Arteon Geplaatst 29 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 Iemand ervaring met het tunen van de 1.5 TSI ? Mijn huistuner heeft het afgeraden terwijl meerdere andere tuners waaronder mobile tuning en Ventura aangeven dat het prima te doen is. Wat mij ook onzeker maakt is dat veel tuners aangeven voor de Arteon 1.5 chining nog in ontwikkeling is.... Wat is wijsheid? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 29 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 Advies vragen bij een gerenommeerde tuner als JD, Vagtechniek. Neem daar eens contact mee op en stel dezelfde vraag. Het is overigens niet ongebruikelijk dat het even duurt voor (goede) tuning beschikbaar is voor een nieuwe motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Erick Geplaatst 29 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 Deze auto's zijn softwarematig nog niet aan te passen met de tools die beschikbaar zijn. Knap dat er bedrijven zijn die dit wel kunnen . 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 areikelboom Geplaatst 29 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 JD Engineering heeft op de site staan dat de software voor de 1.5 nog in ontwikkeling is. Het zou maar zo kunnen dat er wel een OBD-box is waarmee je dus de 1.5 zou kunnen "tunen". Maar dan ga ik wel mee met het advies van je huistuner, niet doen. Zo'n box doet niet anders dan de ECU voor de gek houden (bewust andere informatie geven aan de ECU) waardoor er meer vermogen beschikbaar komt. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde als het overschrijven/aanpassen van de ECU software. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 29 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 Welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 29 augustus, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 Advies vragen bij een gerenommeerde tuner als JD, Vagtechniek. Neem daar eens contact mee op en stel dezelfde vraag. Het is overigens niet ongebruikelijk dat het even duurt voor (goede) tuning beschikbaar is voor een nieuwe motor. Gelijk maar gedaan ben benieuwd wat ze gaan zeggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 29 augustus, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 Welkom Thanks mate! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 29 augustus, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 JD Engineering heeft op de site staan dat de software voor de 1.5 nog in ontwikkeling is. Het zou maar zo kunnen dat er wel een OBD-box is waarmee je dus de 1.5 zou kunnen "tunen". Maar dan ga ik wel mee met het advies van je huistuner, niet doen. Zo'n box doet niet anders dan de ECU voor de gek houden (bewust andere informatie geven aan de ECU) waardoor er meer vermogen beschikbaar komt. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde als het overschrijven/aanpassen van de ECU software. Hmm, ik zal het ze vragen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2018 We hebben inderdaad nog geen tuning voor de 1.5TSI, dat komt omdat dat nog een niet-gekraakte ecu is. Een (ventura-achtige) box werkt volgens mij ook nog niet naar behoren, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 11 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2018 misschien is dit wat is wel een 2 liter http://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/volkswagen-presenteert-490-pk-sterke-arteon/ar-BBOe8db?li=BBoPOOe 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 15 april, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2019 Iemand al ervaring met chiptuning Arteon 1.5 tsi? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 april, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 21 april, 2019 is nog niet mogelijk, alleen dmv een externe ecu. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 7 mei, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2019 Is hier al wat meer over bekend? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 7 mei, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2019 23 minuten geleden, Arteon zei: Is hier al wat meer over bekend? Zie post erboven. Als je meer wilt weten, neem dan contact op met Vdub via privé bericht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 22 juli, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2019 Update: atm schijnt hem te hebben: https://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/volkswagen-arteon-15-tsi-150pk/ iemand ervaring met ATM?en nog beter, iemand al gechiped? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 augustus, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2019 Sinds een week of 2 zijn de MGS1 en MD1 Ecu's gekraakt en kunnen we aan de slag om software te ontwikkelen. Maandag staat de nieuwe 1.5TSI ontwikkel-Q3 op kenteken en gaan we hard aan de slag mooie tuningen ervoor te maken, deze Q3 heeft ook de nieuwe(re) DQ381 versnellingsbak. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Arteon Geplaatst 28 augustus, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2019 Thanks! Laat me aub weten als jullie hem ook voor mij hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2019 het gaat de goede kant op, inmiddels hebben we al 27x een aangepast programma geschreven de afgelopen dagen en we komen in de goede richting Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat4me Geplaatst 17 mei, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 17 mei, 2020 Komende woensdag gaat mijn Passat B8 1.5 voor een keurtje motor en DSG worden dan aangepast. Zeer benieuwd. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 18 mei, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2020 On 17-5-2020 at 21:18, Passat4me said: Komende woensdag gaat mijn Passat B8 1.5 voor een keurtje motor en DSG worden dan aangepast. Zeer benieuwd. Gaat ie naar JD (op de bank)? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 mei, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2020 nee hij staat niet bij JD ingepland Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 31 mei, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2020 On 17-5-2020 at 21:18, Passat4me said: Komende woensdag gaat mijn Passat B8 1.5 voor een keurtje motor en DSG worden dan aangepast. Zeer benieuwd. En... wat is het resultaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 1 juni, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2020 7 uren geleden, Ozzy zei: En... wat is het resultaat? Hij is de weg kwijt geraakt?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 1 juni, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 1 juni, 2020 3 hours ago, dieseltje said: Hij is de weg kwijt geraakt?? Potverdikkie... hier wordt ik dus echt moe van he... je laat toch niet een nieuwsgierige jongeman zo lang wachten... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat4me Geplaatst 2 juni, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2020 Excuus, weekje op de camping gestaan ivm het mooie weer. Inmiddels 500 km met de auto gereden, wat een verschil aardig wat power meer 190 pk geeft de uitdraai aan. DSG laten herschrijven die schakelt in de S stand nu heerlijk. Tis jammer dat je maar 100 km op de snelweg mag en hem uitlaten is lastig met die beperking. Qua verbruik is hij ook wat zuiniger geworden. Heb e.a. bij DIgicar laten uitvoeren. Inmiddels mijn 4 de auto die daar is geweest en de club bevalt mij prima. Heb hem metname laten aanpassen voor de caravan die er in juli achtergaat en 1550 kg weegt. Denk dat de combi met iets meer pk's en aanpassing van de DSG mij goed gaan bevallen. Het echte uitlaten zal niet eerder zijn dan de wintersport tijdens de kerst over de duitse autobahn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Arteon
Iemand ervaring met het tunen van de 1.5 TSI ?
Mijn huistuner heeft het afgeraden terwijl meerdere andere tuners waaronder mobile tuning en Ventura aangeven dat het prima te doen is.
Wat mij ook onzeker maakt is dat veel tuners aangeven voor de Arteon 1.5 chining nog in ontwikkeling is....
Wat is wijsheid?
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten