Nitro68 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Voor de liefhebbers van techniek: https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/artikel/2019/02/thema-revisie-kleine-motoren-grote-problemen-10161909?vakmedianet-approve-cookies=1&_ga=2.168986785.1483430918.1550765076-1214355884.1550765076 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Interessant artikel Rolf. Dank voor het delen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 zo zie je maar weer wat goed onderhoud doet... het voorkomen van kwalen zoals verstopte olieschraapveren.. Daarom dus goed olie en tijdig verversen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Ik adviseer dan ook altijd minimaal een 2.0L Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 4,2L bedoelde je toch? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 zo zie je maar weer wat goed onderhoud doet... het voorkomen van kwalen zoals verstopte olieschraapveren.. Daarom dus goed olie en tijdig verversen... Adviseer je ook frequenter verversen dan elke 30k bij diesels?Ik gebruik Gastrol Edge 5W30.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Hang helemaal af hoeveel jij op jaarbasis rijdt. Ik reed voorheen 60K per jaar en hield me aan de 30k onderhoud interval. nu rij ik ca 25k en doe ik 1x per jaar onderhoud met APK ook al heb ik nog geen 30k gereden. hou ook t oliepijl altijd goed in de gaten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Hang helemaal af hoeveel jij op jaarbasis rijdt. Ik reed voorheen 60K per jaar en hield me aan de 30k onderhoud interval. nu rij ik ca 25k en doe ik 1x per jaar onderhoud met APK ook al heb ik nog geen 30k gereden. hou ook t oliepijl altijd goed in de gaten. 35K dus ongeveer elke 10 maanden.Oliepeil spreekt voor zich maar laatste 50K geen druppel bij hoeven te vullen. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Ik hou altijd 15.000 aan, ook met LongLife olie.Ieder voor zich natuurlijk, maar €65 vind ik te doen op die interval. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 ja, elke 15.000km max. Oliesoort blijft hetzelfde.. Onze nieuwe Passat heeft in goed 2 jaar tijd 210dkm gereden, dan heb ik geen moeite met 30dkm intervallen, maar voor gemiddeld NL-ritten vind ik 15dkm heel goed. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Ik hou altijd 15.000 aan, ook met LongLife olie.Ieder voor zich natuurlijk, maar €65 vind ik te doen op die interval. En wat voor motor ligt er in jouw Passat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 En wat voor motor ligt er in jouw Passat? CBDC - 2.0L TDI CommonRail Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Ja, ik heb ook een 2.0L. Maar doe het ook max elke 15k. Morgen hoop ik dat er nog even tijd is, ga ik direct flushen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Ja, ik heb ook een 2.0L. Maar doe het ook max elke 15k. Morgen hoop ik dat er nog even tijd is, ga ik direct flushen. En flushen in de zin van "gewoon" verversen of eerst toevoegingen erbij?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 En flushen in de zin van "gewoon" verversen of eerst toevoegingen erbij?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.html 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.html Volgens mij heeft Vincent (@vinniepilon) die de laatste keer ook bij mijn auto erin gedaan voor de oliewissel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Alles voor je passie!Maar liep de auto ook soepeler? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Alles voor je passie!Maar liep de auto ook soepeler? Voor mijn gevoel wel ja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 bij mijn 3BG met AVB motor deed ik de wissel ook om de 30.000 terwijl daar stond voor geschreven om de 15.000 heb de wagen verkocht met 6 ton op de teller. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 bij mijn 3BG met AVB motor deed ik de wissel ook om de 30.000 terwijl daar stond voor geschreven om de 15.000 heb de wagen verkocht met 6 ton op de teller. Maar dat is er nog 1 van ver voor het downsize tijdperk. Zo worden ze niet meer gemaakt helaas.Met vlagen ben ik geniaal.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Mijn 2.0 TDI is een door ontwikkeling van 1.9 TDI en helemaal niet gedownsized. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Mijn 2.0 TDI is een door ontwikkeling van 1.9 TDI en helemaal niet gedownsized. Heb het ook over die van mij. 1.6 TDIMet vlagen ben ik geniaal.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JanSL Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 Hoeveel PK-per-liter motorinhoud is nog veilig dan ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2019 5 hours ago, Tarabass said: Ja, ik heb ook een 2.0L. Maar doe het ook max elke 15k. Morgen hoop ik dat er nog even tijd is, ga ik direct flushen. Je hebt tijd zat, maar de brug is bezet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 3 maart, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2019 Hier rond de 150.000 een echte motorflush gedaan, werd er een stuk stiller van, daarna elke 15.000km olie verversen, ik neem totaal geen risico met die kleine turbo motoren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten