Ga naar inhoud

eerst ff propje schieten


passatbeginner

Aanbevolen berichten

Ik heb er ook wel eens eentje in mn band gehad, maar heb bij het repareren nog nooit gehoord dat ik ergens rekening mee moest houden. Als de beschadiging zo is dat de kwaliteit van de band aangetast is, wordt dat echt wel verteld want een band willen ze altijd wel verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paraplu reparatie vanuit de binnenkant is de beste reparatie omdat de band dan ook van de velg gaat en wordt geïnspecteerd. En er wordt zelf vulkaniseerde lijm gebruikt.

 

Een prop reparatie is in meerdere landen verboden. In Duitsland is elke reparatie vanaf klasse H verboden, maar hier rijden ze natuurlijk wel andere snelheden dan hier.

De reparatie gaat van buitenaf zonder dat deze van de velg af hoeft. Dus zonder inspectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paraplu reparatie vanuit de binnenkant is de beste reparatie omdat de band dan ook van de velg gaat en wordt geïnspecteerd. En er wordt zelf vulkaniseerde lijm gebruikt.

 

Een prop reparatie is in meerdere landen verboden. In Duitsland is elke reparatie vanaf klasse H verboden, maar hier rijden ze natuurlijk wel andere snelheden dan hier.

De reparatie gaat van buitenaf zonder dat deze van de velg af hoeft. Dus zonder inspectie.

Hier alleen bekend met manchet leggen van binnenuit, neem aan dat hetzelfde idee is als de "paraplu" ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paraplu reparatie vanuit de binnenkant is de beste reparatie omdat de band dan ook van de velg gaat en wordt geïnspecteerd. En er wordt zelf vulkaniseerde lijm gebruikt.

 

Een prop reparatie is in meerdere landen verboden. In Duitsland is elke reparatie vanaf klasse H verboden, maar hier rijden ze natuurlijk wel andere snelheden dan hier.

De reparatie gaat van buitenaf zonder dat deze van de velg af hoeft. Dus zonder inspectie.

Idd. Een tijd terug had ik een lekke band. Binnenkant geïnspecteerd en bleken de wangen verbrand te zijn. Net iets te ver gereden met net iets te weinig lucht. De wang kon blijkbaar loslaten en dat kon voor een klapband zorgen.

 

Misschien wilde de beste man geld verdienen maar heb naar zijn advies geluisterd en de band laten vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een lege band al slopen door er maar een paar honderd meter mee door te rijden. Een lege band veroorzaakt zo veel wrijving in de band dat hij veel te heet kan worden en dat aan de binnenkant de rubberdeeltjes los gaan laten. Nooit gaan rijden met een lege band, ook geen kort stukje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harrynak63, ik mocht erby zijn en het is niet zo'n groot ding, waarvan ze zeggen dat het gedaan is, terwijl ze het niet hebben gedaan, want dan moet je wel een HELE grote oplichter zijn, om de klant met een nog-steeds-lekke-band uit te wuiven

 

toch, als ik de rekening bekijk, zie ik:

ventiel 3,50

parapluutje 6,20

balanceren band 20,50

 

balancen toch duurder dan ik gewend ben

 

maagoe, ik rijd weer (voorlopig nog op mijn oude semperits)

 

de continentals premiumcontact5 of vredestein all season staan op de verlanglijst en ik weet ook hoe het te organiseren

 

ook nogmaals dank voor de tip,

s.o. naar martijn v.o.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden