Mijn 2012 Passat 2.0tdi met JD chip, dichte egr en 235k op de teller heeft een trilling waar de oorzaak nog niet van gevonden wil worden.
De trilling is licht aanwezig bij constante snelheid. Het valt mij op dat bij een hoger toerental en accelereren de trilling het heftigste is en bijna op bokken lijkt.
Het is niet zo dat elke rit de trilling even heftig is. Soms bijna niet en soms erg aanwezig. Kan hier nog geen regelmaat in vinden.
Het viel mij zaterdag op dat bij 140kmh op de CC, de trilling 3 seconden aanwezig is, 3 seconden weg en dat heeft 15 minuten voortgeduurd tot ik moest afremmen.
Een aantal onderdelen zijn vervangen vanwege vermoedens dat hier het probleem in zou kunnen zitten;
Wielen/banden (banden waren al redelijk op, zou toch binnenkort moeten)
Koppeling en vliegwiel-> druklager lekte dus moest toch vervangen.
Baksteun
Aandrijfassen
Wiellagers voor
Wat kan een oorzaak zijn;
De injectoren hebben een afwijking. Deze heb ik destijds aleens uitgelezen na problemen met de hd pomp. Exacte waarden weet ik niet meer, zat nog wel binnen de marge van vw. Mijn Chinese vcds wil de meas. Blocks sindskort niet meer uitlezen, missing ROD file.
Rij al wel 2 weken met injectorreiniger in de tank rond.
Roetfilter zit op 80% vol. Kan me voorstellen dat de motor tegenstribbeld als hij de uitlaatgassen niet kwijt kan wat kan resulteren in bokken van de motor?
Ik heb gezocht op het www en bij andere merken hebben deze onderdelen voor gelijk lijkende klachten gezorgd.
Injectoren
Dpf
Motorsteun
IC slang
Fusee kogel
Smoorklep
Woensdag gaan Matthijs en ik alles eens onder de loep nemen en de banden nog een keer uitbalanceren.
Hebben jullie nog tips waar wij misschien niet aan denken?
Vraag
Fopperr
Mijn 2012 Passat 2.0tdi met JD chip, dichte egr en 235k op de teller heeft een trilling waar de oorzaak nog niet van gevonden wil worden.
De trilling is licht aanwezig bij constante snelheid. Het valt mij op dat bij een hoger toerental en accelereren de trilling het heftigste is en bijna op bokken lijkt.
Het is niet zo dat elke rit de trilling even heftig is. Soms bijna niet en soms erg aanwezig. Kan hier nog geen regelmaat in vinden.
Het viel mij zaterdag op dat bij 140kmh op de CC, de trilling 3 seconden aanwezig is, 3 seconden weg en dat heeft 15 minuten voortgeduurd tot ik moest afremmen.
Een aantal onderdelen zijn vervangen vanwege vermoedens dat hier het probleem in zou kunnen zitten;
Wielen/banden (banden waren al redelijk op, zou toch binnenkort moeten)
Koppeling en vliegwiel-> druklager lekte dus moest toch vervangen.
Baksteun
Aandrijfassen
Wiellagers voor
Wat kan een oorzaak zijn;
De injectoren hebben een afwijking. Deze heb ik destijds aleens uitgelezen na problemen met de hd pomp. Exacte waarden weet ik niet meer, zat nog wel binnen de marge van vw. Mijn Chinese vcds wil de meas. Blocks sindskort niet meer uitlezen, missing ROD file.
Rij al wel 2 weken met injectorreiniger in de tank rond.
Roetfilter zit op 80% vol. Kan me voorstellen dat de motor tegenstribbeld als hij de uitlaatgassen niet kwijt kan wat kan resulteren in bokken van de motor?
Ik heb gezocht op het www en bij andere merken hebben deze onderdelen voor gelijk lijkende klachten gezorgd.
Injectoren
Dpf
Motorsteun
IC slang
Fusee kogel
Smoorklep
Woensdag gaan Matthijs en ik alles eens onder de loep nemen en de banden nog een keer uitbalanceren.
Hebben jullie nog tips waar wij misschien niet aan denken?
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten