GewoonJoey Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Beste mede dsg liefhebbers, Wat ik me nu af vraag is hoe kan je het beste je dsg farts luider laten klinken en wat zijn de kosten? Zou leuk zijn als jullie je ervaring willen delen, niet alleen voor mij maar maar uiteraard ook voor de andere met een dsg bak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Ik denk dat @@Vdub hier wel een antwoord op heeft???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 wat zijn DSG Farts? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Dit is het raarste wat ik ooit hier gelezen heb! Blijkbaar maakt je auto een scheetgeluid als de DSG-bak overschakelt en daar wil jij extra van genieten. Hoor je het trouwens ook IN de auto of alleen BUITEN? En wat voegt het eigenlijk toe aan je auto? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
areikelboom Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Deze vraag lijkt gerelateerd te zijn aan je topic over het aanpassen van het uitlaatsysteem. Dat gezegd hebbende; ik denk niet dat je sneller antwoord krijgt als je een zelfde of vergelijkbare vraag in verschillende topics zet Ik denk trouwens ook niet dat je DSG-bak allerhande bijgeluiden hoort te maken. Volgens mij is een DSG niet (of nauwelijks) bepalend voor het uitlaatgeluid. Het enige "fart" geluid dat ik me bij een auto voor kan stellen is het geluid van een dump valve. Een grotere/andere dump valve monteren zou meer geluid op kunnen leveren. Maar ik heb niet het idee dat het voor de rest een positieve bijdrage levert qua prestaties o.i.d. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Dsg fart is gewoon een korte “oempf” uit de uitlaat bij overschakelen. https://youtu.be/VtCN0VWcKrk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 DGS met vlekkeloos und Schnell schakelen, als er scheetjes gelaten moet worden dan laat ik ze zelf wel 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 (aangepast) Dsg fart is gewoon een korte “oempf” uit de uitlaat bij overschakelen. https://youtu.be/VtCN0VWcKrk Dat doet die van mij wel met 2 dikke 90 mm pijpen Hoor alleen een Poef poef 25 januari, 2018 aangepast door Fappie 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Dat doet die van mij wel met 2 dikke 90 mm pijpenLigt eraan wat je in de pijpen gepropt hebt???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Die Farts ga je alleen krijgen met een dikke motor voorin en een dikke uitlaatsysteem. Of gewoon zonder uitlaat rijden De Farts die ik bedoel is van een Dikke 2.0 TDI 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 (aangepast) Ik ken jouw farts wel; „Schmutzig und staubig“ en dan hebben we het nog niet over de naverbrander gehad???? 25 januari, 2018 aangepast door Fopperr 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Ik ken jouw farts wel; „Schmutzig und staubig“ en dan hebben we het nog niet over de naverbrander gehad Ach hij wil wel eens een beetje roet er uit ploppen...als ik gasssssss geef 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 wordt hier niet het afblazen van de turbo bedoeld bij overschakelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GewoonJoey Geplaatst 25 januari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Wat ik hier bedoel is echt het geluid wat je krijgt bij het overschakelen, bij mij bekend als "DSG farts". Het gaat in mijn geval dan ook om een 2.0 tsi motor, hier hoeft het dus niet aan te liggen. De reden dat ik dit topic heb geopend was eigenlijk omdat ik niks over de "DSG farts" kon vinden. Het is dan ook niet voor mij alleen bedoeld maar ook voor andere. Ik weet zeker dat er wel meerdere bekend zijn met deze "farts" en dus willen weten wat je zou kunnen aanpassen om deze te versterken. Mij is verteld dat je met een 3" downpipe zonder kat een heel eind komt. Had eigenlijk gehoopt dst er hier wel wat mensen waren welke hier meer ervaring mee hadden en er iets over konden vertellen. Helaas is het maar bij weinig mensen bekend wat uberhaupt een "DSG fart" is als ik het zo hoor. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
areikelboom Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 (aangepast) Het geluid dat je hoort bij het overschakelen zoals je het omschrijft komt voor mijn gevoel niet uit je bak. Mijn 2.0tsi zonder dag maakt ook geluid bij het overschakelen. Hoe dan ook, het maakt mij niet zo uit welke naam je aan het beestje hangt. Ik deel je mening dat als je het geluid wil versterken je iets aan de downpipe en kat zou kunnen doen. " Een Google actie levert op dat het geluid van de auto's met DSG veroorzaakt zou worden door de dubbele koppeling. Weer wat geleerd. " 27 januari, 2018 aangepast door areikelboom 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GewoonJoey Geplaatst 25 januari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Enige probleem zou alleen zijn dat je zonder kat niet door de keuring komt klopt dat? Als dit zo is zou er dus met de keuring elke keer de originele downpipe op moeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick-vw Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Ik heb ergens wel is gehoord of gelezen dat er tijdens het overschakelen een druppel benzine in de uitlaat komt wat door de hitte explodeerd.. Ik weet niet zeker of dit klopt, zo ja, kan je dan niet ervoor zorgen dat er een paar druppels meer in de uitlaat terecht komen? Zodat de 'fart' wat harder wordt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Enige probleem zou alleen zijn dat je zonder kat niet door de keuring komt klopt dat? Als dit zo is zou er dus met de keuring elke keer de originele downpipe op moeten. Als er geen meetpunten op je Kat zitten mag je ze er gewoon tussen uit slopen... is geen APK afkeur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 25 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2018 Bij een benzine ligt dat toch anders als bij een diesel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 26 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2018 Ligt eraan wat je in de pijpen gepropt hebtAldus FARTH VADER. Hoe heb jij dat gedaan? Aan je onderschrift te lezen heb jij ervaring 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 26 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2018 Benzine heeft voor en na de kat een lambda dit moet voor apk wel werken volgens mij . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 26 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2018 Aldus FARTH VADER. Hoe heb jij dat gedaan? Aan je onderschrift te lezen heb jij ervaring Bier und Bratwurst???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 26 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2018 die "farts" heeft niet direct met de DSG te maken maar meer met het op een (bewust)verkeerd moment laten ontsteken+inspuiten van benzine.. geen druppels in de uitlaat hoor. Je kan het zelfs nog 'erger' programmeren en dan worden het "pops&bangs" https://www.youtube.com/watch?v=sAMqzmykDi0 en uitlaatslopend...(niet aan te raden bij een originele uitlaat) https://www.youtube.com/watch?v=HpIaN1budjI 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GewoonJoey Geplaatst 26 januari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2018 die "farts" heeft niet direct met de DSG te maken maar meer met het op een (bewust)verkeerd moment laten ontsteken+inspuiten van benzine.. geen druppels in de uitlaat hoor. Je kan het zelfs nog 'erger' programmeren en dan worden het "pops&bangs" en uitlaatslopend...(niet aan te raden bij een originele uitlaat) Zou dus in principe met de originele setup ook moeten lukken? Was in eerste instantie de bedoeling om het uitlaatsysteem aan te pakken (voor dus dr "farts") en daarna te chippen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatjuh87 Geplaatst 26 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2018 Daar wordt je toch helemaal gek van dat geknetter uit die pijp ???????? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten