Ga naar inhoud
  • 0

Verlichting deurpaneel... b7 of b8?


StyloM

Vraag

Hoi allemaal!

Onlangs zag ik een Passat langsrijden (b7 of 8) en iets viel me op, namelijk binnen bij de passagierzijde zag ik een blauwe led gloed als een streep langs het paneel.

Zag er echt mooi uit! Iemand een idee of dit standaard is, denk bij een b8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga het ook maar eens proberen met een ebay setje. Helaas geen oem strips voor mijn model beschikbaar.

Denk dat ik voor zoiets ga, in de bovenste rand vind ik het een beetje aan de drukke kant als het helemaal in de bocht doorloopt.

 

led8.JPG

led9.JPG

Dat zijn miz dezelfde strips als ik via Ali heb. Kost geen drol en kan weinig aan mis gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga het ook maar eens proberen met een ebay setje. Helaas geen oem strips voor mijn model beschikbaar.

Denk dat ik voor zoiets ga, in de bovenste rand vind ik het een beetje aan de drukke kant als het helemaal in de bocht doorloopt.

 

led8.JPG

led9.JPG

 

 

Ja ik hoop dat het een beetje netjes eruit ziet.

Toch lastig te zien op de foto.

Wil wel dat het een mooie vloeiende lijn wordt, ben benieuwd.

Guys, ik ben totaal niet thuis in dit soort dingen, maar wil wel graag leren natuurlijk... 

Ik kan niet begrijpen hoe zon strip kan werken zonder dat je rare draadjes of brugjes ziet om dit van stroom te voorzien... Ik wil dus eigenlijk dat het er OEM uit ziet.... 

Correct me if im wrong, maar deze foto ziet er echt strak uit... Hoe wordt deze in hemelsnaam aangesloten? En al helemaal op de actieve verlichting in de style die net is besproken (rood binnen en wit bij uitstappen)....  :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook benieuwd hoe het aangesloten moet worden. Ik las al iets over een relais. Zelf uiteraard wat gezocht, en kwam dit tegen. Geen idee of het klopt, maar wilde het even delen.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5484382-Door-ambient-lighting-wiring-amp-coding#/topics/5484382?page=1

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet precies de pinbezetting van een Passat maar je hebt de volgende opties via de deurmodules.

 

- Schakelen op deur open, zelfde als het lampje onderaan de deur instapverlichting / anti aanrijd beveiliging. Codering +2

 

- Schakelen op lichtsensor met interieur verlichting, dimt mee met binnenverlichting. Codering +8

 

Beiden delen bij mij dezelfde massa alleen de voeding is apart. Stekkertjes/reparatie draden die je kunt gebruiken.

 

- 2x repair wire 000 979 009E

- 2x repair wire 00 979 133E

- 2x repair wire 000 979 129E

- 2x connector 1J0 972 923

- 2x connector 191 972 712

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil geen 2 kleuren, puur alleen rood. Dus f goed uitzoeken hoe het werkt, vooral de pinbezetting

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Wat ik zeg alleen de plus en min omdraaien in de stekker van je ambiance verlichting per deurpaneel dan Is ie rood!! aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik zeg alleen de plus en min omdraaien in de stekker van je ambiance verlichting per deurpaneel dan Is ie rood!!

En dan heb je het over de link van Foppe? Pinbezetting is site welke ik poste?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee gewoon in de deurpaneel zit een zwart stekkertje links boven in die vast zit aan je ambiance licht. Daar pin je de pinnetjes uit en doe je ze omgedraaid weer terug en hoppa hij Is rood ipv wit. Je hoeft verder niks om te zetten of te coderen enkel de draadjes omdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ze er in zitten.

Strip zit er mooi strak in, had ik niet verwacht.

Kleur rood is overdag een beetje oranje achtig maar ziet er prima uit. In het donker is de kleur het gelijk aan de raam en deurklink led.

 

Ebay link: https://m.ebay.de/itm/1m-EL-Ambiente-Lichtleiste-Rot-Ambientebeleuchtung-Innenraumbeleuchtung-VW-/172244631622?txnId=1827885752007

 

IMG_6065.jpg

IMG_6068.jpg

IMG_6071.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie mijn vorige bericht voor codering, stekkertjes en contactjes. Ik heb de strip parallel aan de deurklink led gesoldeerd. 2 draden en daar zit een kleine adapter aan vast. Deze heb ik aan het deurpaneel gelijmd binnenin.

De strip werk je tussen de naad door met zo'n kunstof demontage/montage wig ruimte te maken. Daarna strijk je de strip zo met je duim in de naad. Alleen bij de hoekjes moet je hem even goed geleiden dat hij niet ineens schuin het paneel inloopt maar mooi het paneel volgt en dan aan de achterzijde uitkomt. Je hoeft niet te boren of iets.

Ik laat het nog wel zien moet het andere paneel nog doen.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden