passatbeginner Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 voorlopig eventjes.... en daarna voor nieuwe set banden waarschijnlijk vredestein of continental 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Als je een paraplu oid van de binnenkant laat plaatsen (als zo’n ding zo heet tenminste) kun je er nog best een tijd mee rijden hoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatbeginner Geplaatst 4 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 gebeurt op dit moment bij kwikfit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Een prop is een noodreparatie, het beste is vervangen zsm of een reparatie met opnieuw vulkaniseren. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatbeginner Geplaatst 4 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 ikheb het opgezocht, weet nu dat het iets chemisch is, daar ben ik nu te laat mee 30 eu 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Kun je rustig mee doorrijden. Je moet alleen niet meer heel hard gaan rijden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JanSL Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Kun je rustig mee doorrijden. Je moet alleen niet meer heel hard gaan rijden....en wat is dan héél hard ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Boven de 160 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatbeginner Geplaatst 4 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 dat zijn VOORLOPIG de betere teksten, TOTDAT mijn vredesteintjes of continentals eromheen liggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Of het aangeraden wordt geen idee, maar ik heb drie jaar met een prop gereden. Vlak nadat ik nieuwe banden had laten monteren zat er ook een schroef in de band. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Ik heb er ook wel eens eentje in mn band gehad, maar heb bij het repareren nog nooit gehoord dat ik ergens rekening mee moest houden. Als de beschadiging zo is dat de kwaliteit van de band aangetast is, wordt dat echt wel verteld want een band willen ze altijd wel verkopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Een paraplu reparatie vanuit de binnenkant is de beste reparatie omdat de band dan ook van de velg gaat en wordt geïnspecteerd. En er wordt zelf vulkaniseerde lijm gebruikt. Een prop reparatie is in meerdere landen verboden. In Duitsland is elke reparatie vanaf klasse H verboden, maar hier rijden ze natuurlijk wel andere snelheden dan hier. De reparatie gaat van buitenaf zonder dat deze van de velg af hoeft. Dus zonder inspectie. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tiptronic Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Een paraplu reparatie vanuit de binnenkant is de beste reparatie omdat de band dan ook van de velg gaat en wordt geïnspecteerd. En er wordt zelf vulkaniseerde lijm gebruikt. Een prop reparatie is in meerdere landen verboden. In Duitsland is elke reparatie vanaf klasse H verboden, maar hier rijden ze natuurlijk wel andere snelheden dan hier. De reparatie gaat van buitenaf zonder dat deze van de velg af hoeft. Dus zonder inspectie. Hier alleen bekend met manchet leggen van binnenuit, neem aan dat hetzelfde idee is als de "paraplu" ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Een paraplu reparatie vanuit de binnenkant is de beste reparatie omdat de band dan ook van de velg gaat en wordt geïnspecteerd. En er wordt zelf vulkaniseerde lijm gebruikt. Een prop reparatie is in meerdere landen verboden. In Duitsland is elke reparatie vanaf klasse H verboden, maar hier rijden ze natuurlijk wel andere snelheden dan hier. De reparatie gaat van buitenaf zonder dat deze van de velg af hoeft. Dus zonder inspectie. Idd. Een tijd terug had ik een lekke band. Binnenkant geïnspecteerd en bleken de wangen verbrand te zijn. Net iets te ver gereden met net iets te weinig lucht. De wang kon blijkbaar loslaten en dat kon voor een klapband zorgen. Misschien wilde de beste man geld verdienen maar heb naar zijn advies geluisterd en de band laten vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Je kan een lege band al slopen door er maar een paar honderd meter mee door te rijden. Een lege band veroorzaakt zo veel wrijving in de band dat hij veel te heet kan worden en dat aan de binnenkant de rubberdeeltjes los gaan laten. Nooit gaan rijden met een lege band, ook geen kort stukje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 Prop alleen gebruiken als je band nog vol lucht zit en niet met een (semi) lege band gereden hebt. Je spot toevallig die spijker of schroef in het loopvlak. Anders altijd demonteren voor inspectie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 4 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2019 @@bm-er en @@Nitro68 dat vertelde de beste man mij ook. Heb ook gezien dat het rubber van de wang idd al opgeruwd was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harrynak63 Geplaatst 5 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2019 gebeurt op dit moment bij kwikfitBij Kwikfit? Is er in jouw buurt een Kwikfit dan met personeel dat je niet oplicht? Met vlagen ben ik geniaal... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatbeginner Geplaatst 5 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2019 Harrynak63, ik mocht erby zijn en het is niet zo'n groot ding, waarvan ze zeggen dat het gedaan is, terwijl ze het niet hebben gedaan, want dan moet je wel een HELE grote oplichter zijn, om de klant met een nog-steeds-lekke-band uit te wuiven toch, als ik de rekening bekijk, zie ik: ventiel 3,50 parapluutje 6,20 balanceren band 20,50 balancen toch duurder dan ik gewend ben maagoe, ik rijd weer (voorlopig nog op mijn oude semperits) de continentals premiumcontact5 of vredestein all season staan op de verlanglijst en ik weet ook hoe het te organiseren ook nogmaals dank voor de tip, s.o. naar martijn v.o. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten