Ga naar inhoud
  • 0

Wie kan er zien wat voor automaat bak ik heb?


GewoonJoey
 Share

Vraag

Beste mede forum leden,

 

Omdat er nu de laatste tijd van alles geroepen word over mijn bak van de passat cc weet ik het niet meer..

De passat cc zou pas van laat 2010 zijn voorzien van een dsg bak toch?

Nu word er geroepen dat je wel een dsg bak hebt maar dat je met droge en natte koppeling hebt.

Nu was ik me bewust van het feit dat je deze 2 dsg bakken hebt maar niet onder een passat uit 2009, geen natte en geen droge..

 

Kan er iemand de code van de bak opzoeken via bijvoorbeeld het kenteken of chassis code?

Moet deze zelf nog wel even checken, aangezien ik maandag 9 juli weg moet voor het chippen lijkt het me wel handig om te weten of ik de bak ook aan moet laten passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet deze sticker nog checken maar heb even snel een berichtje op het forum gegooid.

Moet namelijk voor de 9de weten wat eronder hangt vanwege het chippen.

Ga straks even de achterbak en boekje bekijken.

Wat voor een CC heb je?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een keer pfffff

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Sorry deze reactie heb ik gemist..

Gaat om een 2.0 tsi uit 2009.

 

Er werd nu aangegeven dat deze dus wel een dsg had maar ik weet nog dat hier ooit een topic met dezelfde vraag is geweest waaruit bleek dat er onder de cc pas van laat 2010 een dsg bak onder is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry deze reactie heb ik gemist..

Gaat om een 2.0 tsi uit 2009.

 

Er werd nu aangegeven dat deze dus wel een dsg had maar ik weet nog dat hier ooit een topic met dezelfde vraag is geweest waaruit bleek dat er onder de cc pas van laat 2010 een dsg bak onder is gekomen.

2.0 TSI heeft geen DSG maar een gewone automatenbak., staat er dsg op de pook dan heb je wel dsg, staat er niets op dan niet

 

CC 3.6 heeft 6 traps natte dsg

CC 2.0 TSI heeft 6 traps automaat

CC 1.8 TSI heeft volgens mij 7 traps dsg

CC 2.0 TDI heeft 6 traps natte dsg

 

Zo zitten de verhoudingen volgens mij in elkaar

 

Maar uitlezen geeft volledige zekerheid

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zorg dat je goede benzine tankt BP Ultimate, dit komt je tuning ten goede

 

Bekende van mij heeft ook een 2.0 TSI en met maattuning bij Vagtechniek toch 270-280 pk

 

Veel plezier alvast

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zorg dat je goede benzine tankt BP Ultimate, dit komt je tuning ten goede

 

Bekende van mij heeft ook een 2.0 TSI en met maattuning bij Vagtechniek toch 270-280 pk

 

Veel plezier alvast

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dus het verbruik nog meer ten nadele?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto gaat naar ongeveer 265pk na het tunen.

Had met een cold air intake nog naar de 280 gekunt maar vond dit wel genoeg.

 

Zit inmiddels een 3" rvs op maat onder incl. 3" downpipe.

 

Ging nu meer even om de bak omdat deze dan ook een aanpassing had moeten hebben.

 

Bij deze heb ik nu toch mijn zekerheid.

Thanks mannen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Houd er rekening mee dat deze bak niet heel veel koppel verdragen kan. Rijd met beleid!! Ik heb preventief de kgu automaat vervangen voor een dsgbak. Dus mocht ie kapot gaan dan heb ik er nog wel 1 staan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Houd er rekening mee dat deze bak niet heel veel koppel verdragen kan. Rijd met beleid!! Ik heb preventief de kgu automaat vervangen voor een dsgbak. Dus mocht ie kapot gaan dan heb ik er nog wel 1 staan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Wat heb jij nu niet liggen Edje

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meen dat een 211 pk versie vanaf 2011 een dsg6 heeft

Volgens mij is er alleen in de 3.6 een 6 traps dsg geleverd.

Alle benzine zijn volgens mij allemaal 7 traps droog

 

Diesels alleen maar 6 traps

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is er alleen in de 3.6 een 6 traps dsg geleverd.

Alle benzine zijn volgens mij allemaal 7 traps droog

 

Diesels alleen maar 6 traps

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Nee, dat is ook weer niet correct.

De 7 traps DSG is gewoon te klein voor de 2.0TSI, die is na verloop van tijd met DSG6 geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meen dat een 211 pk versie vanaf 2011 een dsg6 heeft

Klopt! Maar bij VW worden de magazijnen altijd eerst leeg gemaakt en kan er wel eens een vreemde eend in de bijt zitten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat is ook weer niet correct.

De 7 traps DSG is gewoon te klein voor de 2.0TSI, die is na verloop van tijd met DSG6 geleverd.

Kijk ook weer duidelijk

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals Ed al aan gaf, hou rekening met gas geven met die automaat. Zijn niet de beste versnellingsbakken om er vermogen op los te laten.

Voordat ik er mee aan de gang ben gegaan heb ik op Duitse forums (Passat/ Scirocco) wat topics gelezen. Veelal kwam het erop neer dat het maximumkoppel 360/380 nm zou zijn. En dan onderin er rekening mee houdend dat daar de krachten het grootst zijn.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden