Ga naar inhoud
  • 0
Arteon

Chiptunen Arteon 1.5 TSI

Vraag

Iemand ervaring met het tunen van de 1.5 TSI ?

Mijn huistuner heeft het afgeraden terwijl meerdere andere tuners waaronder mobile tuning en Ventura aangeven dat het prima te doen is.

Wat mij ook onzeker maakt is dat veel tuners aangeven voor de Arteon 1.5 chining nog in ontwikkeling is....

Wat is wijsheid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Advies vragen bij een gerenommeerde tuner als JD, Vagtechniek. Neem daar eens contact mee op en stel dezelfde vraag.

Het is overigens niet ongebruikelijk dat het even duurt voor (goede) tuning beschikbaar is voor een nieuwe motor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Deze auto's zijn softwarematig nog niet aan te passen met de tools die beschikbaar zijn. Knap dat er bedrijven zijn die dit wel kunnen ;-).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

JD Engineering heeft op de site staan dat de software voor de 1.5 nog in ontwikkeling is.

Het zou maar zo kunnen dat er wel een OBD-box is waarmee je dus de 1.5 zou kunnen "tunen". Maar dan ga ik wel mee met het advies van je huistuner, niet doen.

Zo'n box doet niet anders dan de ECU voor de gek houden (bewust andere informatie geven aan de ECU) waardoor er meer vermogen beschikbaar komt. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde als het overschrijven/aanpassen van de ECU software.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Advies vragen bij een gerenommeerde tuner als JD, Vagtechniek. Neem daar eens contact mee op en stel dezelfde vraag.

Het is overigens niet ongebruikelijk dat het even duurt voor (goede) tuning beschikbaar is voor een nieuwe motor.

Gelijk maar gedaan ben benieuwd wat ze gaan zeggen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

JD Engineering heeft op de site staan dat de software voor de 1.5 nog in ontwikkeling is.

Het zou maar zo kunnen dat er wel een OBD-box is waarmee je dus de 1.5 zou kunnen "tunen". Maar dan ga ik wel mee met het advies van je huistuner, niet doen.

Zo'n box doet niet anders dan de ECU voor de gek houden (bewust andere informatie geven aan de ECU) waardoor er meer vermogen beschikbaar komt. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde als het overschrijven/aanpassen van de ECU software.

Hmm, ik zal het ze vragen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

We hebben inderdaad nog geen tuning voor de 1.5TSI, dat komt omdat dat nog een niet-gekraakte ecu is.

Een (ventura-achtige) box werkt volgens mij ook nog niet naar behoren,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

is nog niet mogelijk, alleen dmv een externe ecu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden