ik ga me zo dadelijk ook even voorstellen in het daartoe voorziene item, ik had een kleine vraag mbt de EGR en het wegschrijven hiervan.
Betreft Passat 2.0 tdi (non-dpf) 100kw van 2007. Ik heb de EGR proper gemaakt, na 337.000km vond ik deze verrassend goed uitzien, absoluut niet zoals bij mn golf 4 tdi met 290.000km, waarbij echt alles volgekoekt was. Na het proper maken heb ik een vol plaatje geplaatst en inderdaad, na enkele km's ging het geel motorlampje branden in het dashboard.
Mijn vraag is de volgende: als je naar de tuner gaat om de egr weg te schrijven, heeft dit eigenlijk enkel als gevolg dat dit lampje niet meer gaat branden? Want de auto gaat nog steeds als de brandweer, geen noodloop dus. Het enige is het lampje en de foutmelding in vcds, waar ik in principe perfect mee kan leven. Of doet de tuner nog andere zaken die goed zijn? Kan de auto nu nog in noodloop gaan? Want dat wil ik natuurlijk vermijden.
Ik vraag dit niet om economische redenen (kost 100 euro bij vagtechniek denk ik) maar ik vind dergelijke zaken nogal definitief. Mocht er na het wegschrijven door de tuner toch iets mislopen dan kan je er zelf niks aan veranderen, nu zou ik gewoon het plaatje kunnen verwijderen, foutmeldingen wissen en klaar.
Vraag
conso79
Goeiemorgen collega's,
ik ga me zo dadelijk ook even voorstellen in het daartoe voorziene item, ik had een kleine vraag mbt de EGR en het wegschrijven hiervan.
Betreft Passat 2.0 tdi (non-dpf) 100kw van 2007. Ik heb de EGR proper gemaakt, na 337.000km vond ik deze verrassend goed uitzien, absoluut niet zoals bij mn golf 4 tdi met 290.000km, waarbij echt alles volgekoekt was. Na het proper maken heb ik een vol plaatje geplaatst en inderdaad, na enkele km's ging het geel motorlampje branden in het dashboard.
Mijn vraag is de volgende: als je naar de tuner gaat om de egr weg te schrijven, heeft dit eigenlijk enkel als gevolg dat dit lampje niet meer gaat branden? Want de auto gaat nog steeds als de brandweer, geen noodloop dus. Het enige is het lampje en de foutmelding in vcds, waar ik in principe perfect mee kan leven. Of doet de tuner nog andere zaken die goed zijn? Kan de auto nu nog in noodloop gaan? Want dat wil ik natuurlijk vermijden.
Ik vraag dit niet om economische redenen (kost 100 euro bij vagtechniek denk ik) maar ik vind dergelijke zaken nogal definitief. Mocht er na het wegschrijven door de tuner toch iets mislopen dan kan je er zelf niks aan veranderen, nu zou ik gewoon het plaatje kunnen verwijderen, foutmeldingen wissen en klaar.
Hartelijk dank voor jullie advies!
aangepast door conso79Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten