Ga naar inhoud

Ralfff

Members
  • Aantal items

    83
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Ralfff won de laatste dag op 14 januari

Ralfff had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

39 Excellent

Over Ralfff

  • Verjaardag 20-07-1980

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Omgeving limburg..
  • Interests
    Ik ben een audio freak met de nadruk op freak, ben gek van alles wat met electronica en techniek te maken heeft, homecinema, houtbewerken (soort van) en veel doe het zelven..
  • Naam
    Ralf

Recente bezoekers van dit profiel

92 profielweergaven
  1. Ik heb er weer even snel overheen gelezen...maar naar mijn mening kan je het beste upgraden naar een aftermarket headunit zoals die van pioneer of zenec of zo...die hebben alle moderne functionaliteit en al het originele blijft behouden. Ik persoonlijk zou ver weg blijven bij de el-cheapo android headunits...tenzij geen enkele vorm van kwaliteit geldt..dan ga je gang.. Wil je origineel doen, dan rns510 en nieuwe module plus kabelboom, dan gaat dit grapje je minimaal 600 tot 900 euro kosten en veel werk. Koop een aftermarket headunit geschikt voor jouw auto en dan is het geheel plug en play, alleen nog een verloop randje erbij en je bent klaar..en misschien een microfoontje bij trekken (weet ik niet zeker) maar al met al is dit in mijn ogen de beste optie om alles werkende en origineel te houden zonder idioot veel extra kabelbomen en dergeljjke te gaan trekken..
  2. Ik moet zeggen dat ik soort gelijk "probleem" heb bij mijn wat oudere rns510, namelijk schommelingen in het volume, lijkt wel lukraak...opties voor snelheids afhankelijk volume zijn allemaal uitgeschakeld..Op hoger volume gaat ie dan wat harder en dan weer wat zachter ongeacht hoe hard ik rij..het is wel storend want als ik dalijk wat versterkend vermogen aan die radio ga hangen, kan ik dat niet hebben..Ik heb persoonlijk het idee dat het bij mij ergens aan de software van de radio ligt..
  3. Jah je hebt gelijk, sorry soms mis ik hele woorden (of zinnen). Maar om dan toch iets van toegevoegde waarde te laten horen..neem liever een after market head unit van een bekend merk (pioneer, kenwood of alpine) of zo want die hebben duidelijke garantie voorwaarden en kosten nu eenmaal ietsje meer...maar daar krijg je dan ook heel wat meer kwaliteit voor terug.. Wat je niet moet vergeten als je bv op youtube kijkt naar reviews van deze el cheapo android apparaten, dan zijn dit meestal mensen die of betaald worden door fabrikanten of de spullen zelf verkopen..dus alles behalve objectief.. En gezien de hoe het boordnet van volkswagen werkt met andere dingen die je verandert...kan het zijn dat je functionaliteit verliest..zoals parkeersensoeren, klimaat regeling etc etc( zoals dieseltje ook al heeft gezegd...lees ik nu net😂)...Er zijn dus wel pioneer en kenwood units die goed samenwerken met de electronica van volkswagen waardoor je de functionaliteit toch behoudt..
  4. Deze android units zijn helaas niet echt van degelijke kwaliteit, je moet al geluk hebben dat ze langer meegaan dan de garantie periode. Als je denkt versterkers erop aan te sluiten, het audio signaal van de rca uitgangen is ook niet al te best..je kan gewoon beter kijken voor een tweedehands rns510.
  5. Ralfff

    Afwezigheid Barry

    Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit zware verlies..
  6. Ralfff

    Passat cc 1.8 tsi

    Gewoon heel simpel, als het kan pak een jongere auto waarbij zeker weten dat probleem is opgelost...En anders lekker laten staan..geloof me ik heb een passat cc uit 2010, een plaatje met maar 45.000 op de teller. Gekocht bij de dealer en in de tussentijd is er al voor meer dan 6000 euro aan versleuteld...gelukkig wel onder garantie...Het probleem bij deze wagens is gewoon dat als je reparatie kosten hebt deze rekeningen niet voor de poes zijn..een leuk voorbeeld: twee wiellagers vervangen voor 1250 euro...eerlijk is eerlijk ik heb de cc gekocht niet met me verstand, ik vind het gewoon een hele mooie auto en ik wilde hem al jaren. Maar ik wist ook niks van de eventuele problemen die gepaard gaan met diverse uitvoering van de motoren die erin zitten, zoals de ketting spanner, problemen met het inlaatspruitstuk, problemen met motormanagement, massavliegwiel en koppelings problemen, problemen met draagarmen en stabilisatorstangen.. Mocht je toch besluiten om erfoor te gaan, laat de auto goed uitlezen en kijk naar dat rapport, je kan ervan uitgaan dat je de koppeling moet checken (want 200000km) en de grote vraag blijft wat is het olieverbruik (als dat te hoog is vermijden als de pest) en dat als er nog steeds een oud type kettingspanner erin zit dat je die ook meteen vervangt.. Helaas moet ik bekennen dat ik ervarings deskundige ben geworden in afgelopen maanden, maar dat mijn problemen gelukkig onder garantie zijn opgelost.
  7. Eh ik weet niet of dit nog kan helpen, maar ik heb de ervaring dat als je iets verandert zoals bv een media in aansluiting of een andere bluetooth module. Dat je dan ook in het systeem diverse dingen moet resetten of fouten moet uitlezen en die juist moet programmeren..Ik zou in ieder geval eerst terug gaan bij de mensen die dit voor je hebben gedaan (garantie) en daarne eventueel het systeem eens laten uitlezen om te zien waar de fouten zitten.. Het systeem kan meestal heel duidelijk aangeven wat er mis is..
  8. Thnx vdub! Ben nog erg groen op het gebied van fora..
  9. Ik heb geen idee wat er met mijn vorige bericht is gebeurd, maar de functionaliteit dat iemand ergens een @ teken voor kan zetten is wel handig!
  10. Ik moet bekennen, de auto rijdt als nieuw! vliegwiel, drukgroep, lager en koppeling zijn vervangen en het is een verschil van dag en nacht! Geen problemen meer met optrekken in de eerste versnelling en de koppeling voelt ook een stul "soepeler" Dus ben blij dat ik die 2 uur richting apeldoorn ben gereden km t te laten fixen..
  11. Ja heren heb inmiddels gesproken met iemand van de service afdeling, massavliegwiel is vervangen evenals de koppeling, er is nieuwe software geflashed op het motormanagement voor het onregelmatig stationair lopen (fix van volkswagen, komt blijkbaar vaker voor) er is met de stabilisatorstangen gesleuteld achter.. En ik heb toestemming gegeven om de auto uitgebreid te testen om te kijken of alles verholpen is. Misschien krijg ik vandaag te horen dat mijn autootje weer klaar is.. Maar de hele ervaring ook al is het een garantie geval is erg goed bevallen, het kontact met de service manager van Autohaas is echt goed! Die man is no non sense en windt er geen doekjes om, alles wordt direct opgepakt en je voelt je ook echt serieus genomen! Dus als mijn cctje terug komt en alles is in orde komt er een mooie review voor Autohaas bij! Update: auto is goed bevonden en wordt nu naar limburg gereden!
  12. Ja in het verleden geen goede ervaringen gehad met wealer heerlen, en nu ook sittard...mensen komen arrogant over en niet klantvriendelijk...en ik weet niet waarom...misschien hebben ze het te druk of hebben ze particulieren niet nodig omdat ze genoeg bedrijfswagens onderhouden...het is jammer hier jn het zuiden zijn nog maar weinig "merk garages" waar je je echt nog het gevoel hebt van "klant is koning"...
  13. Ik moet helaas zeggen dat ik de weg helemaal kwijt ben op het "nieuwe" forum, het ziet er wel mooier uit maar vind het een heel stuk moeilijker navigeren nu alles in het engels is en ik niet precies weet hoe ik bepaalde topics terug kan vinden. Ik vind de lay out wel een stuk mooier. Maar is er misschien een mogelijkheid om de taal om te zetten naar Nederlands?
  14. Even een update m.b.t. mijn cctje, er was/is blijkbaar een probleem met het massavliegwiel. Na bij wealer sittard bot te hebben gevangen en de vrolijke vriendelijk (sarcasme) monteur zei: "waarschijnlijk ligt het aan je rijgedrag" heb ik met autohaas apeldoorn gebeld en besloten de dikke 2 uur te rijden om daar naar de auto te laten kijken...en voilá er is wel degelijk een probleem met de wagen..Alle kleine dingetjes die me zijn opgevallen worden ook meteen opgepakt..zoals het kraken van de stabilisatorstangen achter..onregelmatig stationair lopen en het wiellager rechts achter...Maar wealer sittard heeft in dit geval, een dikke onvoldoende gescoord..de monteur die met mij is gaan rijden reed met mijn wagen alsof hij hem gestolen had en luisterde helemaal niet naar mijn klachten en ik werd niet serieus genomen..niet door de monteur en niet door de service medewerker...en aangezien eerdere ervaringen met wealer zal ik in de toekomst deze garage met plezier vermijden...Mijn auto staat dus in Apeldoorn en zonder blikken of blozen hebben ze me een gloednieuw polootje meegegeven met 17 km op de teller en werd mij beloofd dat alle klachten worden opgelost..ze komen zelfs mijn auto terug brengen als deze klaar is...dat noem ik nou eens service!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden