Ga naar inhoud
  • 0

Verlichting deurpaneel... b7 of b8?


StyloM

Vraag

Hoi allemaal!

Onlangs zag ik een Passat langsrijden (b7 of 8) en iets viel me op, namelijk binnen bij de passagierzijde zag ik een blauwe led gloed als een streep langs het paneel.

Zag er echt mooi uit! Iemand een idee of dit standaard is, denk bij een b8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus ongeveer anderhalf uur per deur?

Heb je dit ook achterin gedaan? Zelfde klus neem ik aan....

Nee achter duurde bij hem wat langer. Hij moest eerst de auto voorzien van 2 achterdeuren. aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee achter duurde bij hem wat langer. Hij moest eerst de auto voorzien van 2 achterdeuren.

Buikpijn van het lachen hahahah ik zie idd dat hij een Scirocco heeft... Vraag bij deze verwijderd meteen lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha kun je ook niets aan doen hoor :)

Ja zou toch 30-45 min per deur rekenen. Je moet het toch even met beleid loshalen anders sloop je die deurpaneel clips. En solderen, krimpkousjes erop zetten, bedrading vastzetten, en dat snoer in die kier drukken. Kun je het beste even binnen in huis doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha kun je ook niets aan doen hoor :)

Ja zou toch 30-45 min per deur rekenen. Je moet het toch even met beleid loshalen anders sloop je die deurpaneel clips. En solderen, krimpkousjes erop zetten, bedrading vastzetten, en dat snoer in die kier drukken. Kun je het beste even binnen in huis doen.

Duidelijk, top bijdrage aan de topic nogmaals, thanks @@Roy_01! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst steek je zo'n kunstof wig het deurpaneel in om ruimte te krijgen om het snoer er doorheen te krijgen.

IMG_6075.jpg

 

Het snoer trek je zo ver mogelijk er doorheen. Mooiste is een klein stukje over te houden. Hiermee kun je hem door aan beiden kanten het snoer te pakken hem in de hoek trekken.

Hierdoor kan het draad wat beschadigen maar dit kun je dan achter het paneel doortrekken zodat je het niet meer ziet. Of als je heel netjes bent met wiggen steeds ruimte maken en hem naar de hoek begeleiden.

IMG_6076.jpg

 

Het snoer druk je er met je duim in en laat het door je hand gaan en volg gewoon de lijn van het deurpaneel. Op het einde steek je eerst weer de wig in het paneel om het einde er doorheen te krijgen. Daarna strijk je het snoer glad het paneel in. Tegelijkertijd kun je het snoer aan de achterkant van het paneel pakken om hem goed in de hoek te trekken.

IMG_6077.jpg

 

IMG_6079.jpg

 

Het snoer gaat aan het eind langzaam omlaag gaan het deurpaneel in. Je zou hier een heel klein boortje kunnen gebruiken als je dit nog mooier wilt krijgen maar vind het zelf prima zo.

IMG_6081.jpg

 

Electronica (blauwe voeding)

IMG_6082.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt ziet er weer wat vrolijker uit zo. Als je kinderen achterin hebt zou ik dat inderdaad wel doen laagje seconden lijm erachter. Met je nagel erachter kun je het zo lostrekken weer.

Ojee, mn zoontje vind het fantastisch om te slopen????

 

Bij de b7 zit onder het alu deel in het deurpaneel een ruimte waar de oem ambi verlichting hoort. Ik denk dat ik de strip maar hieronder monteer. Het effect zal wellicht iets minder zijn maar wel van langere levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ojee, mn zoontje vind het fantastisch om te slopen????

 

Bij de b7 zit onder het alu deel in het deurpaneel een ruimte waar de oem ambi verlichting hoort. Ik denk dat ik de strip maar hieronder monteer. Het effect zal wellicht iets minder zijn maar wel van langere levensduur.

Zat vanmiddag inderdaad te kijken naar het deurpaneel zal niet weten waar je het anders kwijt kunt in de b7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je dan beter de originele led modules kan monteren, die stralen wat meer uit en bestaan uit meerdere kleine leds. Er komt heel weinig licht van dit snoer af omdat het glasvezel is met 1 ledje aan het uiteinde.

Bij de b7 is het ook maar 1 led die door een glaze tube schijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een best mooie en goedkope mod.

 

Check voor het inbouwen wel even de kleuren.

Vooral bij wit kan het eerder opvallen.

Soms heb je toch iets afwijkende kleuren.

Heb het zelf 2x meegemaakt (bij wit). De een kan soms net iets blauwer of geler oplichten dan de andere.

 

Verder komt het wel eens voor, dat die voedingsblokjes defect raken of zelfs gaan roken.

Heb het zelf nog niet meegemaakr maar las er op duitse fora over.

Deed er zelf daarom een schakelaartje/knopje tussen. Puur uit voorzorg om het uit te kunnen schakelen zonder de panelen te hoeven verwijderen.

 

Voor mijn eigen auto ga ik overigens wel voor origineel. Maar moet ze nog vinden voor een redelijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht kan ik beter de witte variant bestellen. Rood is zo ongeveer de zwakste kleur die er is. Dus qua uitstraling zal het idd niet veel zijn.

Ik heb volgens mij nog 4x 1meter wit liggen.

Mocht je interesse hebben.

Mag weg voor verzendkosten (of ophalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooie mod, ben zelf al een tijd op zoek naar de orginele Ambiente verlichting, maar nog niet gevonden. En bij de dealer te duur, dat vind ik ook geen sport.

Misschien is dit dan een goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden