan het zien.

Geplaatst

Je hebt nodig:

4 x 8N0 804 583

4 x 8N0 803 855

Ik heb de hardplastic binnenwerkjes er met een blokje hout + krik ingeduwd en de rubbers vooraf met wat zeepsop ingesmeerd zodat het wat gemakkelijker ging.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Vandaag was het mooi weer dus ik heb ze er nu ook onder zitten. Het is echt 10 minuten werk, maar dan moet je het wel doen zoals Antonio omschreef: eerst de rubberen doppen met de krik en een paar grote carrosserieringen in de auto drukken en pas als die goedzitten de kunststof pluggen erin.

Omdat het vandaag nogal koud is hier (ongeveer -25 voor mijn gevoel) heb ik de rubbers eerst 5 minuten in de week gelegd in een bakje met een warm sopje (afwasmiddel). En de rubbers gingen er eigenlijk zonder moeite in, viel niks tegen.

Ik heb even een paar tekeningetjes gemaakt ter verduidelijking, de foto's van Antonio spreken verder voor zich.

Oh ja, de totale kosten voor de 4 rubbers + 4 stoppen zijn € 22,09. Volgens mij de goedkoopste modificatie die je kunt verzinnen :-)

post-3807-1423822413,3783_thumb.gif

post-3807-1423822413,4096_thumb.gif

Geplaatst

Geweldig Antonio !

Ik loop zelf altijd te kl..... met een stukje hout op mijn garagekrik en na 2 x opkrikken ligt het hout al in 2 en.

Dit is een mooie oplossing.

Geplaatst
Je hebt nodig:

4 x 8N0 804 583

4 x 8N0 803 855

Ik heb de hardplastic binnenwerkjes er met een blokje hout + krik ingeduwd en de rubbers vooraf met wat zeepsop ingesmeerd zodat het wat gemakkelijker ging.

Arjan bedankt voor de nummers. vervelen zal ik mij niet tussen Kerst en Oud en Nieuw :D

Geplaatst
Geweldig Antonio !

Ik loop zelf altijd te kl..... met een stukje hout op mijn garagekrik en na 2 x opkrikken ligt het hout al in 2 en.

Ik had precies hetzelfde Frank :wink:

Geplaatst
Ik zal het aan matthijs doorgeven om het in de kb te zetten. Wij moderators kunnen dat niet.

@RV mooie tekening

Ik zag dat dit inmiddels in de KB staat, maar de foto's worden niet weergegeven?

Geplaatst

was tikfoutje.. nu wel, ben er ook net mee klaar, dus is wel toeval dat je het ziet.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden