Ga naar inhoud
  • 0

Chiptunen Arteon 1.5 TSI


Arteon

Vraag

Iemand ervaring met het tunen van de 1.5 TSI ?

Mijn huistuner heeft het afgeraden terwijl meerdere andere tuners waaronder mobile tuning en Ventura aangeven dat het prima te doen is.

Wat mij ook onzeker maakt is dat veel tuners aangeven voor de Arteon 1.5 chining nog in ontwikkeling is....

 

Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

JD Engineering heeft op de site staan dat de software voor de 1.5 nog in ontwikkeling is.

 

Het zou maar zo kunnen dat er wel een OBD-box is waarmee je dus de 1.5 zou kunnen "tunen". Maar dan ga ik wel mee met het advies van je huistuner, niet doen.

 

Zo'n box doet niet anders dan de ECU voor de gek houden (bewust andere informatie geven aan de ECU) waardoor er meer vermogen beschikbaar komt. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde als het overschrijven/aanpassen van de ECU software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Advies vragen bij een gerenommeerde tuner als JD, Vagtechniek. Neem daar eens contact mee op en stel dezelfde vraag.

Het is overigens niet ongebruikelijk dat het even duurt voor (goede) tuning beschikbaar is voor een nieuwe motor.

 

Gelijk maar gedaan ben benieuwd wat ze gaan zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JD Engineering heeft op de site staan dat de software voor de 1.5 nog in ontwikkeling is.

 

Het zou maar zo kunnen dat er wel een OBD-box is waarmee je dus de 1.5 zou kunnen "tunen". Maar dan ga ik wel mee met het advies van je huistuner, niet doen.

 

Zo'n box doet niet anders dan de ECU voor de gek houden (bewust andere informatie geven aan de ECU) waardoor er meer vermogen beschikbaar komt. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde als het overschrijven/aanpassen van de ECU software.

 

Hmm, ik zal het ze vragen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds een week of 2 zijn de MGS1 en MD1 Ecu's gekraakt en kunnen we aan de slag om software te ontwikkelen.

Maandag staat de nieuwe 1.5TSI ontwikkel-Q3 op kenteken en gaan we hard aan de slag mooie tuningen ervoor te maken, deze Q3 heeft ook de nieuwe(re) DQ381 versnellingsbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 17-5-2020 at 21:18, Passat4me said:

Komende woensdag gaat mijn Passat B8 1.5 voor een keurtje motor en DSG worden dan aangepast. Zeer benieuwd.

Gaat ie naar JD (op de bank)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 17-5-2020 at 21:18, Passat4me said:

Komende woensdag gaat mijn Passat B8 1.5 voor een keurtje motor en DSG worden dan aangepast. Zeer benieuwd.

 

En... wat is het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, dieseltje said:

Hij is de weg kwijt geraakt??

Potverdikkie... hier wordt ik dus echt moe van he... je laat toch niet een nieuwsgierige jongeman zo lang wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Excuus, weekje op de camping gestaan ivm het mooie weer.

Inmiddels 500 km met de auto gereden, wat een verschil aardig wat power meer 190 pk geeft de uitdraai aan. DSG laten herschrijven die schakelt in de S stand nu heerlijk.  Tis jammer dat je maar 100 km op de snelweg mag en hem uitlaten is lastig met die beperking. Qua verbruik is hij ook wat zuiniger geworden.

Heb e.a. bij DIgicar laten uitvoeren. Inmiddels mijn 4 de auto die daar is geweest en de club bevalt mij prima.

Heb hem metname laten aanpassen voor de caravan die er in juli achtergaat en 1550 kg weegt. Denk dat de combi met iets meer pk's en aanpassing van de DSG mij goed gaan bevallen. Het echte uitlaten zal niet eerder zijn dan de wintersport tijdens de kerst over de duitse autobahn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden