Ga naar inhoud
  • 0

Cruise control probleem


DurkieBoy

Vraag

Ik heb een Passat 3B uit 2000 met een CC met schuifknop op de richtingaanwijzer. Dus niet de nieuwe tuimelschakelaar. Nu zit ik met het volgende probleem:

 

Rij je lekker met 125 km/uur op cruise control op de snelweg, duikt er iemand met een lagere snelheid voor je: moet je afremmen, op zich geen probleem natuurlijk, dus wanneer hij weer voor je verdwijnt, gebruik je de restore-functie. Maar dat is dus het probleem. Dat werkt niet goed meer. Wanneer ik de schuifknop richting restore schuif en hij 'pakt' hem, dan laat ik de schakelaar weer los. Wat gebeurt er dan? Dan is het net of de cruise control 'm weer 'loslaat'/uitgaat, ook het groene lampje in de toerenteller knippert even uit en weer aan.

 

Wat is daarvan de oorzaak? En hoe kan ik dat weer oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
miss wel een goede reden om gelijk voor het nieuwe type CC-hendel te gaan

 

gr Jee

Heb ik ook al aan zitten denken. Heb er al eens kennis mee gemaakt in een VW Touran. Het werkt net even fijner... Maar ja, dat zal wel een duur grapje zijn. 't Is op zich niet een groot probleem, maar de restore-functie is wel een hele handige functie van de CC. Zeker in combinatie met de TT5. Soms doet ie 't ook gewoon wel goed. Da's nou het jammere: niet kapot genoeg voor vervanging, alleen soms irritant. :?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dezelfde CC oude hendel, maar ik gebruik die schuif eigenlijk nooit. Ik tik altijd m'n koppeling aan en schakel hem vervolgens weer opnieuw op snelheid in.

 

Wat is eigenlijk beter in zo'n geval; de koppeling of de rem aantikken?

 

 

De nieuwe bedieningshendel is inderdaad veel handiger met die tuimelaar.

 

Overigens heb ik geen CC lampje in mijn 3B '99. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij het uitschakelen van de CC gebruik ik bijna altijd het schuifknopje. Omdat je dan niet onnodig de koppeling gebruikt, en ik het zelf ongeloofelijk irritant vind als mensen heel ff hun rem aantikken. (om van de cc af te gaan). Ik gebruik alleen de rem als ik echt ergens voor moet remmen.

 

Vind ik ook. Maar dat schuifknopje is echt wel een rotding om de CC uit te schakelen. Dat was in mijn Opel beter voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gebruik het schuifje nooit om cc uit de schakelen. Heb 'm dan ook altijd aan... En ik tip altijd de rem even aan om van cc af te gaan :embarassed: Maar heb dan ook een automaat en dus geen koppelingspedaal.

 

Ik gebruik mijn cc heel erg vaak. Bij alle zones: 50, 60, 80, 100 en 124 ;) Heerlijk relaxt... 8)

 

Maar goed, nog niet echt een oplossing dus. Wat kost een nieuwe hendel? Zo eentje met tuimelschakelaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

schakelaars met tuimelschakeling zijn idd na een bepaald bouwjaar.

 

Kep een Golfje van 1999 gehad, daar zat zo'n een in als wat ik nu heb (1 dikke drukknop), en kep een Golfje van 2002 gehad, daar zat bovengenoemde in met een tuimelschakelaar.

 

Ik prefereer de tuimelschakelaar, omdat daar makkelijker / mooier gasje-bij en gasje-minder te regelen is.

 

Mooi om te weten dattie maar 60 euri's kost daar! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden