Ga naar inhoud
  • 0

Nog een lekkage. Help!


rvandenb

Vraag

Tjsa het is weer eens raak. Nu bij mij en op een toch wel vreemde plek. In de kofferbak ruimte helemaal rechts achter in het hoekje. Daar waar ook een 12 volt aansluiting zit licht een flinke plas water. Gisteren droog gedept. Vandaag een nieuwe plas water.  :sad:

 

Mijn eerste gedachte was de wielkuip. Deze schoongeborsteld en nagekeken op mankementen maar de wielkuip is onbeschadigd en is correct gemonteerd. Dat kan het dus niet zijn..

 

M'n Passat is er een uit 2003, Er zal wel ergens iets niet helemaal lekker sluiten. Maar ja, wat dan eh? Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

 

 

Zie foto

 

Lekkage

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben verbaasd over de relatief grote hoeveelheid water. Lijkt zo onwaarschijnlijk dat het deze mogelijke oorzaken heeft die jij noemt maar ga ze zeker nakijken. Wellicht de raamrubbers van het portier rechts achter. Ik heb daar nog een defect slot zitten die eerdaags vervangen wordt. Kan ik meteen de toestand van de raamrubbers bekijken.

 

Heb je nog tips waar ik op moet letten bij het controleren er van?

 

Ik heb overigens een sedan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben verbaasd over de relatief grote hoeveelheid water. Lijkt zo onwaarschijnlijk dat het deze mogelijke oorzaken heeft die jij noemt maar ga ze zeker nakijken. Wellicht de raamrubbers van het portier rechts achter. Ik heb daar nog een defect slot zitten die eerdaags vervangen wordt. Kan ik meteen de toestand van de raamrubbers bekijken.

 

Heb je nog tips waar ik op moet letten bij het controleren er van?

 

Ik heb overigens een sedan.

Niet zo 1 2 3. Ansers op de ouderwetse manier in de auto liggen en de ander tuinslang bedienen buiten.

Succes met het opsporen iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De pakking van de antenne voet en die van het rechter achterlicht zien er picobello uit. Niet beschadigd, zijn goed gemonteerd. De raamrubbers zijn ook intact voor zover ik dat heb kunnen testen. Zijn niet beschadigd. Heb ook geen overvloed aan water onder aan de deur of iets dergelijks. Wat druppeltjes hooguit. Ik zou de hele bekleding uit de achterbak kunnen verwijderen. Misschien dat ik dan kan zien waar het water naar binnen komt.

 

@@hcaluwe : is het ook mogelijk om die rubbers te controleren op lekkage? Bijvoorbeeld vanuit de onderkant van de auto? Hoe ga ik dan het beste te werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@hcaluwe: wat weet je verder nog over deze rubbers? Waar dienen ze precies voor? Heb je er ervaring mee? Zijn ze evt. te vervangen zonder de bumper te demonteren? Ik ga binnenkort de garage in om te sleutelen (best een lange to-do list) en probeer er wat meer informatie over te vinden maar dat lukt niet zo erg. Wel nog steeds de lekkage.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@hcaluwe: wat weet je verder nog over deze rubbers? Waar dienen ze precies voor? Heb je er ervaring mee? Zijn ze evt. te vervangen zonder de bumper te demonteren? Ik ga binnenkort de garage in om te sleutelen (best een lange to-do list) en probeer er wat meer informatie over te vinden maar dat lukt niet zo erg. Wel nog steeds de lekkage..

Die rubbers zitten aan de zijkanten achter de bumper. Ze zitten in de carrosserie gedrukt en ze dienen voor ontluchting wanneer je de deur dicht doet , zeg maar dat geen druk in de auto voelt als je je deuren/achterklep dicht doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@hcaluwe: Bedankt voor de informatie. Ik begrijp nu waar ze voor dienen en ook waar ze ongeveer zitten. Ik kan ze alleen niet vinden in ETKA (online). Wel de zogenaamde bumpergeleiders die aan de zijkant ter hoogte van de wielkast zitten maar die bedoel je waarschijnlijk niet. Die zijn immers van kunststof en niet van rubber gemaakt. Weet jij ze wel te vinden in ETKA (online)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, daar had ik ook al gekeken. Er is helaas niet zo veel over te vinden op internet.

 

Ik las nog wel deze post van ons forum Water in achterlicht en in de auto. Daar hebben ze het ook over ontluchtingsroosters in de achterbumper. Maar ook hier geen verwijzing naar de exacte locatie van het onderdeel of het onderdeelnummer. 

 

Nog iemand anders die iets afweet van deze rubbers / ontluchtingsroosters in de achterbumper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@hcaluwe: Bedankt voor de informatie. Ik begrijp nu waar ze voor dienen en ook waar ze ongeveer zitten. Ik kan ze alleen niet vinden in ETKA (online). Wel de zogenaamde bumpergeleiders die aan de zijkant ter hoogte van de wielkast zitten maar die bedoel je waarschijnlijk niet. Die zijn immers van kunststof en niet van rubber gemaakt. Weet jij ze wel te vinden in ETKA (online)?

 @@rvandenb hier staat hij bij.

http://www.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/2003/404/R/8/819/819031#26

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een nieuw achterlicht kan je natuurlijk wel proberen het op garantie te gooien. Zeker als je ook de pakking vervangen hebt.

Er zit geen scheur/barst in de lamp zelf ?

Ergens moet toch water binnen komen.

Het is niet zo erg dat er water in stroomt, meer dat er iets vocht aan de zijkant zit tussen dubbel wand aan de zijkant van achterlicht? De meeste hebben er last van bij een bepaalde jaar getijde. Garantie heb ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is niet zo erg dat er water in stroomt, meer dat er iets vocht aan de zijkant zit tussen dubbel wand aan de zijkant van achterlicht? De meeste hebben er last van bij een bepaalde jaar getijde. Garantie heb ik niet meer.

 

Garantie geld ook als het product beduidend korter meegaat dan je mag verwachten.

En een nieuw achterlicht van een auto moet langer meegaan dan een jaar qua waterdichtheid.

Bij een fiets achterlichtje van de action ligt dat natuurlijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Garantie geld ook als het product beduidend korter meegaat dan je mag verwachten.

En een nieuw achterlicht van een auto moet langer meegaan dan een jaar qua waterdichtheid.

Bij een fiets achterlichtje van de action ligt dat natuurlijk anders.

 

 

 

Ben ik niet met je eens, ook een achterlichtje van de Action, maakt niet uit waar je het koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 achterkleprubbers

2 achterlicht pakking

 

nieuwe erop probleem zal opgelost zijn

 

komt vaak voor .

 

Gr Fai

 

 

He Fai,

 

Vandaag weer water vanaf m'n achterklep :

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37867-regenwater-in-achterklep-passat-variant-3b/&do=findComment&comment=807069

 

 

Wat denk jij :  kan het zowel via de deurgreep als langs de rubbers komen?

 

Groet,

 

Max

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden