Nitro68 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Voor de liefhebbers van techniek: https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/artikel/2019/02/thema-revisie-kleine-motoren-grote-problemen-10161909?vakmedianet-approve-cookies=1&_ga=2.168986785.1483430918.1550765076-1214355884.1550765076 3
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Interessant artikel Rolf. Dank voor het delen.
Vdub Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 zo zie je maar weer wat goed onderhoud doet... het voorkomen van kwalen zoals verstopte olieschraapveren.. Daarom dus goed olie en tijdig verversen...
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Ik adviseer dan ook altijd minimaal een 2.0L
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 11:23, Vdub zei: zo zie je maar weer wat goed onderhoud doet... het voorkomen van kwalen zoals verstopte olieschraapveren.. Daarom dus goed olie en tijdig verversen... Adviseer je ook frequenter verversen dan elke 30k bij diesels?Ik gebruik Gastrol Edge 5W30.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
dieseltje Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Hang helemaal af hoeveel jij op jaarbasis rijdt. Ik reed voorheen 60K per jaar en hield me aan de 30k onderhoud interval. nu rij ik ca 25k en doe ik 1x per jaar onderhoud met APK ook al heb ik nog geen 30k gereden. hou ook t oliepijl altijd goed in de gaten.
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 16:45, dieseltje zei: Hang helemaal af hoeveel jij op jaarbasis rijdt. Ik reed voorheen 60K per jaar en hield me aan de 30k onderhoud interval. nu rij ik ca 25k en doe ik 1x per jaar onderhoud met APK ook al heb ik nog geen 30k gereden. hou ook t oliepijl altijd goed in de gaten. 35K dus ongeveer elke 10 maanden.Oliepeil spreekt voor zich maar laatste 50K geen druppel bij hoeven te vullen. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Ik hou altijd 15.000 aan, ook met LongLife olie.Ieder voor zich natuurlijk, maar €65 vind ik te doen op die interval.
Vdub Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 ja, elke 15.000km max. Oliesoort blijft hetzelfde.. Onze nieuwe Passat heeft in goed 2 jaar tijd 210dkm gereden, dan heb ik geen moeite met 30dkm intervallen, maar voor gemiddeld NL-ritten vind ik 15dkm heel goed. 1
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:08, maxx007at zei: Ik hou altijd 15.000 aan, ook met LongLife olie.Ieder voor zich natuurlijk, maar €65 vind ik te doen op die interval. En wat voor motor ligt er in jouw Passat?
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:12, Tarabass zei: En wat voor motor ligt er in jouw Passat? CBDC - 2.0L TDI CommonRail
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Ja, ik heb ook een 2.0L. Maar doe het ook max elke 15k. Morgen hoop ik dat er nog even tijd is, ga ik direct flushen.
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:19, Tarabass zei: Ja, ik heb ook een 2.0L. Maar doe het ook max elke 15k. Morgen hoop ik dat er nog even tijd is, ga ik direct flushen. En flushen in de zin van "gewoon" verversen of eerst toevoegingen erbij?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:26, Harrynak63 zei: En flushen in de zin van "gewoon" verversen of eerst toevoegingen erbij?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.html 1
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:32, Tarabass zei: http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.html Volgens mij heeft Vincent (@vinniepilon) die de laatste keer ook bij mijn auto erin gedaan voor de oliewissel.
Tarabass Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Alles voor je passie!Maar liep de auto ook soepeler? 1
maxx007at Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:42, Tarabass zei: Alles voor je passie!Maar liep de auto ook soepeler? Voor mijn gevoel wel ja
dieseltje Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 bij mijn 3BG met AVB motor deed ik de wissel ook om de 30.000 terwijl daar stond voor geschreven om de 15.000 heb de wagen verkocht met 6 ton op de teller. 1
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 18:45, dieseltje zei: bij mijn 3BG met AVB motor deed ik de wissel ook om de 30.000 terwijl daar stond voor geschreven om de 15.000 heb de wagen verkocht met 6 ton op de teller. Maar dat is er nog 1 van ver voor het downsize tijdperk. Zo worden ze niet meer gemaakt helaas.Met vlagen ben ik geniaal....
dieseltje Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Mijn 2.0 TDI is een door ontwikkeling van 1.9 TDI en helemaal niet gedownsized.
Harrynak63 Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 19:47, dieseltje zei: Mijn 2.0 TDI is een door ontwikkeling van 1.9 TDI en helemaal niet gedownsized. Heb het ook over die van mij. 1.6 TDIMet vlagen ben ik geniaal....
JanSL Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Hoeveel PK-per-liter motorinhoud is nog veilig dan ?
BARRY_TDI Geplaatst 22 februari, 2019 Rapporteer Geplaatst 22 februari, 2019 Op 22-2-2019 om 17:19, Tarabass zei: Ja, ik heb ook een 2.0L. Maar doe het ook max elke 15k. Morgen hoop ik dat er nog even tijd is, ga ik direct flushen. Expand Je hebt tijd zat, maar de brug is bezet?
DexterXL Geplaatst 3 maart, 2019 Rapporteer Geplaatst 3 maart, 2019 Hier rond de 150.000 een echte motorflush gedaan, werd er een stuk stiller van, daarna elke 15.000km olie verversen, ik neem totaal geen risico met die kleine turbo motoren
Aanbevolen berichten