Ga naar inhoud

DSG Farts verbeteren?


GewoonJoey

Aanbevolen berichten

Deze vraag lijkt gerelateerd te zijn aan je topic over het aanpassen van het uitlaatsysteem. Dat gezegd hebbende; ik denk niet dat je sneller antwoord krijgt als je een zelfde of vergelijkbare vraag in verschillende topics zet  :wink:

 

Ik denk trouwens ook niet dat je DSG-bak allerhande bijgeluiden hoort te maken. Volgens mij is een DSG niet (of nauwelijks) bepalend voor het uitlaatgeluid. Het enige "fart" geluid dat ik me bij een auto voor kan stellen is het geluid van een dump valve. Een grotere/andere dump valve monteren zou meer geluid op kunnen leveren. Maar ik heb niet het idee dat het voor de rest een positieve bijdrage levert qua prestaties o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hier bedoel is echt het geluid wat je krijgt bij het overschakelen, bij mij bekend als "DSG farts".

 

Het gaat in mijn geval dan ook om een 2.0 tsi motor, hier hoeft het dus niet aan te liggen.

 

De reden dat ik dit topic heb geopend was eigenlijk omdat ik niks over de "DSG farts" kon vinden.

Het is dan ook niet voor mij alleen bedoeld maar ook voor andere.

Ik weet zeker dat er wel meerdere bekend zijn met deze "farts" en dus willen weten wat je zou kunnen aanpassen om deze te versterken.

 

Mij is verteld dat je met een 3" downpipe zonder kat een heel eind komt.

Had eigenlijk gehoopt dst er hier wel wat mensen waren welke hier meer ervaring mee hadden en er iets over konden vertellen.

Helaas is het maar bij weinig mensen bekend wat uberhaupt een "DSG fart" is als ik het zo hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid dat je hoort bij het overschakelen zoals je het omschrijft komt voor mijn gevoel niet uit je bak. Mijn 2.0tsi zonder dag maakt ook geluid bij het overschakelen. Hoe dan ook, het maakt mij niet zo uit welke naam je aan het beestje hangt. Ik deel je mening dat als je het geluid wil versterken je iets aan de downpipe en kat zou kunnen doen.

 

" Een Google actie levert op dat het geluid van de auto's met DSG veroorzaakt zou worden door de dubbele koppeling. Weer wat geleerd. "

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens wel is gehoord of gelezen dat er tijdens het overschakelen een druppel benzine in de uitlaat komt wat door de hitte explodeerd.. Ik weet niet zeker of dit klopt, zo ja, kan je dan niet ervoor zorgen dat er een paar druppels meer in de uitlaat terecht komen? Zodat de 'fart' wat harder wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige probleem zou alleen zijn dat je zonder kat niet door de keuring komt klopt dat?

Als dit zo is zou er dus met de keuring elke keer de originele downpipe op moeten.

Als er geen meetpunten op je Kat zitten mag je ze er gewoon tussen uit slopen... is geen APK afkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die "farts" heeft niet direct met de DSG te maken maar meer met het op een (bewust)verkeerd moment laten ontsteken+inspuiten van benzine.. geen druppels in de uitlaat hoor.

Je kan het zelfs nog 'erger' programmeren en dan worden het "pops&bangs"

 

https://www.youtube.com/watch?v=sAMqzmykDi0

 

en uitlaatslopend...(niet aan te raden bij een originele uitlaat) 

https://www.youtube.com/watch?v=HpIaN1budjI

Link naar reactie
Delen op andere sites

die "farts" heeft niet direct met de DSG te maken maar meer met het op een (bewust)verkeerd moment laten ontsteken+inspuiten van benzine.. geen druppels in de uitlaat hoor.

Je kan het zelfs nog 'erger' programmeren en dan worden het "pops&bangs"

 

 

en uitlaatslopend...(niet aan te raden bij een originele uitlaat)

Zou dus in principe met de originele setup ook moeten lukken?

Was in eerste instantie de bedoeling om het uitlaatsysteem aan te pakken (voor dus dr "farts") en daarna te chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden